تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/22 - 11:23
کد خبر: 366936

اجرای طرح آموزش جنسی در مهدکودک‌ها!

یک مدرس دانشگاه با بیان اینکه سند 2030 برای نابودی خانواده برنامه‌ریزی کرده، گفت: قبل از شیوع کرونا که مهد‌کودک‌ها باز بود گزارش‌های مختلفی داشتیم که می‌گفت در مهدکودک‌ها بحث آموزش جنسی اجرا می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،  فرشته روح‌افزا مدرس دانشگاه طی نشستی که با موضوع «بررسی تربیت جنسی در سند ۲۰۳۰» به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: این سند ۱۷ بند و ۱۶۹ تبصره دارد که بخش SDG4 آن مربوط به آموزش است و باید تمام آموزش ها زیر نظر این سند انجام پذیرد، کتاب های درسی، آموزشگاه ها، آموزش مجازی که زیر نظر دولت است و هر نوع آموزشی که شما فکر کنید، باید طبق پروتوکل ۲۰۳۰ باشد.

روح افزا تصریح کرد: بخش SDG5 این سند هم به حوزه خانواده و زنان می پردازد. در باره برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان است، بندی هم درباره آلودگی هوا و سند پاریس هست. بندهای مختلفی دارد و ما باید گزارش تمام منابع نفت و گاز و معدن خو را به آنها بدهیم.

وی تاکید کرد: بحث سند پاریس این است که باید هر کارخانه ای که گاز گلخانه ای تولید می‌کند، تعطیل شود. در حوزه منابع دریایی باید بگوییم چقدر صدف داریم، چقدر نفت داریم، چقدر ماهی داریم و... و اگر نتوانیم فقط یک بند از آن را اجرا کنیم از نظر سازمان ملل تمام سند ملغا شده و کارهایی هم که قبلا انجام شده را نمی پذیرند.

روح افزا در پاسخ به این سئوال که چه لزومی دارد سازمان ملل که خودش فرهنگ متفاوتی دارد برای سایر کشورهای برنامه بریزد و شرط کند که تا سال ۲۰۳۰ سند رو اجرا کنند و مطابق آن پیش بروند؟ گفت: لزومی ندارد و برای ما هم ضرورتی وجود ندارد اما در بحث جهانی شدن این را می‌بینیم. کشور ما از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ چندین مراحل از برنامه توسعه را اجرا کرد.

عضو شورای زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: از نظر من این یک نوع استعمار نو است قبلا حمله می کردند و مستعمره می گرفتند کما اینکه الان هم وجود دارد، الان به این شکل کار نمی کنند و اسناد را می‌نویسند و کشورها رو ملزم می کنند که به سند بپیوندند و گزارش هایی را بدهند و هر حرکتی که می خواهد انجام شود باید زیر نظر سازمان ملل باشد و این طور نیست که سازمان ملل و یونسکو از این اطلاعات برای رشد کشور ها استفاده کنند. این ها اهرم های دست امریکا است. نوعی نظارت از سمت کشورهای استعمارگر روی تمام کشورها است.

وی تاکید کرد: به دست آوردن اطلاعات با استفاده از ماهواره‌ها کار سختی نیست اما اینکه ما چه کار می‌کنیم و چه برنامه ای را پیاده می کنیم و هرکاری که می کنیم باید به آنها جواب دهیم نه فقط ما بلکه تمام کشورهایی که سند ۲۰۳۰ را امضا کردند.

روح افزاد تصریح کرد: مثلا در سند پاریس نوشته شده کشورهایی که کارخانه هایی دارند که گازگلخانه ای تولید می کنند باید کارخانه تعطیل شود برای این‌که لایه اوزون پاره شده است، خیلی از کشورها ملزم شده‌اند که این کار را انجام بدهند و ما هم ملزم شدیم و کارهایی را هم انجام داده‌ایم یکی از کشورهایی که این کار را انجام نداده است، آمریکاست.

عضو شورای زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بالاترین تولید میزان گاز گلخانه‌ای در آمریکاست و بیشترین لطمه به لایه اوزون را آمریکا می‌زند ولی تعهد نداده و نپیوسته است و هیچ الزامی هم برای او وجود ندارد.

وی اضافه کرد:کسانی که می‌روند و امضاء می کنند باید حواسشان جمع باشد، این‌که ما می رویم و امضا می‌کنیم و خودمان را در درون چاله می‌اندازیم، غلط است.

