تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/04 - 16:56
کد خبر: 368300

برگزاری هفته پژوهش و فناوری از ۲۲ الی ۲۷ آذرماه

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: هفته پژوهش و فناوری امسال از ۲۲ الی ۲۷ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه‌ای که به صورت حضوری و مجازی (ویدئو کنفرانس) با حضور عبدالساده نیسی دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری و مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری، مدیران حوزه پژوهش و فناوری وزارت علوم و همچنین رؤسا و معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی در راستای گفت‌وگو و تبادل‌نظر در مورد هفته پژوهش و فناوری سال جاری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: هفته پژوهش و فناوری امسال از ۲۲ الی ۲۷ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رحیمی در این نشست توضیحاتی از اهمیت برگزاری هفته پژوهش و فناوری ارائه داد و گفت: هفته پژوهش و فناوری در سال ۱۳۹۹ از ۲۲ آذر ماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود که مهمترین رویداد پژوهش و فناوری رسمی و گسترده در سطح کشور است و رویداد دیگری به این وسعت، تنوع و گستردگی در حوزه پژوهش و فناوری نداریم و انشاا… بتوانیم به کمک یکدیگر در سال جاری هفته پژوهش و فناوری را بهتر از سالهای قبل برگزار نماییم، البته سال‌های قبل هم بسیار خوب برگزار شده است.

وی در ادامه در مورد تمایز برگزاری هفته پژوهش و فناوری نسبت به سال‌های گذشته گفت: مورد اول این است که امسال با توجه به نامگذاری سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، تمام برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری باید در راستای این شعار باشد. تمایز دوم امسال بحث شیوع بیماری کرونا است؛ این معضلی که ایران و کل جامعه بشری را در برگرفته است و کلیه برنامه‌ها را تحت‌تأثیر خودش قرار داده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: خوشبختانه بخش پژوهش و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و نهادهای صنعتی و همچنین نهادهای سلامت‌ساز در زمینه مقابله با ویروس کووید -۱۹ خیلی خوب درخشیدند و باید بخشی از این عملکرد مقابله با کرونا را در هفته پژوهش و فناوری منعکس کنیم تا به وظیفه خودمان عمل کرده باشیم. مقوله سوم آن است که باید بحث علوم انسانی، هنر و معماری و به ویژه حوزه و دانشگاه را بتوانیم در هفته پژوهش و فناوری برجسته، گسترده و قوی‌تر از سال های قبل عملی کنیم.

در ادامه نیسی دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری و مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، ضمن خیر مقدم به مدعوین حضوری و مجازی گفت: هر ساله یک برنامه پیشنهادی از هفته پژوهش و فناوری ارائه می‌دهیم و روی این برنامه با احترام به نظر شما تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی افزود: مطابق روال هر سال روزها و شعارهایی نیز تعیین می‌گردد که ذیل آن دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی شروع به برنامه‌ریزی خواهند کرد. همچنین امسال یک برنامه مشترک نیز با وزارت کشور داریم برای برگزاری هفته پژوهش و فناوری استانی و یک برنامه ملی که در تهران و در سطح کل کشور است. یک برنامه هم برای هر استان خواهیم داشت که یک تفاهم‌نامه با وزارت کشور امضا خواهیم کرد و ذیل این تفاهم‌نامه به تمام استانداری‌ها ابلاغ خواهد شد که با دانشگاه مادر آن استان جلساتی با موضوع هفته پژوهش و فناوری تشکیل شود و در نهایت برنامه‌های استانی زیر نظر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری انجام خواهد شد.

نیسی در ادامه در مورد هفته پژوهش و فناوری استانی و ملی این طور توضیح داد: هر ساله یک هفته قبل از شروع هفته پژوهش و فناوری که از مورخ ۲۲ الی ۲۸ آذرماه سال جاری می‌باشد برنامه هفته پژوهش و فناوری استانی را خواهیم داشت، به این منظور که هفته پژوهش و فناوری ملی و استانی با یکدیگر هم‌پوشانی پیدا نکند و معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دیگر مدعوین در استان‌های مختلف بتوانند در برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری ملی که در تهران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

نیسی همچنین در مورد جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر توضیح داد و گفت: آئین تقدیر از پژوهشگران برتر روز سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه سال جاری و همچنین بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از روز پنجشنبه ۲۷ الی ۳۰ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار خواهد کرد.

وی در خاتمه تصریح کرد: به مدت دو سال است که نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری همراه با نمایشگاه ایران ساخت که متولی آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است برگزار می‌شود و امسال هم به همین شکل خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top