تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/06/02 - 19:45
کد خبر: 368117

حجت‌الاسلام قمی در دیدار مسئول بسیج جامعه پزشکی:

رعایت موارد بهداشتی عین تقوا است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: یکی از سطور گفتمان مکتب امام خمینی(ره) گفتمان جهادی است و مجاهدت همیشه گره‌گشا مسائل بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ شاهین محمدصادقی مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور امروز با حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دیدار و در خصوص هم‌افزایی بین این دو نهاد گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار عنوان کرد: هم‌افزایی و همکاری بین این دو نهاد باعث تقویت قوای طرفین خواهد شد. مهم‌ترین سطور تلقی از اسلام ناب متأثر از تعالیم امام و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است.

قمی تصریح کرد: سلامتی یکی از موهبت‌ها و تجلی‌های خداوند است و به همین دلیل که ما در سازمان تبلیغات اسلامی خود را منادی اسلام می‌دانیم، منادی سلامت نیز خواهیم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسئله عزاداری ماه محرم پرداخت و ادامه داد: مراقبت کردن و رعایت موارد بهداشتی در ماه محرم عین تقوا است؛ یکی از مأموریت‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی دارد، ترویج اسلام ناب است که این مهم به‌واسطه خود مردم انجام می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: همواره سلوک مؤمنانه را در کنار تحفظ و مراعات نام برده‌ایم و تلقی اکثر مردم از دین باعث شده است تا مردم موارد بهداشتی در ماه محرم را رعایت کنند.

قمی در ادامه به نقش گفتمان جهادی در گره‌گشایی مسائل اشاره و عنوان کرد: یکی از سطور گفتمان مکتب امام خمینی (ره) گفتمان جهادی است و مجاهدت همیشه گره‌گشا مسائل بوده است. وجود حال و هوای جهادی در یک جامعه باعث می‌شود تا آینده‌ای دیگر برای آن جامعه رقم بخورد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به اهمیت تزریق روحیه در جامعه پرداخت و یادآور شد: همیشه در مقابله با بیماری‌ها و سختی‌ها داشتن روحیه بالا بیشترین تأثیر را در رفع آن بیماری و سختی داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: روحیه مملو از معنویت، مقاوم‌تر و مستحکم‌تر از دیگر اراده‌ها است و اراده حسینیان عالم جزو مستحکم‌ترین اراده‌ها محسوب می‌شود. دیانت و سلامت تابع یکدیگر هستند و باید در کنار یکدیگر به آن‌ها پرداخته شود

در ادامه این دیدار، شاهین محمدصادقی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به انتصاب صحیح رئیس سازمان تبلیغات در این سمت عنوان کرد: انتصاب حجت‌الاسلام قمی به‌عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نشان‌دهنده حسن ظن مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به جوانان است.

وی افزود: زمانی که حکم مسئولیت از سمت شخصی مانند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) صادر می‌شود، مسئولیت هم نسبت به دیگر مسئولیت‌ها سنگین‌تر خواهد شد.

محمدصادقی در ادامه و خطاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ دین و اسلام کار دشواری است و امیدواریم شما و همکارانتان در این مسئولیت موفق باشید.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: جامعه پزشکی کشور یک خصلت و مشخصات خاصی را دارد که این مشخصات باعث می‌شود تا یک نگاه ویژه به جامعه شود.

وی یادآور شد: جامعه پزشکی کشور پس از آموزش و پرورش و نیروهای مسلح، سومین خانواده پرجمعیت کشور است؛ این سازمان در منتها علیه مرزهای کشور و حتی در خارج از مرزهای ایران مانند دفاع از حرم ائمه اطهار مشغول به خدمت‌رسانی به انسان‌های نیازمند هستند.

وی به نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس اشاره کرده و اظهار داشت: از همان روزهای ابتدای جنگ تحمیلی، جامعه پزشکی کشور شهدای زیادی را درراه اسلام تقدیم کرد.

محمدصادقی افزود: در عرصه علم و فناوری نیز این جامعه همیشه پیش‌رو بوده و اکنون ۴۰ درصد از تولید علم کشور بر عهده جامعه پزشکی قرار دارد؛

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنانی عنوان کردند که باید جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی دست پیدا کند که اگر کسی نیاز به علم داشت ابتدا زبان فارسی را بیاموزد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه به تشریح یک نمونه از پیشرفت دانش پزشکی کشور اشاره و عنوان کرد: در اول انقلاب از هر ۱۰۰۰ زایمانی که در کشور انجام می‌شد، ۴۵ نفر از مادران و ۱۵۰ نوزاد از دنیا می‌رفتند اما اکنون این آمار به ۹ نفر در هر ۱۰۰۰ زایمان تبدیل‌شده است.

وی به اقدامات این سازمان در جامعه اشاره و تصریح کرد: محرومیت‌زدایی یکی از اقداماتی است که در دستور کار بسیج جامعه پزشکی کشور قرار دارد؛ سبک زندگی و طب سنتی از دیگر مواردی است که این سازمان در ادامه فعالیت‌های خود به آن خواهد پرداخت.

مسئول جامعه پزشکی کشور در بخش بعدی سخنان خود به اهمیت حفظ سلامتی مردم در ماه محرم اشاره و اظهار کرد: دیانت و سلامت تابع یکدیگر هستند و باید در کنار یکدیگر به آن‌ها پرداخته شود.

وی ادامه داد: دستوراتی مانند شستن دست، نخوردن غذای داغ و دیگر مواردی که در کلام ائمه آمده است، همان دستورات پزشکی است که اکنون جامعه پزشکی به آن تأکید دارند.

محمدصادقی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: هماهنگی و هم‌افزایی ایجادشده بین این دو دستگاه باعث بهبود عملکرد و ارتقا کیفیت عملکرد طرفین می‌شود.

گفتنی است، در پایان این دیدار، برای ادامه همکاری و امضا تفاهم نامه بین سازمان جامعه پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی یک کارگروه متشکل از معاونان هر دو نهاد تشکیل شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top