روح افزار در پاسخ به این سوال که ما کشوری شیعه و مسلمان هستیم و کسانی که این برنامه را نوشته‌اند به اعتقادات ما اعتقاد ندارند تا چه حد می‌توانیم برنامه‌ای را اجرا کنیم که مطابق با اعتقادات ما نیست، گفت: ما نمی‌توانیم به اهدافی که در سند هست مخصوصاً در تربیت جنسی برسیم.

وی افزود: یکی از بحث‌هایی که با امضای این سند ما تعهد می‌دهیم آن را اجرا کنیم بحث آموزش جنسی است. در سند 2030 تقسیم‌بندی آن به این شکل از صفر تا چهار سال، چهار سال تا هشت سال و همین‌طور پله پله جلو می‌رود. خانم شالون اسلاتر سند 2030 را یک فاجعه می‌داند و این‌طور هم نیست که در تمام دنیا هم موافق اجرای این سند باشند.

عضو شورای زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در تمام دنیا درباره بحث جنسیتی که در سند 2030 مطرح شده بحث می‌کنند و با آن مخالفت می کنند. ما کشور مسلمان هستیم و قبول نمی‌کنیم که در مهدکودک‌ها آموزش های جنسی داشته باشیم. نه ما که هیچ مسلمانی قبول نمی‌کند. حالا بحث شیعه آن به کنار، اصلاً پایه اسلام این را نمی‌تواند قبول کند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: متأسفانه  قبل از شیوع کرونا که مهد‌کودک‌ها باز بود گزارش‌های مختلفی داشتیم که می‌گفت در مهدکودک‌ها بحث آموزش جنسی اجرا می‌شود.

وی درباره این سوال که چرا شورای عالی انقلاب نمی‌تواند کاری انجام دهد؟ گفت: ما دو دستگاه ناظر در حوزه فرهنگی و اجتماعی داریم، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی. باید از این دو دستگاه سوال شود که چرا باید این سند اجرا شود؟ اما نظر اعضای دولت موافق بحث ما نیست و بالاخره رفتن و امضا کردن و تعهد دادن برای این سند!

روح افزا تاکید کرد: رئیس جمهور در شورا مثل بقیه اعضا صاحب یک رای هست، باید هر سه قوه پای کار بیایند. باید در شورا نظر بدهند، صحبت بکنند که باید چه کار انجام بشود.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که شما کم کاری را از سمت شورا می‌بینید؟ گفت: یک مقدار کم کاری شورا هست. مجلس هم کم کار بوده. ما قانون داریم که باید دستگاه‌های ناظر آن را اجرایی کنند و باید گزارش‌های این سند به دست رئیس جمهور برسد و در صحن مجلس مطرح شود که این کار به خوبی انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری یادآور شد: ما یک طرح بومی در راستای تربیت جنسی تنظیم کردیم که مطابق شرع و عرف ما هست. در چند ماه اخیر که به خاطر کرونا مدارس تعطیل است و گزارشی به دست ما نرسیده است. در عوض فضای مجازی کار غلط خود را انجام می‌دهد و ما کنترلی روی ان نداریم. شورا عالی فضای مجازی داریم، جلساتش باید برگزار شود  اما انجام نمی‌شود.

روح‌افزا تاکید کرد: حالا به غیر از ماهواره و شبکه‌های مجازی، یک سری افراد در کشور حامی این نظر و سند هستند. جلسه می‌گذارند، کتاب نشر می‌دهند و... همه دستگاه‌های مربوط به فرهنگ مثل ارشاد باید به این مسئله رسیدگی کنند.                                     

وی گفت: کلیپ‌های زیادی در فضای مجازی درباره آموزش جنسی وجود دارد و دسترسی به آنها بسیار آسان است. خب باید وزارت ارتباطات و شورا عالی فضای مجازی و... روی این‌ها کار کنند. آقای نوید و بزرگان دیگر سند تحول بنیادین را تدوین کردن و رهبر انقلاب هم گفتند نباید این سند تحول خاک بخورد، باید اجرا شود. اما ما در اجرا بسیار ضعیف هستیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما باید مطالعات صحیح داشته باشیم. باید کرسی‌های آزاد اندیشی برقرار شود و سوال پرسیده شود و جواب بدهند. باید روشنگری شود. ما در سند ٢٠٣٠ بحث جمعیت را داریم. ما نرخ رشد جمعیت‌مان زیر ١ درصد است. ما در ٣٠ سال آینده با بحران جمعیت روبرو هستیم. ما از پیش بینی سوم سازمان ملل هم کمتر هستیم. یکی از اهداف سند٢٠٣٠ این است.

