تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/06/16 - 08:41
کد خبر: 369336

چه زمانی باید از متخصص اعصاب و روان کمک بگیریم؟

اما عده‌ای نیز از سوگواری اجتناب می‌کنند و این اجتناب می‌تواند فرایند کنار آمدن با این ضایعه را طولانی‌تر کند. در این مواقع متخصص اعصاب و روان می‌تواند به افراد کمک کند تا راه‌های مناسبی برای کنار آمدن با مرگ را پیدا کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» زندگی انسان پویا است و پستی‌ها و بلندی‌های متفاوتی دارد. ما هر روز در معرض اتفاقات مختلف هستیم و باید روانمان را با وقایع جدید سازش دهیم. واقعیت این است که روانمان نیز مانند جسممان به مراقبت نیاز دارد. همان‌طور که ما تلاش می‌کنیم ضربه‌ها و جراحات جسمانی را به حداقل رسانده و در صورت بیماری به پزشک مراجعه می‌کنیم، برای سلامت روان‌مان نیز باید شرایط مراقبتی لازم را فراهم کنیم.

پزشکان وظیفه‌ی مراقبت از روان ما را بر عهده می‌گیرد. می‌توان برای پیدا کردن بهترین متخصص اعصاب و روان به سامانه دکتر ساینا اعتماد کرد. با مراجعه به وبسایت سامانه یا نصب اپلیکیشن دکتر ساینا می‌توانید لیستی از بهترین متخصصان ایران را مشاهده و انتخاب کنید. متخصص اعصاب و روان دکتر ساینا آماده همراهی با شما در مسیر بهبودی روانی است. در این نوشته به توضیح برخی از اختلالات که می‌توانند به کمک این متخصصان حل شوند می‌پردازیم.

چه زمانی باید از متخصص اعصاب و روان کمک بگیریم؟

دلایل رایج مراجعه افراد به متخصص اعصاب و روان

چالش‌های زندگی انسان بیشمار هستند اما برخی از چالش‌ها وجود دارند که شدید بوده و فرد به‌تنهایی نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند. مهم است که بدانید در این مواقع می‌توانید به کمک حرفه‌ای متخصصین اعصاب و روان اعتماد کنید. مشکلاتی که می‌توانید برای حل آن‌ها به متخصص اعصاب و روان اعتماد کنید شامل موارد زیر هستند:

سوگ

مرگ جزئی جدایی‌ناپذیر و غیرقابل‌اجتناب از زندگی انسان‌ها است، اما دانستن این واقعیت تلخی آن را کم نمی‌کند. تحمل سوگ برای افراد مختلفی که یکی از عزیزانشان را از دست داده‌اند به شکل مختلفی اتفاق می‌افتد. برخی سوگواری در تنهایی یا در میان جمع افراد خانواده‌شان را بهترین راه تحمل کردن درد از دست دادن عزیزانشان می‌دانند.

اما عده‌ای نیز از سوگواری اجتناب می‌کنند و این اجتناب می‌تواند فرایند کنار آمدن با این ضایعه را طولانی‌تر کند. در این مواقع متخصص اعصاب و روان می‌تواند به افراد کمک کند تا راه‌های مناسبی برای کنار آمدن با مرگ را پیدا کنند.

چه زمانی باید از متخصص اعصاب و روان کمک بگیریم؟

استرس و اضطراب

در زندگی موقعیت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند استرس‌زا باشد. در حیطه‌های مختلف کاری، درسی و مسائل خانوادگی و روابط، شما احتمالاً سطوح متفاوتی از اضطراب را تجربه خواهید کرد. اگر میزان این اضطراب زیاد شود می‌تواند به مشکلاتی مانند انزوای اجتماعی یا افسردگی بیانجامد. نقش متخصص اعصاب و روان در اینجا نمایان می‌شود که منابع اصلی اضطراب زندگی‌تان را پیدا کرده و راه‌های مناسب برای مقابله با آن‌ها را به شما آموزش دهد.

