تاریخ انتشار: جمعه 1399/05/24 - 12:55
کد خبر: 367082

درپی حواشی اخیر و شکایت از فعالان رسانه‌ای؛

قالیباف و «رو کم‌کنی» به سبک هاشمی و لاریجانی!

قالیباف و «رو کم‌کنی» به سبک هاشمی و لاریجانی!

آقای قالیباف! اصلا آقای هاشمی به کنار! یادتان هست چند سال قبل که جناب علی لاریجانی بر صندلی ریاست مجلس تکیه داشت و برادرش هم رئیس قوه قضائیه بود، تیم آقای لاریجانی شکایت رگباری از بچه‌های ارزشی منتقدش را استارت زد و در بازه کوتاهی چندین نفر دادگاهی شدند؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روز گذشت خبری منتشر شد مبنی بر اینکه معاونت حقوقی مجلس اتهامات وارد شده از سوی برخی فعالان رسانه‌ای را پیگیری حقوقی می‌کند. براساس شکایت معاونت حقوقی مجلس، یاشار سلطانی، صدرا محقق و وحید اشتری سه فعال رسانه‌ای هستند که باید در دادگاه پاسخگو باشند.

اما پس از انتشار این خبر، «محمدامین فرج‌اللهی» از فعالان سابق دانشجویی و همچنین مجری برنامه تلویزیونی «سرچشمه» درخصوص حواشی اخیر در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

امروز خبری منتشر شد که "اداره حقوقی مجلس" از سه نفری که بحث رشوه شصت و پنج میلیاردی شهرداری دوره قالیباف به برخی نمایندگان مجلس قبل را دنبال می‌کنند و آقای میرسلیم که مدعی اصلی این قضیه بوده شکایت کرده است.

در بین واکنش ها، موضع وحید اشتری برایم جالب بود. حرفش این بود که چرا وقتی درباره عملکرد شما در شهرداری یا مسائل و ابهامات مالی مرتبط با بعضی اطرافیانتان بحث هایی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، شما ظرفیت "واحد حقوقی مجلس" را به خدمت می‌گیرید و منصوبینتان در مجلس هم می‌گویند برای "جلوگیری از تخریب جایگاه مجلس" شکایت صورت گرفته است. این سنت ناپسند را آقای هاشمی در کشور بنا نهاد که برای دفاع از اتهاماتی که متوجه اطرافیانش بود مساله را به جایگاه حقوقی‌اش وصل می‌کرد.

این حرف را که خواندم یاد یک اتفاق تاریخی افتادم. اردیبهشت ماه سال 69 نامه‌ای خطاب به هاشمی، رئیس جمهور وقت منتشر شد که اغلب امضاکنندگانش اعضای نهضت ازادی بودند که در قالب «جمعیت دفاع از آزادی و حاکمیت ملی» فعالیت داشتند. نامه‌ای محترمانه با حرفهای تکراری طیف نهضت آزادی که مملکت از نظر اقتصادی و سیاسی در بن‌بست و بحران است و آزادیها محدود شده و انحصار و اختناق و انحراف ادامه یافته و تیشه به ریشه حاکمیت مردم و قانون زده شده و در نتیجه غلبه افراط و احساسات در سیاست خارجی به انزوای بین‌المللی دچار شده‌ایم و این حرفهای همیشگی طیف نهضت آزادی.

پس ازانتشار نامه و خوانده‌شدنش از رادیوهای آنورِ آبی، حدود یک ماه بعد وزارت اطلاعات بیست و سه نفر از امضاکنندگان نامه را دستگیر کرد که مهندس سحابی نیز یکی از آنها بود. او بهمن 78 در مصاحبه با روزنامه فتح نقل قولی دارد که در تاریخ ماندگار شد: "بعد از دستگیری ها، در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، چند تن از نمایندگانی که مرا می شناختند، به آقای هاشمی اعتراض کردند که چرا عزت الله سحابی را گرفتی؟ آقای هاشمی پاسخ داده بود: رویش زیاد شده بود، میخواستیم رویش را کم کنیم."

برگردیم به ماجرای شکایت واحد حقوقی مجلس از کسانی که مدعی تخلفات شهرداری آقای قالیباف هستند! کاری به این ندارم که اولین بار، خبر این شکایت را کانالِ منسوب به کدام نهاد انقلابی منتشر کرد، کاری ندارم که انتصاب افراد متعدد منسوب و منتسب و دارای سابقه فعالیت در آن نهاد انقلابی در ارکان مختلف مجلس چه معنایی دارد و باز هم کار ندارم به مسموعات مشهور درباره حمایت‌های معنوی و غیرمعنوی آن نهاد مقدس از جناب قالیباف در انتخابات‌ها و سایر عرصه‌ها.

عرضم این است که آقای قالیباف! اصلا آقای هاشمی به کنار! یادتان هست چند سال قبل که جناب علی لاریجانی بر صندلی ریاست مجلس تکیه داشت و برادرش هم رئیس قوه قضائیه بود، تیم آقای لاریجانی شکایت رگباری از بچه‌های ارزشی منتقدش را استارت زد و در بازه کوتاهی چندین نفر دادگاهی شدند؟

حتی رفته بودند مطالب وبلاگ های بچه‌ها را پرینت گرفته بودند و بر اساس آن شکایت کرده بودند. آقای قالیباف! کوتاه مدتش را که ببینی بله، به قول آقای هاشمی روی بچه‌ها کم شد، شمشیر زبانشان کُند شد و شاید برخی‌هایشان اساسا غلافش کردند؛ اما بلند مدتش را که ببینی چه کسی ضرر کرد؟ چه کسی در افکار عمومی بی اعتبار شد؟ برای فرار از شفافیت ممکن است بتوان با شکایت کِشی موقتا دهانها را بست، اما در بلند مدت دودش در چشم بانیانش خواهد رفت.

شما که از هشتاد و چهار دوست داشتید رئیس یک قوه شوید و بالاخره بعد از چهارده سال شیفتگی خدمتتان ثمر داد، احتمالا باید بدانید که شرط حیاتِ سیاسیِ موفق و محبوبِ مردم ماندن، نه فرار از پاسخگویی توأم با برخورد تحکم‌آمیز، بلکه شفافیت همراه با تواضع است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top