تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/05/26 - 13:32
کد خبر: 367310

مقتدایی: پیوند اقتصاد ایران با آسیا تبعات تحریم را کاهش می‌دهد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحریم‌های مورد نظر آمریکا که حتی آن را به شورای امنیت سازمان ملل هم کشانده بود عملا شکست خورده است و جمهوری اسلامی ایران در یک جدال دیپلماسی موفق شده است و توانسته است آمریکا را به حالت انزوا در بیاورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره رای نیاوردن قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت، اظهار داشت: فعالیت وزارت امور خارجه در موضوع اخیر قابل توجه است، زیرا این وزارت خانه در رایزنی‌هایی که داشتند توانستند این موفقیتی که حاصل شده است را به دست بیاورند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد موضع به حق جمهوری اسلامی ایران در عرصه حقوقی آن قدر قوت داشته است که در صحنه بین‌المللی و دیپلماسی نیز آثار خود را برجای گذاشته است و باعث شده ایالات متحده آمریکا را منزوی‌تر از هر زمان دیگر در سطح بین المللی کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سازمان‌های بین المللی در روزگاری که محل جولان تفکرات آمریکایی بوده‌اند امروز گفته‌های قلدرمابانه آمریکا را قبول ندارند و با زورگویی و قلدرمابه‌ای این کشور و مشخصه این دولت علنا مخالفت می‌کنند.

مقتدایی تصریح کرد: به نظر می‌رسد ماه‌های آینده آمریکا منزوی‌تر خواهد شد، زیرا سیاست‌های اقتصادی ایران درحال پیوند با آسیاست که این مورد می‌تواند آثار و تبعات تحریم‌ها را کاهش دهد.

وی افزود: تحریم‌های مورد نظر آمریکا که حتی آن را به شورای امنیت سازمان ملل هم کشانده بود عملا شکست خورده است و جمهوری اسلامی ایران در یک جدال دیپلماسی موفق شده است و توانسته است آمریکا را به حالت انزوا در بیاورد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تهدید آمریکا در رابطه با استفاده از مکانیسم ماشه، بیان داشت: آمریکا عملا دیگر جزیی از برجام نیست بلکه کشوری خارج از برجام است و کشور‌های خارج از برجام هم نمی‌توانند برای برجام طراحی خاصی داشته باشند.

مقتدایی ادامه داد: حرف‌های نماینده آمریکا در سازمان ملل با هیچ یک از اصول و مبانی حقوق بین الملل سازگار نیست؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران براساس روال‌های قانونی عمل کرده و در مقابل آمریکا خلاف مقررات بین المللی اقدام کرده است که در این صورت دنیا حق را به جمهوری اسلامی داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: سیاست‌های ترامپ آنقدر شکست خورده و منزوی شده است که عملا حرفی در عرصه دیپلماسی برای گفتن ندارد بدین صورت آمریکا وجه بین المللی خود را از دست داده و رکود دیپلماسی در آمریکا کاملا مشهود است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top