تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/06/20 - 11:00
کد خبر: 369837

آمریکا اعطای ویزا به دانشجویان چینی را متوقف کرد

سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که اعطای ویزا به برخی از دانشجویان چینی متوقف شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا در حال انجام اقداماتی است که در پی آن از اعطای ویزا به برخی از دانشجویان چینی جلوگیری خواهد شد.

چاد ولف، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که برای جلوگیری از سرقت تحقیقات و اطلاعات حساس، واشنگتن دیگر به برخی از دانشجویان تحقیقاتی و همینطور دانش‌آموختگان چینی ویزا اختصاص نمی‌دهد.

به گفته ولف، این عمل به ویژه مربوط به دانشجویانی است که با برنامه پیشرفته نظامی چین در ارتباط هستند.

چاد ولف در سخنرانی روز چهارشنبه خود، ادعاهای آمریکا در خصوص اقدامات پکن در سرقت اطلاعات حساس در آمریکا را تکرار کرد.

در ماه می، دونالد ترامپ اعلامیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن ورود دانشجویان و محققان تحصیلات تکمیلی چینی را از اول ماه ژوئیه به بعد منع می‌کرد. بر اساس این سند که مدت نامشخصی دارد، این اقدام کسانی را هدف قرار می‌دهد که «استراتژی صنعت همجوشی نظامی و غیرنظامی» چین را اجرا و یا از آن حمایت می‌کنند.

صنعت نام‌برده شده جزئی از فناوری‌های حساس در دنیاست و قابلیت نظامی چین را به شکل قابل توجهی ارتقاء می‌دهد. واشنگتن که چین را یک رقیب قدرتمند و در حال پیشرفت می‌بیند از پیشرفت پکن بسیار نگران است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌گوید که در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹، ۲۷۲ هزار و ۴۷۰ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد از چین در دانشگاه‌های آمریکا ثبت نام کردند. این تعداد، بیشترین تعداد دانشجویان کشوری خارجی را در آمریکا نشان می‌دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top