تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/29 - 01:19
کد خبر: 367624

دانشجویان وارداتی و بی‌عدالتی آموزشی؛

بدون کنکور، با پول و رانت پزشک شوید!

بدون کنکور، با پول و رانت پزشک شوید!

پذیرش بدون آزمون در رشته‌های پزشکی عدالت آموزشی را از بین برده و موجب شده حق دانشجویان و دانش آموزان داخل کشور توسط سرمایه‌داران ضایع شود، که ورود بی‌ضابطه و کاروانی این دانشجویان به دانشگاه‌های داخل کشور علاوه بر از بین بردن عدالت آموزشی در حق دانشجویان و دانش آموزان داخل کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان با گذراندن چند واحد درسی در دانشگاه های سطح پایین خارجی و با پرداخت پول ، به دانشگاه های داخل کشور انتقالی میگیرند و بدون کنکور به بهترین رشته های علوم پزشکی میرسند.

این موضوع که به شدت در حال ترویج است عدالت آموزشی را از بین برده و موجب شده حق دانشجویان و دانش آموزان داخل کشور توسط سرمایه داران ضایع شود، که ورود بی‌ضابطه و کاروانی این دانشجویان به دانشگاه‌های داخل کشور علاوه بر از بین بردن عدالت آموزشی در حق دانشجویان و دانش آموزان داخل کشور، دانشگاه‌ها را نیز از نظر امکانات به شدت مورد آسیب قرار داده و‌ موجب افت کیفیت آموزش نیز شده است، که در این جا سعی داریم به تشریح زوایای مختلف این موضوع بپردازیم.

در میان دانشجویان ایرانی در داخل کشور به این وضعیت معترض هستند و می گویند دانشگاه‌های داخل کشور به روند ناعادلانه ای که بر پایه‌ی آن دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج میتوانند با پرداخت پول، کنکور را دور بزنند و‌ به صندلی رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و سایر رشته های پرمتقاضی دست پیدا کنند معترض هستند.

عده زیادی از دانشجویان انتقالی از خارج کسانی هستند که بعد از ناکامی در کنکور داخل و با معدل‌های بسیار پایین و از آنجایی که وضعیت مطلوب مالی داشته‌اند در برخی دانشگاه‌های خارجی که بعضا مورد تایید وزارت بهداشت هم نیست ثبت نام کرده اند و بعد از گذراندن تعداد کمی واحد درسی به بهترین دانشگاه های ایران انتقالی گرفته اند. پروسه ای ناعادلانه که این افراد را با دور زدن کنکور کنار رتبه‌های برتر کنکور و نخبگان کشور در یک کلاس درس می‌نشاند.

بدون کنکور و با پول و رانت پزشک شوید!

قطار پرسرعت فروش رشته‌های علوم پزشکی؛ بدون کنکور پزشک شوید!

این برگه‌ی چک را روی درب آموزش دانشکده دندانپزشکی البرز چسبانده اند تا خریداران این صندلی بدانند با چه نیتی پول صندلی خود را پرداخت میکنند!

این فروش علنی رشته های علوم پزشکی در تنها یکی از دانشکده های وزارت بهداشت است. عده ای پولدار تحت عنوان دانشجویان انتقالی از خارج به همین راحتی صندلی های تاپ ترین رشته های علوم پزشکی را خریداری میکنند.

رشته هایی که قرار است چند روز دیگر، صدها هزار نفر در هیاهوی کرونا برای رسیدن به آنها جانشان را در خطر قرار دهند اما عده ای برخوردار و آقازاده بدون دغدغه علم و رقابت کنکور و پروتکل های بهداشتی آنها را با کارت بانکی پدرانشان خریداری میکنند.

این در حالی است که در سال گذشته هم دانشجویان داخل کشور با این معضل دست و پنجه نرم کرده اند که در دانشکده دندانپزشکی وضعیت به این منوال بوده است:‌

فروش صندلی در دانشکده دندانپزشکی کذب محض است

پس از این پاس‌کاری، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این رابطه اظهار کرد: فردی کلاهبردار چندی قبل با سوء استفاده از فضای ورودی مخصوص بیماران وارد دانشکده دندانپزشکی شده و ضمن حضور در برخی فضاهای آموزشی، اقدام به تبلیغات در فضای مجازی کرده و خود را به عنوان دانشجوی نخبه این دانشگاه معرفی کرده است. دالبند توضیح داد: این فرد با برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی و حتی برخی شبکه‌های تلویزیونی اقدام به تبلیغات شخصی خود در رابطه با مشاوره‌های کنکور و برنامه‌ریزی آموزشی کرده است.

