تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/13 - 18:39
کد خبر: 372280

امید داشتن به یاری دولت بعدی آمریکا خطای راهبردی است

نماینده تهران در مجلس گفت: سخت‌ترین تحریم‌ها در دولت‌های دمکرات آمریکا آغاز شد؛ از این رو این خطای راهبردی و محضی است که امید یاری به روسای جمهور بعدی آمریکا داشته باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حافظه تاریخی مردم ما این را به ما دیکته و مشخص می‌کند که هیچگاه ما نباید چشم یاری به سمت دشمنان‌مان بدوزیم.

وی افزود: ما همانگونه که تجربه دفاع مقدس و آباد کردن، تولید علم و دانش‌مان را برمبنای توانمندی داخلی‌مان بنا نهادیم در حوزه مسائل اقتصادی نیز که یکی از چالش‌های عمده کشور ما است اگر نگاه‌مان را به ظرفیت‌های داخلی و توانمندی خودمان بدانیم یقیناً از این عرصه نیز سرافراز بیرون خواهیم آمد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه ما امید داشته باشیم که در آمریکا اتفاقاتی صورت می‌گیرد و جناحی روی کار می‌آید که دلش برای ملت ما می‌سوزد و تحریم‌ها را برمی‌دارد و خواهان پیشرفت و عزت مردم ما است خیال باطل و واهی و معطل کردن سرمایه‌های کشور است.

وی افزود: همانگونه در هفت سال گذشته ما به اشتباه محض سعی کردیم که راه حل مسائل داخلی خود را در مناسبات جهانی و به ویژه در راستای سیاست‌های استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار تنظیم کنیم این خطای فاحشی بود که مسئولان سیاسی کشور یعنی مذاکره‌کنندگان و دولت فعلی مرتکب شدند.

یزدیخواه گفت: ما اگر عملکرد حزب دمکرات و جمهوریخواه را در آمریکا در برابر دیدگان خود و ملت‌های آزاده قرار دهیم می‌بینیم که این دو جریان حاکمیتی در آمریکا هیچ تفاوت ماهوی با یکدیگر ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: سخت‌ترین تحریم‌ها در دولت‌های دمکرات آغاز شد چه در زمان کارتر اولین رئیس جمهوری که بعد از انقلاب با او مواجه بودیم تا کلینتون، اوباما و دیگر افراد؛ لذا این خطای راهبردی و محضی است که امید یاری از آنها داشته باشیم.

وی همچنین اظهار داشت: حال اگر در مناسبات آتی بین دولت‌‌ها و زمانی که ما به قدری قدرتمند بودیم که آنها حاضر بودند با ما مذاکره کننده و ما را به رسمیت بشناسند، بحث دیگری است. مانند اینکه در حال حاضر در حوزه‌های امنیتی، دفاعی، پزشکی، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین و حوزه‌های هوافضا و امثالهم به قدری قوی هستیم که آنها مجبور به تمکین از ما هستند.

یزدیخواه گفت: ما هرگاه در حوزه اقتصاد با توانمندی‌ داخلی‌مان توانسته‌ایم به این عرصه برسیم آنگاه زمان مذاکره برابر است، اما در حال حاضر هیچ عقل سلیمی این را توصیه نمی‌کند که ما همه ظرفیت‌های کشور را معطل بگذاریم و هیچ تحرکی نداشته باشیم و هیچ اقدامی نکنیم و هیچ راه حل داخلی که امکان موفقیت در آن بسیار زیاد را دنبال نکنیم و صرفاً منتظر باشیم که از ناحیه غرب نسیم روح‌بخشی به ما بوزد! چنین موضوعی جزو محالات است.

وی در ادامه این مطالب بیان کرد: انسان‌های خام و مبتدی و یا افرادی که تفکر و خودباوری‌شان را فراموش کردند در این حوزه‌ها و دام‌ها می‌افتند و کشور را معطل کنند وگرنه از هر فردی با هر میزان از اطلاعات در داخل کشور سؤال کنیم که اکنون در این شرایط بهتر است که دعا کنیم که دمکرات‌ها پیروز شوند و این فرشته نجات ما است؟ و یا اینکه باید فرصت‌ها را از دست ندهیم کما اینکه هفت سال فرصت‌هایمان را از دست دادیم؟ می‌گوید باید فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و توانمند شویم و به ظرفیت‌های داخلی توجه کرده و ظرفیت‌های کشورهای همسایه را پاس بداریم و در راستای حفظ منافع ملی‌مان به داشته‌های خود تکیه کنیم و منتظر نتایج انتخابات آمریکا ماندن امر خیالی و وهم‌آلودی است.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش پایان سخنانش تصریح کرد: امیدواریم که این سیاست‌ورزی و درایت را در مسئولان اقتصادی و اجرایی کشورمان ببینیم که در این عرصه با درایت عمل ‌کنند؛ ما هنوز ناامید نشده‌ایم تا شاید در این یک سال آخر دولت بیایند و جبران مافات کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top