تاریخ انتشار: شنبه 1399/06/15 - 18:44
کد خبر: 369308

آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه سمنان با تمهیدات کرونایی

رئیس دانشگاه سمنان از پیش‌بینی بسته ترکیبی حضوری و غیرحضوری برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد و افزود: آغاز کلاس‌های دانشگاه سمنان از هفته آینده خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از تسنیم ، مسعود نصیری زرندی در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار شد اظهار داشت: سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها از هفته آینده برای دانشجویان در حال تحصیل و از آبان ماه برای دانشجویان جدیدالورود به 2 صورت مجازی و حضوری آغاز می‌شود.

آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه سمنان با تمهیدات کرونایی

وی با اشاره به انجام الکترونیکی ثبت‌نام دانشجویان با هدف حفظ سلامتشان گفت: بسترهای لازم برای برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری فراهم‌شده است.

رئیس دانشگاه سمنان اظهار داشت: دانشگاه سمنان برنامه‌های تحصیلی خود را مبتنی بر تصمیمات ستاد ملی کرونا و وضعیت منطقه دانشجویان دنبال می‌کند.

نصیری زرندی در مورد دروس عملی و آن دسته از دروسی که نیازمند به حضور در آزمایشگاه هست نیز گفت: این کلاس‌ها با حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

وی در مورد فعالیت‌های عمرانی در این دانشگاه نیز اظهار. دشت: تمام پروژه‌های عمرانی دانشگاه سمنان در حال عملیاتی شدن هستند و هیچ‌کدام تعطیل نیستند و تعدادی از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری هستند اما افتتاح رسمی آنها در دهه فجر انجام می‌شود.

نصیری زرندی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 هزار و 500 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند خاطرنشان کرد: رشته‌های جدیدی نظیر مهندسی نفت، صنعت مبلمان و مدیریت سیستم‌ها به رشته‌های موجود در دانشگاه سمنان اضافه‌شده‌اند.

وی مهم‌ترین استراتژی‌های دانشگاه سمنان را تدوین نظام آموزشی و پژوهشی فرصت محور، مزیت محور و نیاز محور عنوان کرد و افزود: تقویت و توسعه مشارکت محور، متنوع کردن منابع مالی، سرمایه‌ای و اعتباری دانشگاه، توسعه مدیریت ارتباطات دانشگاه با رویکرد پاسخ نیاز محور به جامعه و صنعت، ایجاد مراکز علمی، پژوهشی و فناوری مبتنی بر مزیت استراتژیک دانشگاه سمنان، استانداردسازی و به‌روزرسانی سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزشی دانشگاه سمنان از دیگر اهداف و راهبردهایی است که با جدیت دنبال می‌شوند.

رئیس دانشگاه سمنان از دیگر راهبردهای حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان را ارتقای سطح خدمات و منزلت اجتماعی دانشجویان در جهت رشد و تعالی فرآیند آموزشی، تحول نظام اداری با رویکرد نظام اداری کارآمد و بهره‌ور، ارتقای جایگاه فرهنگی و اجتماعی دانشجو با رویکرد دانشجوی آگاه و با بصیرت و ایجاد و توسعه گروه‌های پژوهشی در پژوهشکده‌های نیاز محور برشمرد.

نصیری زرندی اظهار داشت: برای تحقق هر یک از راهبردهای برنامه‌های حساس سازی، توسعه محدوده و شعاع اثرگذاری، شبکه‌سازی، نهادسازی خدمات نوین و مهارت افزایی در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به عزم دانشگاه سمنان برای تبدیل‌شدن به دانشگاه نسل سوم با توسعه واحدهای فناورانه گفت: دانشگاه سمنان دارای 118 واحد فناورانه است.

سیف‌الله سعدالدین معاون پژوهشی و‌ فناوری دانشگاه سمنان نیز پژوهش را از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در تحقق شعار سال بانام «جهش تولید» دانست و گفت: از 9 هزار و 271 مقاله تولیدشده در دانشگاه سمنان تا کنون 6 هزار و 218 مقاله به‌صورت جهانی به ثبت رسیده است.

وی از مهم‌ترین اهداف و رویکردهای دانشگاه سمنان را ارتقای کیفی آموزش و پژوهش بر پایه برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده و مدون عنوان کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top