وی درباره هرگونه ارتباط آموزشی این فرد با دانشکده، اعلام کرد: نامبرده فاقد هرگونه سابقه در سامانه‌های یکپارچه آموزشی و بایگانی پرونده‌های آموزشی دانشگاه است و هیچگونه رابطه‌ای اعم از آموزشی و مشابه آن با دانشکده دندانپزشکی ندارد.

ورود دانشجویان خارجی به داخل کشور و خرید صندلی‌ها عوارض بدی را هم به دنبال داشته است که در سال گذشته یک دانشجو این گونه روایت می کند:

من قربانی سیاسی بازی شدم!

همه این ماجراها ادامه داشت، تا اینکه یک دانشجوی دختر که ادعا دارد همان دانشجوی مورد اشاره است با انتشار ویدئویی در پیچ شخصی خود اظهارات قابل تاملی درباره این ماجرا دارد، او گفته است: وی در ادامه مدعی شد: من اعتبار علمی و رزومه خارجی خیلی قوی داشتم و این اعتبار در آلمان، دوبی و ... تایید شده است.

بنابراین از طریق این رزومه مجوز حضور در دانشگاه را از طرف یکی از معتبرترین و مرجع‌ترین فرد دانشگاهی دریافت کردم و ایشان مرا به عنوان یک دانشجوی افتخاری پذیرفته و مجوز صادر کردند(که در آینده اسم و عنوان آن استاد را منتشر خواهم کرد) و من قبل از دریافت این مجوز، حتی در یک کلاس آموزشی نیز شرکت نکرده بودم.

او میگوید: من می‌دانم از مهر امسال دانشجویانی با عنوان دانشجوی انتقالی از کشورهای دیگر وارد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواهند شد و در کلاس‌های آموزش می‌نشینند. در حالی که بسیاری از این افراد حتی یک سفر خارجی نداشته و پاسپورت آنها مهر خروج از کشور را نخورده است اما باید دید چگونه با این عنوان در دانشگاه تحصیل می‌کنند. من اسامی همه اینها را دارم و این پرونده سازی‌هایی که برای نشان دادن انتقالی بودن عنوان می‌شود را می‌توانم آشکار کنم.

این متهم به تقلب دانشگاهی مدعی شد: حداقل ۲۰ تا ۳۰ نفر از مهر امسال با عنوان دانشجوی انتقالی وارد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌شوند و از این افراد هر ترم ۵۰ میلیون هزینه دریافت می‌شود. این مبلغ در دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی که حدودا ۱۲ تا ۱۳ ترم به طول می‌کشد به مبلغ ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون می‌رسد. من همه اطلاعات خود را در صورت نیاز به مردم نشان خواهم داد و اثبات می‌کنم که واقعا چه اتفاقاتی در دانشگاه می‌افتد.

جزئیات ثبت نام دانشجویان بلاروسی در دانشکده دانپزشکی علوم پزشکی اهواز:

چندی پیش و در سکوت کامل حدود ۲۰ دانشجوی وارداتی از کشورهایی مثل بلاروس برای ثبت نام و انجام کارهای اداری انتقالشان به دانشکده دندانپزشکی اهواز مراجعه کرده اند. این درحالیست که این دانشکده با کمبود شدید امکانات آموزشی مواجه است تا حدی که برای آموزش دانشجویان دولتی نیز دچار مشکل شده اما مسئولین برای کسب درآمد چشم خود را بر فاجعه ی حضور دانشجویان بدون کنکور بسته اند.

نرخ فروش صندلی‌های علوم پزشکی:

نرخ فروش صندلی دانشگاه های علوم پزشکی به دانشجویان وارداتی از خارج ؛ درحالیکه کشور در هیاهوی برگزاری کنکور است عده ای به راحتی و بدون استرس با پرداخت پول کنکور را دور میزنند.

نمودار تفکیکی دانشجویان داروسازی اهواز در دو سال اخیر

در دو سال اخیر ۳۸ دانشجوی انتقالی از خارج بدون کنکور توانسته اند صندلی این دانشکده را خریداری کنند. درحالیکه کل ظرفیت پذیرش روزانه این دانشکده در دوسال اخیر ۶۶ دانشجو بوده!!

تکمیل بی عدالتی در حق دانشجویان داخل کشور با یک معافیت مضحک

تکمیل بی عدالتی در حق دانشجویان داخل کشور با یک معافیت مضحک؛ طبق دستورالعمل معافیت از قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان ، دانشجویان انتقالی از خارج که بدون کنکور و با پرداخت پول صندلی دانشگاه ها را خریداری کرده اند از گذراندن دوره خدمت (طرح) نیز معاف هستند!

دانشجویان نخبه و رتبه برتر کنکور هم ملزم هستند در مناطق محروم و مرزی کشور با انواع مخاطرات طرح بگذرانند!

گزارش از علی پارسا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top