تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/01 - 11:19
کد خبر: 367896

با انواع دم نوش مخصوص دیابت آشنا شوید

دیابت یا همان قند خون یکی از معضلات شایع در جوامع امروزی است که اثرات بسیار رنج آوری در پی دارد. عمل نکردن سلول های انسولین باعث افت یا صعود بیش از اندازه قند خون می‌شود. هنوز هم راه درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است، اما روش های طبیعی برای کنترل آن وجود دارد که قصد داریم شما را با انواع دم نوش مخصوص دیابت آشنا کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیابت یا قند خون از معضلاتی است که بسیاری از افراد در جامعه با آن سر و کله می‌زنند. دیابت پیر و جوان نمی‌شناسد. این بیماری دردسر ساز قادر است قوی ترین افراد از نظر جسمانی را نیز زمین گیر کند. زمانی که انسولین های موجود در بدن نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند، میزان قند خون از حد مجاز بیشتر  یا کمتر می‌شود و در نتیجه نیاز به تزریق انسولین خواهیم داشت. اگر از کسانی هستید که به این بیماری مبتلا هستید و یا حتی اگر مبتلا هم نیستید برای دفع خطرات احتمالی و کنترل قند خون در این مقاله با انواع دم نوش مخصوص دیابت آشنا شوید.

تا به حال فرد مبتلا به دیابت را دیده اید یا اگر خودتان به این بیماری دچار هستید تا به حال با مشکل از کنترل خارج شدن آن دست و پنجه نرم کرده اید؟ زمانی که قند خونتان از حد مجاز عبور کند، دچار سرگیجه، سردرد و پریدگی رنگ و بی حالی خواهید شد اگر این مسئله ادامه داشته باشد احتمالا بیهوش شدن و در موارد خطرناک به کما رفتن وجود دارند. افراد مبتلا به دیابت باید همیشه به همراه خود سرنگ های انسولین داشته باشند و این باعث ایجاد دردسر است. استفاده از انسولین در همه جا ممکن نیست و باعث اذیت می‌شود. راه هایی برای کنترل قند خون وجود دارد که مصرف انسولین را کاهش خواهد داد. برای این بیماری درمان قطعی و دائمی وجود ندارد اما می‌توانید آن را کنترل کنید و اثرات آن را به اندازه قابل توجهی کاهش دهید. اما چگونه ممکن است؟ به وسیله دم نوش مخصوص دیابت، همراه ما باشید.

دم نوش ها در کنترل قند خون بسیار مفید هستند

دم نوش ها چگونه در کنترل دیابت به ما کمک می‌کنند؟

طبیعت بدون عیب آفریده شده است و تمام پاسخ ها در طبیعت وجود دارد. ریشه ها و برگ های گیاهان خواصی دارند که قادر خواهند بسیاری از امراض را درمان کنند و به تقویت ساختار بدنی ما کمک کنند. دیابت نیز یکی از همین بیماری هاست که با استفاده از عصاره های گیاهان می‌توانید به اندازه بسیاری زیادی آن را کنترل کنید. اهمیت این مطلب را کسانی بیشتر درک می‌کنند که به این بیماری مبتلا هستند و از اثرات آن بسیار رنج می‌برند و به دنبال یک جایگزین و راه حل برای این مشکل هستند. در ادامه با برخی از انواع دم نوش مخصوص دیابت، آشنا خواهی شد و به پاسخ خود خواهیم رسید.

1. چای سبز

تصور کنید در حال کشف یک معدن سرشار از آنتی اکسیدان هستید اسم این معدن را چای سبز بگذارید. دم نوش چای سبز، حساسیت سلول های انسولین را افزایش می‌دهد و در نتیجه با خوردن روزانه یک لیوان دم نوش چای سبز می‌توانید میزان قند در خون را کنترل کنید. استفاده از این دم نوش چربی خون را کاهش می‌دهد و خطر بیماری های قلبی عروقی و انواع سکته را نیز تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

2. دم نوش دارچین

چای دارچین در اکثر درمان های طبیعی در میان است. چوب دارچین یا پودر دارچین را در یکی از قوری های نالینو بگذارید و آب را به آن اضافه کنید و بگذارید تا جوش بیاید. دلیل استفاده از ظروف نالینو این است که چرخش دما و حفظ حرارت به وسیله محصولات نالینو به خوبی انجام می‌گیرد و همچنین طعم و مزه وسیله دم نوش مخصوص دیابت، تغییر نخواهد کرد. دارچین می‌توانید کمک رسان انسولین خون باشد و میزان قند را کنترل کند. برای تاثیر گذاری بیشتر و جذب بیشتر خواص دارچین می‌توانید به این دم نوش، عسل نیز اضافه کنید.

3. دم نوش زنجبیل

زنجبیل از اساسی ترین انواع وسیله دم نوش مخصوص دیابت، شناخته می‌شود. دم نوش زنجبیل به افزایش تولید انسولین کمک می‌کند و میزان قند خون را کاهش می‌دهد. استفاده مداوم از این دم نوش باعث کنترل و حتی در مواردی درمانی ضمنی دیابت می‌شود. ریشه زنجبیل را پوست بکنید و در قوری های نالینو به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا یک نوشیدنی گرم و خوش طعم داشته باشید. دم نوش زنجبیل را می‌توانید با دارچین یا عسل نیز ترکیب کنید و از نوشیدن این معجون سحرآمیز بعد از یک روز کاری لذت ببرید.

4. دم نوش شنبلیله

خواص شنبلیله را متخصصین طب سنتی به خوبی می‌شناسند. دم نوش این گیاه علاوه بر تحکیم قوای ایمنی بدن، به کمک سلول های انسولین می‌رسد. عسل، پایه‌ی ترکیب مناسبی برای این دم نوش است که به جذب مواد معدنی آن بسیار کمک می‌کند و طعم آن را نیز لذیذ می‌کند. تخم شنبلیله را به خوبی بکوبید و به یک قوری آب جوش اضافه کنید و بگذارید 30 دقیقه تا 45 دقیقه دم بکشد. از نوشیدن این دم نوش برای تسکین درد نیز استفاده می‌شود.

5. دم نوش چای گزنه

دیابت نوع 1 دارید؟ پس چرا از این دم نوش معجزه آسا بهره نمی‌برید. گزنه یک گیاه سم زدا است و گلوکز و قند خون را کاهش می‌دهد و اثرات جانبی حاصل از دیابت را به شدت کاهش می‌دهد. در کنترل فشار خون نیز بسیار موثر عمل می‌کند. دم نوش چای گزنه را می‌توانید به عنوان یک دم نوش مخصوص دیابت مصرف کنید که در کنار مزایای بسیار خوبی برای سلامتی شما در پی خواهد داشت. برگ خشک شده گزنه را به مقدار کافی به قوری نالینو که از آب جوش پر شده است اضافه کنید و 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. اگر از این دم نوش قبل از خواب استفاده کنید خوابی آسوده خواهید داشت.

 

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top