تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/06/13 - 14:03
کد خبر: 369149

طرح جدید مجلس برای خودرودار کردن خانوارهای نیازمند

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح خودرودار کردن سهامداران بی خودرو سهام عدالت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، سیدعلی موسوی، با بیان اینکه این طرح از سوی وی با همکاری گروه مشاوران اقتصادی تهیه شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده است که ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در مدت ۳ سال برای خانوارهای نیازمند با اولویت دهک های پایین جامعه و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی واگذار شود. با توجه به اینکه فاصله طبقاتی زیادی بین فقیر و غنی جامعه ایجاد شده است، اجرای این طرح می تواند بخشی از این فاصله را جبران کند و خانواده های نیازمند و مستضعف را صاحب خودرو کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صنعت خودرو، صنعت اشتغالزا و مادر است، گفت: هم اکنون در دنیا بیش از ۲۰ میلیون نفر در این صنعت شاغل هستند.

موسوی، ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور در تحریم و سال جهش تولید، با اجرای این طرح خودروسازان می توانند سرمایه خود را افزایش داده و با ایجاد سایت های جدید، تولید و اشتغالزایی خود را افزایش دهند و سهامداران بدون خودرو سهام عدالت با استفاده از سازکار راحت و بدون هزینه این طرح صاحب خودرو شوند.

وی با اشاره به اینکه جزئیات و چگونگی اجرای این طرح بعدا به صورت کامل رسانه ای خواهد شد، یادآوری کرد: این طرح در چند ماده آماده شده و هدف اصلی آن خودرودار کردن خانوارهای نیازمند بدون خودرو، ایجاد جهش تولید در صنعت خودرو، افزایش تولید و اشتغالزایی در کشور است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح خودروسازان با استفاده از سهام سهامداران عدالت سرمایه خود را افزایش خواهند داد و سایت ها و کارخانه های جدیدی در شهرهای کمتر توسعه یافته و مناطق محروم ایجاد خواهند کرد.

موسوی، با تاکید بر اینکه این طرح جامع با هدف نهضت داخلی سازی خودرو تدوین شده است، افزود: با توجه به بازتاب خبر خودرودار کردن خانوارهای بی خودرو در داخل و خارج از کشور، پیش بینی می شود این طرح در کمیسیون صنایع و معادن تصویب شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top