تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/20 - 11:04
کد خبر: 372870

شفافیت مجلس یازدهم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شفافیت مسئولیت‌آور است و عنصر پاسخگویی را تقویت می‌کند ضمن اینکه اولین پله و مقدمه مبارزه با فساد و تبعیض محسوب می‌شود و باید مجلس یازدهم در این زمینه پیشقدم باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،

شفافیت مجلس یازدهم

در همین راستا با محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره طرح شفافیت که هم اکنون در مجلس یازدهم در حال بررسی است، اظهار داشت: شفافیت مسئولیت‌آور است وعنصر پاسخگویی را تقویت می‌کند ضمن اینکه اولین پله و مقدمه مبارزه با فساد و تبعیض محسوب می‌شود.

** شفافیت جیغ بنفش‌ خیلی‌ها را در می‌آورد

وی افزود:‌شفافیت باید از یک جایی در کشور شروع شود که مجلس یازدهم می‌تواند پیشقدم این موضوع شود هر چند که قطعا هزینه هم دارد و ممکن است جیغ بنفش خیلی‌ها دربیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ مجلس باید پیشقدم شفافیت شده و آن را از خود آغاز کند هر چند که در هفته‌های اول فعالیت این دوره از مجلس نامه‌ای با امضای اکثریت نمایندگان تهیه شده و مطالبه شفافیت را مطرح کردیم و خواستار تقویت شفافیت در همه جنبه‌ها شدیم که این نشان دهنده بنای مجلس یازدهم بر شفافیت است.

عباس‌زاده‌مشکینی خاطرنشان کرد: شفافیت آراء تنها یک بخش از شفافیت است که باید به شفافیت مواضع، رفتار، مکاتبات، ‌مسائل مالی و تمامی تعاملات یک نماینده تسری پیدا کند.

** شفافیت رفتار نمایندگان از آرا مهم‌تر است

وی گفت:‌طرح شفافیت در مجلس باید تا انتها پیگیری شده و مصوب و تبدیل به قانون شود هر چند که طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون آئین‌نامه متولی آن است و بر همین اساس این کمیسیون هم اکنون در حال رسیدگی به این موضوع است ولی نیازمند به برخی اصلاحات هم است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس اضافه کرد:‌مصوبه نهایی کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس درباره طرح شفافیت به زودی به صحن علنی ارجاع شده و به رای نمایندگان گذاشته می‌شود هر چند که طبق قانون نیازمند دو سوم آراء‌است.

عباس‌زاده‌مشکینی افزود: شخصا به صورت جدی پیگیر شفافیت رفتار نمایندگان در مجلس هستم و این رفتار را اعم از آراء ‌نمایندگان می‌دانم.

** مجلس یازدهم برای شفافیت حداکثری با هیچ کس تعارف ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: شفافیت هزینه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی نمایندگان مجلس و شفافیت اموال و دارایی‌های او خانواده و اطرافیانش بسیار مهم است زیرا اموال و دارایی یک نماینده و اقوام وی ممکن است قبل و بعد از نمایندگی تغییر پیدا کند.

عباس‌زاده‌مشکینی گفت:‌ مجلس چون قوه قانونگذار و ناظر است بهتر است شفافیت را از خود شروع کرده و در زمینه شفافیت حداکثری پیشقدم باشد و بر همین اساس نباید با کسی تعارف داشته باشیم.

وی افزود: کشور در شرایطی است که اولویت‌های جدی و ویژه‌ای در حوزه اقتصاد و مقابله با تحریم‌ها و حل مشکلات معیشتی مردم دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:‌ مجلس یازدهم بیش‌فعال است و حدود 700 طرح توسط نمایندگان تهیه شده و در نوبت رسیدگی قرار داشته و به زودی خیلی از آنها اعلام وصول خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top