تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/05/21 - 22:08
کد خبر: 366890

تصمیم‌گیری لحظه‌ای و شوک جدید به داوطلبان؛

ستاد کرونا با تغییر تاریخ آزمون سراسری ۹۹ مخالفت کرد

ستاد کرونا با تغییر تاریخ آزمون سراسری ۹۹ مخالفت کرد

ستاد ملی مدیریت کرونا پیشنهاد تعویق برگزاری کنکور سراسری را تصویب نکرد و بر این اساس کنکور در موعد مقرر قبلی و بدون تغییر برگزار خواهد شد. اظهارات دوپهلو و عدم تصمیم‌گیری درست باعث شوک متعدد به داوطلبان کنکور و خانواده‌ها شده و سیاستگذارانی که...

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروز عصر موضوع تعیین تکلیف زمان برگزاری کنکور سراسری در ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شد و بر اساس بیانیه مشترک "وزرای علوم، تحقیقات وفناوری" و "بهداشت، درمان و آموزش پزشکی"، اعضای ستاد با هر گونه تغییر در زمان برگزاری کنکور سراسری مخالفت کردند.

در بیانیه مشترک وزرای "علوم، تحقیقات و فناوری" و "بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" آمده است:

«پیرو نیاز به زمان بیشتر جهت برگزاری آزمون سراسری توسط مجریان آزمون به نیت یافتن فضای مناسب برای برگزاری منطبق با پروتکل های سختگیرانه و مشروط به تایید تغییر تاریخ در ستاد ملی مدیریت کرونا، از آنجا که این تغییر به دلایل متعدد مورد تایید ستاد قرار نگرفت، مقرر شد با همکاری استانداران محترم، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی، کمبود فضاها و تجهیزات مورد نیاز جهت اعمال و اجرای پروتکل ها مهیا و آزمون سراسری در تاریخ مصوب قبلی ستاد ملی مدیریت کرونا (در روزهای ۲۹- ۳۰ و ۳۱ مرداد و یکم شهریور ماه) برگزار گردد.»

تصمیمات لحظه‌ای بلای جان داوطلبان

در کمتر از 24 گذشته، نظر مسئولان نسبت به برگزاری آزمون سراسری 99 تغییر کرد. سعید نمکی وزیر بهداشت شب گذشته دوشنبه 20 مرداد در صفحه اینستاگرام از تعویق برگزاری کنکو خبر داد و نوشت:

«به مسولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر واقعا نمی‌توانید این دستورالعمل‌ها را به درستی اعمال کنید با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می‌کنم که کنکور را به زمانی موکول کنید که بتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید. پیشنهاد وزارت علوم تعویق یک ماهه برگزاری کنکور سراسری بود که قرار شد در ستاد ملی کرونا مطرح شود.» (جزئیات بیشتر)

وزیر بهداشت، امروز در اظهارنظری دیگر درخصوص شکسته شدن پروتکل‌های بهداشتی گفت:

«اینکه این کنکور احتمالا با یک ماه تاخیر انجام شود بحثی است که وزیر علوم اعلام کردند و باید در مورد آن تصمیم گرفت اما، آنچه که باید بدانید مطلقا اتفاق نخواهد افتاد این است که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت و به عنوان دستگاهی که همواره سعی کرده با مردم با صداقت و شرافت و یکرنگی صحبت کند، ما هرگز اجازه شکست هیچ پروتکلی را نخواهیم داد و به عنوان امین مردم این سرزمین حتی اگر شب آخر احساس کنیم قرار است پروتکلی شکسته شود و جان فرزندی از فرزندان این سرزمین به خطر بیفتد اجازه برگزاری کنکور را نخواهیم داد.»

اظهارات دوپهلو و عدم تصمیم‌گیری درست باعث شوک متعدد به داوطلبان کنکور و خانواده‌ها می‌شود. سیاستگذارانی که کمتر از 24 ساعت تصمیمات خود را تغییر می‌دهند، آیا با تزریق اضطراب در جامعه و برهم زدن آرامش صدها هزار دانش آموز کنکوری آن هم در کمتر از دو هفته به برگزاری آزمون، مسئولیت این اقدامات را برعهده می‌گیرند؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top