افسردگی

تجربه‌ی زیاد احساس ناامیدی و ناتوانی، نشانه‌ای رایج برای ابتلا به افسردگی است. واقعیت این است که در بسیاری از موارد افراد نمی‌توانند به‌تنهایی خودشان را از گرداب افسردگی بیرون بکشند  اما یک‌سوم جمعیت جهان در طول زندگی خود حداقل یک‌بار این عارضه را تجربه خواهند کرد. در این مواقع کمک گرفتن از متخصص اعصاب و روان می‌تواند به شما کمک کند بهتر با این اختلال مبارزه کنید.

سامانه مشاوره آنلاین پزشکی دکتر ساینا لیستی از بهترین متخصصان اعصاب و روان را در اختیار شما قرار داده است. با استفاده از وب‌سایت یا اپلیکیشن این مجموعه می‌توانید به‌سادگی جلسات مشاوره آنلاین را آغاز کنید. دکتر ساینا اولین استارتاپ حوزه مشاوره آنلاین پزشکی بوده که تاکنون بیش از یک‌میلیون مشاوره آنلاین ثبت کرده است. برای دریافت خدمات و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.drsaina.com مراجعه کنید.

ترس­ها

به ترس­های زیاد که از نظر عقلانی معقول نیستند فوبیا گفته می‌شود. فوبیا های خاصی مانند ترس از ارتفاع و تاریکی بسیار در بین افراد رایج هستند. اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که این ترس‌ها زندگی عادی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند و موجب ناتوانی فرد از انجام وظایف روزمره می‌شوند. در این مواقع می‌توانید از یک دکتر اعصاب و روان کمک بگیرید تا ترس های خود را تحت کنترل بگیرید.

بهبود روابط

روابط، چه در خانواده باشند یا در محیط کار، دارای چالش‌های مختص به خود هستند. در حالی که ممکن است روابط بهترین منابع خوشحالی در زندگی باشند، امکان دارد که باعث رنج و عذاب فرد نیز شوند. می‌توانید برای حل کردن تعارضات روابط به‌تنهایی یا همراه با دیگران به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید تا ریشه‌ی مشکلات خود را پیدا کرده و صحیح‌ترین راه برای مقابله با مشکلات را یاد بگیرید.

چه زمانی باید از متخصص اعصاب و روان کمک بگیریم؟

بیماری‌های روان

گاهی مشکلات مختلفی که افراد در حوزه‌های متفاوت زندگی تجربه می‌کنند به دلیل وجود یک اختلال پایه‌ای اتفاق می‌افتد. اختلالات روانی خود را به شکل‌های مختلفی نشان می‌دهند. معمولاً افراد خودشان متوجه ریشه مشکلات نمی‌شوند و با کمک متخصص اعصاب و روان می‌توان اختلالات روانی را مشخص کرد. برخی از اختلالاتی که افراد را مبتلا می‌کنند شامل اختلال دوقطبی، افسردگی اساسی، اسکیزوفرنیا و اختلال استرس پس از سانحه هستند.

اعتیاد

برخی از عادت‌های مخرب مانند سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر، می‌توانند شانس زندگی سالم و موفق را از افراد سلب کنند. معمولاً این اعتیادها برای فرار کردن از مشکلاتی بزرگ‌تر ایجاد می‌شوند. بنابراین با کمک گرفتن از روانپزشک می‌توانید با این اعتیادها و علل زیربنایی ایجاد شدن آن‌ها مقابله کنید.

همان‌طور که بیان شد، حیطه وظایف متخصص اعصاب و روان می‌تواند بسیار گسترده باشد. با استفاده از خدمات آنلاین می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به مطب، در محلی که بیشترین آرامش را در آنجا دارید جلسات درمانی خود را برگزار کنید. برای دیدن لیست متخصصان فعال، به سایت دکتر ساینا سر بزنید. نصب کردن اپلیکیشن دکتر ساینا نیز می‌تواند به شما در دریافت بهتر خدمات کمک کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top