تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/11 - 12:12
کد خبر: 368908

شهرهای توریستی و پرطرفدار در کشور ترکیه

شهر زیبا و ساحلی مارماریس یکی از پرطرفدارترین شهر های ترکیه است و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست. شهر مارماریس از سه سمت توسط آبهای زیبا محسور شده و سواحل رویایی آن در دنیا به شهرت رسیده است. آبهای زلال و فیروزه‌ای.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» کشور ترکیه یکی از قطب های گردشگری پر طرفدار در دنیاست که دارای شهر های توریستی بسیار مشهوری است. از این میان شهر های آنکارا. استانبول. آنتالیا. مارماریس. بدروم و کوش آداسی آمار بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داده اند و سالانه میزبان میلیون ها مسافر از سراسر دنیا هستند.

شهر زیبا و تاریخی آنکارا در تور ترکیه سفر باتو که سابقه سکونت انسان در آن به هزاران سال پیش باز می گردد. یکی از دیدنی ترین شهر های دنیاست. آنکارا. پایتخت کشور ترکیه است و به همین دلیل موقعیت استراتژیکی حساسی دارد و اغلب نهاد های مهم دولتی در این منطقه مستقر شده اند. در نگاه اول آنکارا.  شهری شلوغ پر هیاهو با آسمان خراش های سر به فلک کشیده به نظر می رسد اما این شهر تاریخی آثار ارزشمندی را در خود جای داده که قدمت برخی از آنها به هزاران سال می رسد و بعد از بازدید آنها.  ارزش سفر به این شهر تاریخی برایتان روشن تر خواهد شد.

با سفر به این شهر.  آنکارا را شهری بزرگ و مدرن می بینید که دارای موزه های فراوان.  امکان فرهنگی.  مراکز تفریحی متنوع  و مراکز خرید متعدد است.

ماردین

ماردین شهری تاریخی با بافت قدیمی است که بر فراز بین ‌‌النهرین قرار گرفته و دارای موقعیت بسیار استراتژیک است. این شهر در جنوب کشور ترکیه واقع شده و مرکز استان ماردین می باشد و نشانه هایی از شکل گیری نخستین تمدن انسانی در آن دیده شده است. عمده شهرت این شهر بواسطه تاریخ پر فراز و نشیب و فرهنگ‌ غنی به جا مانده در آن است. بازدید از جاذبه‌های تاریخی و آثار باستانی موجود در این منطقه نظیر صومعه‌  Deyrulzafaranدر الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد.  گشت و گذار در کوچه و پس کوچه های تاریخی و تماشای مناظر شهر به خصوص با تاریک شدن هوا بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود.

 قونیه

به گزارش سایت تور لحظه آخری سفر باتو. قونیه شهری پر جاذبه و زیباست و عمده شهرت این شهر. به وجود آرامگاه شاعر بلند مرتبه ایرانی. حضرت مولانا باز می گردد. مولانا سالیان واپسین عمر خود را در قونیه سپری نمود و در حالیکه هزاران مرید و پیرو داشت چشم از دنیا فروبست و امروزه بسیاری از گردشگران برای بازدید از آرامگاه وی و تماشای مراسم زیبای دراویش پیرو وی به این شهر سفر می کنند . البته در این شهر آثار تاریخی دیگری به چشم می خورد که اغلب از دوران سلجوقیان و قرون دوازدهم و سیزدهم میلادی به جا مانده اند و بنای تاریخی مسجد علاالدین نمونه ای از آثار به جا مانده از این دوران است.

آنتالیا

شهر زیبا و بسیار پر طرفدار آنتالیا دارای شهرت جهانی است و سالانه میلیون ها مسافر از سراسر دنیا تعطیلات خود را در امتداد سواحل باشکوه و آبهای زیبای این شهر سپری می کنند. آنتالیا همه امکانات مورد نیاز شما را برای سفری ایده ال را فراهم نموده تا جائیکه برخی مسافران معتاد سفر به این شهر خواهند شد. آنتالیا در امتداد دریای مدیترانه قرار دارد و سواحل شنی و طلائی رنگ آن در امتداد آبهای فیروزه ای و کوههای پوشیده از درخت.  منظره شگفت انگیز را پدید آورده است.  امکانات رفاهی و  تفریحی این شهر قابل شمارش نیست و گاهی هتل های لوکس و مدرن آن جمالی برای گشت و گذار در شهر را به مسافران نمی دهد. اما از این میان نباید از تماشای آثار تاریخی این شهر غافل شد زیرا آنتالیا تاریخی پر فراز و نشیب را از سر گذرانده است و دارای آثار باستانی فراوانی از جمله دروازه هادریان. برج ساعت و... است.

مارماریس

شهر زیبا و ساحلی مارماریس یکی از پرطرفدارترین شهر های ترکیه است و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست. شهر مارماریس از سه سمت توسط آبهای زیبا محسور شده و سواحل رویایی آن در دنیا به شهرت رسیده است. آبهای زلال و فیروزه‌ای. ماسه‌های سفید رنگ و درخشان و کوههای سرسبز از مشخصه های این شهر رویایی است. مارماریس دارای امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی است و تفریحات آبی و گشت و گذار با کشتی‌های تفریحی بسیار پر طرفدار است . در اطراف این شهر جاذبه های دیدنی و تاریخی متعددی به چشم می خورد و منطقه زیبای دالیان. شهر باستانی افسوس. پاموکاله  و جزیره کلوپاترا  از مشهورترین آنها بشمار می آیند.

 سیده

شهر زیبا و تاریخی سیده  در جنوب کشور ترکیه واقع شده و گفته می شود این شهر قبل از میلاد مسیح تحت سیطره اسکندر مقدونی قرار داشت. این منطقه دارای آثار تاریخی باشکوهی همچون آمفی‌تئاتر و معبد آپولو است که قدمت آنها به بیش از هزار سال می رسد با تور تایلند به تعطیلات بروید.

بدروم

بدروم یکی دیگر از شهر های ساحلی این کشور است که امکانات رفاهی فراوانی را در خود جای داده است. این شهر دارای سواحل زیبا و آبهای زلال و فیروزه ای است و امکانات رفاهی و تفریحی متنوع در آن سبب شده بسیاری از گردشگران تعطیلات خود را در این شهر شگفت انگیز سپری کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top