تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/06/10 - 17:26
کد خبر: 368845

نیروهای پلیس ایالتی به پورتلند بازمی‌گردند

فرماندار ایالت اورگن آمریکا گفت درپی درگیری میان حامیان رئیس‌جمهور و معترضان به نژادپرستی در شهر پورتلند، از پلیس ایالتی برای کمک به نیروهای پلیس محلی استفاده خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، در پی بالا گرفتن ناآرامی در شهر پورتلند آمریکا، پلیس ایالتی «اورگن» برای کمک به مأموران محلی، به این شهر اعزام می‌شوند.

نیروهای پلیس ایالتی به پورتلند بازمی‌گردند

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، «کیت براون» فرماندار اورگن در بیانیه‌ای اعلام کرد که با گذشت ۱۰۰ روز از اعتراضات گسترده در شهر پورتلند، منابع پلیس این شهر با محدودیت شدید مواجه شده است.

این مقام آمریکایی افزود، در کنار پلیس ایالتی، از امکانات و منابع فدرال برای تحقیق درباره عاملان خشونت و خرابکاری استفاده خواهد شد.

براون گفت: «تغییر واقعی در نتیجه تلاشی سخت در راستای دستیابی به عدالت نژادی به‌دست خواهد آمد و شروع آن با شنیدن صدای یکدیگر و همکاری و مشارکت خواهد بود».

شامگاه شنبه (به وقت محلی) بود که گروهی از حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سوار بر خودرو در پورتلند تجمع حمایتی از وی ترتیب دادند و پس از مدت زمان اندکی با شرکت‌کنندگان در اعتراضات ضدنژادپرستی درگیر شدند. بعد از این تجمع بود که رسانه‌ها از کشته شدن یک نفر بر اثر تیراندازی در این شهر خبر دادند.

از زمان کشته شدن «جورج فلوید» طی اقدام وحشیانه پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس آمریکا و شروع اعتراضات سراسری به خشونت‌ها و تبعیض‌های ساختاری نژادی، پورتلند یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات بوده است.

«تِد ویلِر» شهردار پورتلند طی نشست خبری در واکنش به پیام‌های تهدید آمیز ترامپ درخصوص سرکوب معترضان گفت: «به شماهایی که امروز صبح در توییتر گفتید که قصد دارید برای مجازات [معترضان] به پورتلند بیاید می‌گوییم، خود را دور نگاه دارید و جلو نیایید».

ویلر در انتقاد از لفاظی‌های سیاسی ترامپ، با بیان اینکه او «به شکاف دامن زده و خشونت را تحریک کرده است»، توضیح داد: «این یک موضع‌گیری ستیزه‌جویانه است و مبتنی بر همکاری نیست. ممنون می‌شوم اگر رئیس‌جمهور یا از ما حمایت کند یا خود را [ز ما] دور نگاه دارد».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top