تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/15 - 12:53
کد خبر: 372464

احتمال گرانی مجدد بلیط مترو و اتوبوس

برخی از اتوبوس‌های بخش خصوصی خطوط خود را تعطیل کرده‌اند علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر می‌گوید: برخی از اتوبوس‌های بخش خصوصی به دلیل کاهش مسافر و نبود توجیه اقتصادی، خطوط خود را تعطیل کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، بعد از شیوع ویروس کرونا در تهران میزان مسافران در حمل و نقل عمومی کاهش یافت. از سوی دیگر، دولت هم به وظایف خود در توسعه حمل و نقل عمومی به درستی عمل نکرد و به شهرداری تهران در این بخش بدهکار است.

وضعیت حمل و نقل عمومی حاد است
وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی حاد شده است، تا جایی که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: مشکل متروی تهران حاد است و بارها تذکر داده‌ایم که باید فکر اساسی به حال آن شود. در حال حاضر 1300 واگن در مترو فعال است که برخی از آنها بیش از یک‌کیلومتر کارکرد داشته‌اند.

شهرداری تهران در جلسه این هفته شورا، لایحه افزایش نرخ بلیط اتوبوس و مترو را ارائه کرد و یک فوریت این لایحه توسط اعضای شورا تصویب شد. این لایحه به این منظور ارسال شد که بارها مدیران شهری اعلام کردند که حمل و نقل عمومی در حال فروپاشی است. اعضای شورای شهر تأکید دارند که دولتمردان باید نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی داشته باشند.

برخی از اتوبوس‌های بخش خصوصی خطوط خود را تعطیل کرده‌اند
علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر می‌گوید: برخی از اتوبوس‌های بخش خصوصی به دلیل کاهش مسافر و نبود توجیه اقتصادی، خطوط خود را تعطیل کرده‌اند.

وی درباره پیشنهاد شهرداری برای گرانی دوباره بلیط اتوبوس، مترو و مینی‌بوس گفت: لایحه‌ها در این ارتباط از سوی شهرداری تهران به شورا ارسال شده است و معمولا لوایح شهرداری عینا در شورا تصویب نمی‌شود بلکه ممکن است با کار کارشناسی تغییراتی در آن صورت گیرد.

شورا به دنبال افزایش نرخ بلیط اتوبوس  مترو نیست
به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر، راهکارهایی برای جبران زیان مترو و اتوبوسرانی برای گذراندن از وضعیت بحران کنونی وجود دارد که برای پیشنهاد این راهکارها باید این لایحه به کمیسیون ارسال می‌شد. شورا به دنبال نرخ افزایش بلیط اتوبوس  مترو نیست بلکه تلاش می‌شود از طریق منابع و یا روش‌های دیگری که به مردم فشار اقتصادی وارد نشود این زیان‌ها را جبران کند و بحران سپری شود.

وی در خصوص ضرر و زیان‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام کرونا گفت:‌ مترو بیش از 2 میلیون سفر در روز داشت و اکنون به حدود 800 تا 900 هزار سفر رسیده است و درآمدها به شدت کاهش یافته و هزینه‌های سرسام‌آوری داشته‌ایم و در حوزه اتوبوسرانی قبلا حدود 3 میلیون مسافر در روز داشتیم که اکنون به 600 هزار سفر در روز رسیده است.

وی تأکید با توجه به وضعیت سخت اقصادی و اینکه دولت هم به تکالیف قانونی خود در حوزه حمل و نقل عمومی عمل نمی‌کند، باید در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به دنبال راه‌های جایگزین باشیم.

اظهارنظرهای متفاوتی در خصوص افزایش نرخ بلیط مترو و اتوبوس صورت گرفت و حتی حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر گفت: این افزایش به علت سخت شدن شرایط برای ناوگان حمل و  نقل عمومی است. قیمت کرایه‌های مترو و اتوبوس واقعی نیست و اگر یارانه‌ها نباشد قیمت بیش از اینهاست که مردم پرداخت می‌کنند و درآمدی که از کرایه حمل و نقل عمومی به دست می‌آید، صرف امور جاری اتوبوسرانی و مترو می‌شود.

البته اختلاف‌نظرهایی در مورد افزایش نرخ در صحن شورا مطرح شد و برخی اعضا تأکید داشتند که دولت باید به وظایف خود عمل کند و در زمینه کمبود اتوبوس پایتخت به مرز هشدار رسیده است. در صورتی که ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند قطعا آمار کرونا هم پایین می‌آید چرا که با توجه به جمعیت زیاد در مترو و اتوبوسرانی امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیست.

ما فقط مسائل و مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل عمومی را به شورای شهر ارسال کردیم
سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص لایحه ارسالی شهرداری به شورای شهر، درباره حمل و نقل عمومی به خبرنگار فارس گفت: ما فقط مسائل و مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل عمومی را به شورای شهر ارسال کردیم، تصمیم‌گیر در این زمینه شورای اسلامی شهر تهران است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top