تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/18 - 18:50
کد خبر: 369675

تمام ایثارگران جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سه ماه پیش ۷,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم و امروز ۷۱۰۰ میلیارد آن را پرداخت کرده ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ سعید اوحدی عصر امروز در نشست با اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: طی سه ماه گذشته به این نتیجه رسیدیم که لزوم انضباط مالی لازمه بنیاد شهید است به همین منظور کار گروهی برای این امر تشکیل شد و دستاوردهای خوبی ازجمله غیر فعال کردن شرکت‌های زیان ده یا تغییر کاربری آنها را داشته‌ایم. خوشبختانه تصمیم‌هایی نیز گرفته شده تا بتوانیم یک مقاوم سازی برای سهام شرکت‌ها ایجاد کنیم.

وی افزود: ۵ کار گروه مسکن، اشتغال، فرهنگ، درمان و کارگروه لوایح و قوانین برای تعامل با مجلس ایجاد شده است. امسال نیز با توجه به در آستانه زمان تنظیم لایحه بودجه بودن، باید چند حکم قوی را در برنامه هفتم داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید با ارائه گزارشی از عملکرد سه ماهه خود عنوان کرد: در طول این سه ماه به ۱۰ استان سفر کرده‌ایم. رویکرد ما از سفرهای استانی این است که تفاهم نامه‌هایی برای هر استان تنظیم شود تا مشکل مسکن ایثارگران حل شود. متأسفانه ۱۴۰ هزار نفر از ایثارگران ما نیازمند مسکن هستند و تا این لحظه نیز ۳۵ هزار مورد زمین برای تأمین مسکن ایثارگری تأمین شده است.

اوحدی افزود: به علاوه مصوبه‌ای برای ۵۰ هزار وام ۴ درصد برای ایثارگران تصویب شده که رقم آن حدوداً ۱۶۰ میلیون تومان وام است. در استان در تهران هزار واحد را در اطراف تهران کلنگ زدیم.

وی با اشاره بر اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال گفت: تفاهم نامه‌ای با سرپرست وزارت صمت، و وزارت رفاه داشتیم تا مسئله خودروی ایثارگران حل شود. در اشتغال نیز بر مبنای کار آفرینی موضوع آموزش رایگان و در کانون‌های فنی و حرفه‌ای تأیید شد.

رئیس بنیاد شهید خبر داد: طی تفاهم نامه با ستاد دیه نیز ۱۴۲۰ نفر از ایثارگران جرایم غیر عمد، در زندان هستند که تمام این افراد آزاد خواهند شد.

اوحدی درباره اقدامات حوزه درمان نیز تصریح کرد: در حوزه درمان نیز ۱,۷۰۰ میلیارد. تومان از سال گذشته کمبود داشتیم و در سال جدید نیز تنها ۲۰۰ میلیارد تخصیص یافت اما خوشبختانه روز گذشته ۷۰۰ میلیارد نقد و هزار میلیارد اوراق از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم تا این بدهی تسویه شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام مراکز درمان تأمین اجتماعی نیز طرف قرار داد بیمه دی خواهند شد.

وی افزود: موضوع تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران نیز طبق برنامه ششم توسعه باید انجام شود که متأسفانه انجام نشده و تقاضای ما از مجلس طرح این موضوع و تصویب آن است.

اوحدی ابراز کرد: موضوع بعدی بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم است که دولت موظف است تمامی فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد و فرزندان شهدا را به اشتغال درآورد در حال حاضر هماهنگی خوبی با سازمان امور استخدامی داریم. از فراکسیون ایثارگران می‌خواهیم نسبت به تحقق این امر اقدام جدی کنند.

وی تاکید کرد: سه ماه پیش ۷,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم و امروز ۷۱۰۰ میلیارد آن را پرداخت کردیم. ۸۰ درصد بدهی ما به دانشگاه کاملاً تسویه شده است. بدهی دانشگاه آزاد با وجود نا مهربانی‌های این نهاد نیز تسویه شده و تنها مقداری از آن باقی مانده است.

رئیس بنیاد شهید عنوان کرد: شرایط در مجموع ایده آل نیست اما در یک مسیر روشن برای ارائه خدمات قرار گرفته است. در هفته دفاع مقدس نیز برنامه شب‌های پر ستاره را داریم وو هفته آینده نیز تفاهم نامه ما با صدا و سیما برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس را امضا خواهیم کرد.

اوحدی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه هفته‌های آتی ما با استاندار کرمان نیز در محل مزار شهید سلیمانی امضا خواهد شد. در حوزه نیروهای مسلح نیز جلسه‌ای با سر لشکر باقری و عزیزان ارتش داشتیم و بحث جانبازان نیروهای مسلح نیز در حال جلو رفتن است و از امروز نماینده هر سازمان در بنیاد شهید مستقر خواهد شد تا امور مربوط به جانبازان آن دستگاه با پیگیری بیشتری پیش رود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top