وی با اشاره به قرار داد پاریس تصریح کرد: ما شاید بتوانیم یک کارخانه از کارافتاده را سرپا کنیم، اما در تربیت جنسی یک کودک، فرد دیگر نمی‌تواند به ١٥ سالگی خود برگردد. زندگی خیلی از آدم‌ها به نابودی کشیده شده با اجرای این سند. خب آن فرد چه می‌داند در کودکی ما او را چگونه تربیت کردیم!

این استاد دانشگاه اضافه کرد: یکی از بحث‌های تربیت جنسی، ایدز هست. یکی از بحث‌های کنترل ایدز، آموزش آن است. اما ما تعداد مبتلایان به ایدز، طبق آمار who خیلی پایین است. زیر ١٠٠هزار نفر است. اصلا ٧٠٠ هزار نفر. بالای ٧٠ درصد این آمار معتادین را شامل می‌شود. ما باید معتادان را جمع آوری کنیم که از سرنگ آلوده، درگیر بیماری شدند و همسر و کودکانشان هم درگیر می‌شوند.

روح‌افزا در پاسخ به این سوال که شما از چه زمانی عضو شورا نیستید؟ گفت: بنده الآن مدتی هست که در شورا حضور ندارم. من عضو شورا نیستم، من عضو شورای عالی زنان هستم در حقیقت شورای زنان از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی درباره این سوال که طرح شما برای آموزش تربیت جنسی چیست؟ و اگر سند ۲۰۳۰ کنار گذاشته شود باید چه کاری انجام بدهیم، گفت: ما بر اساس موازین شرعی این را باید متوجه شده باشیم که تربیت جنسی البته آن چیزی که آنجا نوشته شده و گفته شده به چه معنی هست. من مخالف این هستم که برای یک بچه، ۴ ماه مسائل تربیت جنسی را بگذاریم، در حقیقت آموزش های تربیت جنسی باید از سنین بلوغ انجام شود.

روح‌افزا تصریح کرد: باید بقیه وزارتخانه‌ها که مکلف هستند پای کار بیایند، باید مثلا ما سینما و تئاتر ما در این راستا باشد؛ در راستای تربیت صحیح جنسی باشد. تمام ابزار فرهنگی لازم است که در این رابطه به کار گرفته شود که کار در راستای صحیح انجام شود.

وی افزود: تربیت جنسی یک نسخه نیست، آسپرین نیست که هرکس سرش درد گرفت استفاده کند. اینکه برای تحکیم خانواده در این زمینه باید چکاری انجام شود، این هدفی است که برنامه می‌خواهد البته و متاسفانه برنامه‌های تربیت جنسی نوشته شده اما در اجرا هیچ اقدامی نشده است.

روح‌افزا تاکید کرد: در مجلس پانزده سال است که در حال تصویب قانون تسهیل ازدواجیم؛ باید وام بدهیم، مرخصی زایمان طولانی بدهیم، برای کسی که کار می‌کند تسهیل ازدواج بدهیم، جهیزیه، اشتغال و...  اینها را باید مدیریت کنیم ولی پانزده سال است این قانون نوشته شده ولی هیچ اقدام انجام نشده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این بحث ها سیاسی نیست، این بحث ها فرهنگ جامعه است، برای رشد انسان هست. این حق دانشجو و دانش آموز است که بداند. خب پس باید امکان ازدواج را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: خواهش می‌کنم سند۲۰۳۰ را ببینیم، اگر در بحث اقتصاد، اشتغال وارد می‌شویم در واقع یکسری فاکتورهای تربیت جنسی هم وجود دارد. این باید بند بند مورد بررسی قرار بگیرد و مطالعه شود. این سند برای اضمحلال خانواده برنامه ریزی کرده است.

روح افزا ادامه داد: در جلسات اخیر رهبر انقلاب در بحث خانواده فرمودند که باید بحث خانواده دچار تحول شود یعنی هرچه تا الان انجام دادیم غلط بوده. درواقع یک آسیب شناسی کردند. متاسفانه ما فقط گسترده می‌نویسیم و عمل نمی‌کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top