تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/06 - 11:40
کد خبر: 371455

رونمایی از کتاب نبرد فرماندهان

همزمان با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس،از کتاب «نبرد فرماندهان» رونمایی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سرلشکر سید یحیی صفوی ریس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در این با نشان دادن دفتری سیاه رنگ مراسم بیان کرد:این جعبه سیاه جنگ من است که در مواقع خاص باز میکنیم. بیان حقایق دفاع مقدس و انتقالش برای نسل جوان برای افزایش تاب آوری در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای یکی از ضرورت های برگزاری چنین نشست‌هایی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: ستادی برای نهضت خاطره گویی دفاع مقدس با ریاست سردار شمشیری ایجاد کرده‌ایم. اهداف ما تبیین و روشن کردن ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی اقتصادی جنگ برای جوانان خودمان و سایر کشورها است. عوامل پیروزی‌ها و ناکامی‌های دفاع مقدس را بیان می‌کنیم. مثلا در عملیات‌های خیبر سال ۶۲ بدر ۶۳ چندین هزار نیرو را سازماندهی کردیم اما نتوانستیم منطقه را تثبیت کنیم. محصول این شکست‌ها نتیجه‌اش علملیات والفجر هشت و فتح فاو بود. اکنون در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس جنگ را در سطح‌های راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی بیان می‌کنیم. تلاش داریم از انحراف و تحریف پیشگیری کنیم. برخی شبکه و رسانه‌های داخلی ما هم مطالب خلاف واقع می‌گویند. ما در پژوهشگاه دفاع مقدس به دنبال تولید علم هستیم تا از تجارب جنگ درس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد:نهضت خاطره گویی فرماندهان هم اکنون ۶۰ نفر از فرماندهان سپاه و ارتش هستند. روایت فرماندهان ما از انحراف و تحریف پیشگیری خواهد کرد.

مشاور و دستیار ویژه فرمانده کل قوا گفت: در جنگ سیاسی اقتصادی رسانه‌ای چگونه است؟ الگوی رفتاری و عملی رزمندگان و ملت و مسئولان ما در جنگ تحمیلی چه بود و آیا اکنون در این جنگ اقتصادی راهگشا است؟ به زانو درآوردن و تسلیم کردن ملت ایران خواسته دشمنان ما آمریکایی ها و صهیونیست‌ها است. روسیه فعلی در برابر دشمن مشترکمان یعنی آمریکا و در سوریه و شکست داعش همکار ما است. پوتین در دیداری که با حضرت آقا داشتند توجیه شد  که  اگر سوریه از دست برود، پوتین دیگر جای پایی در منطقه نخواهد داشت. حاج قاسم با همکاری عراقی‌ها و سوری ها علیه داعش ۲۲ تیپ را سازماندهی کرد. امیدواریم در این پژوهشگاه مکتب مقاومت حاج قاسم را که محصول دفاع مقدس بود تبیین کنیم. اکنون ونزولاای ها هم مقابل آمریکا ایستاده‌اند.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس توضیح داد: ما در دفاع مقدس خودکفا نبودیم. به روزگاری رسیدیم در جنگ که در سیلوها یک هفته گندم نبود. امام به کشاورزان توصیه کردند که خودکفا بشویم. در آمد کل ارزی نفت ما به هفت میلیارد دلار رسید. اقلام و زندگی کپنی شده بود. عربستان و کویت افزایش تولید دادند و فروش نفت به بشکه‌ای ۹ دلار رسید. آمریکایی ها پس از دیدار طارق عزیز با ریگان سازمان جاسوسی آمریکا اطلاعات جبهه ایران را هر ۱۲ ساعت یک بار به سفارت عراق  اطلاع می‌داد.

سرلشکر صفوی در پایان گفت: ایران با رهبر امام(ره)، یکپارچگی ملت و مسئولان در دوران دفاع مقدس پیروز شد. اکنون هم در جنگ اقتصادی و حتی ویروس کرونا با همدلی مردم با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس مجدد به وضعیت مطلوب خواهیم رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top