تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/22 - 16:18
کد خبر: 373153

قالیباف سخنران اصلی یادواره شهدای وحدت

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پنجشنبه 24 مهر ماه یادواره شهدای وحدت در سالن انقلاب مجتمع آیه‌ها برگزار می‌شود و سخنران ویژه این یادواره محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ سید حسین مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری یادواره شهدای وحدت که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: امروز شرایط خاصی در کشور حاکم است که ضرورت دارد همواره هوشمندی، اخلاص، استقامت، صبوری، مدیریت جهادی و قدرت برخورد با مشکلات برای آحاد مردم و همه دولت‌مردان به عنوان یک اصل اجتناب ناپذیر مطرح شود.

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران اسلامی ادامه داد: تلاش دشمنان در ابعاد مختلف این است که به باورهای راستین و اعتقاد مستحکم مردم ما به نظام اسلامی خدشه وارد کنند پس باید از هر لحظه، موضوع و مناسبتی همگی برای ایجاد امید بخشی بیشتر در سطح جامعه و افشای ماهیت واقعی دشمنانمان استفاده کنیم و یادآور شکست دشمنان توسط استقامت 4 دهه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس باشیم.

سیره شهدا؛ اصلی‌ترین مؤلفه‌ی ارتقای قدرت دفاعی

وی با اشاره به لزوم درک همگانی فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید خودمان را مجهز کنیم و امروز تلاش خودمان را برای مقابله با دشمنان اسلام در قالب ارتقا قدرت دفاعی بالا ببریم، یکی از اصلی‌ترین موضوعات و مولفه‌هایی که می‌تواند ما را در ارتقا قدرت دفاعی یاری دهد، یاد و نام و خاطره شهدا است خصوصا اگر سیره عملی شهدا را شناخته و به آن عمل کنیم و این فضای عاطفی و تأثیرگذار در جامعه را زنده نگهداریم.

شهدا مظهر قدرت ایران هستند

مرتضوی عنوان کرد: طبق فرمایش رهبر شهدا مظهر قدرت ایران هستند، اگر امروز حرفی برای گفتن در عرصه‌های مختلف داریم مرهون مردانگی و مقاومت شهدا و خانواده معظم شهدا و امام ایثارگران هستیم.

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران اسلامی با بیان اینکه خراسان بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و در دفاع از حرم آل‌الله تا امروز منشأ اثر و اقدام و موفقیت است، تصریح کرد: مجموعه قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه (ع) توانسته با ارتقای توان رزمی خود در ایجاد امنیت پایدار، ماندگار و مردمی ایفا نقش کند، و با اعزام نیروهای خود حضور مقتدرانه‌ای در دفاع از  حرم آل الله داشته باشد، پس ما باید یاد شهدا استان به ویژه شهید نورعلی شوشتری را در استان زنده نگهداریم.

نورعلی شوشتری، استوانه دلاورمردی و حاضر در تمام عرصه‌های انقلاب

وی از شهید شوشتری به عنوان یکی از استوانه‌های دلاورمردی و بعد از آن به عنوان یک چهره شاخص در همه عرصه‌ها یاد کرده و یادآور شد: این شهید هرکجا انقلاب لازم داشت حضور پیدا می‌کرد و وقتی این نیاز در جنوب کشور ایجاد می‌شود برای انجام تکلیف سر از پا نشناخته و حضور پیدا می‌کند، امروز ما به شدت محتاجیم که سیره عملی شهدا عزیز را خوب بشناسیم تا نسل جوان و مومنان و دشمنان انقلاب بدانند ما چه افرادی را برای دین خدا تقدیم کردیم.

مرتضوی تبیین کرد: ما با شناخت این سیره عملی در محاسبات خود دچار خطا نخواهیم شد، ما هر چقدر قابلیت‌های خود را با منطق به رخ دشمن بکشیم، در تصمیم دچار خطا نخواهیم شد.

اجازه ندهیم دشمن دفاع مقدس را تحریف کند

وی در رابطه با شخصیت شهید نورعلی شوشتری گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود موضوع مهمی را روشن کردند، تلاش دشمن این است که دفاع مقدس را خالی از تدبیر و تحریف کند، در حالی که شهید شوشتری شخصیت عجین با عقل و تدبیر داشته و در تمام تصمیمات از یک اراده قوی و تدبیر مستحکم برخوردار بوده است، ما از روی بصیرت تلاش می‌کنیم تا مکتب شهدا به ویژه شهید شوشتری را بیش از گذشته تبیین کنیم.

مسؤولان بدانند سیره شهدا، تلاش برای مردم در دل مردم بود

مرتضوی خاطرنشان کرد: شهید شوشتری در بعد مردم‌داری همواره سختی‌هایی که متوجه مردم بود را درد خود دانسته و در هر جایی که مردم نیاز داشتند حضور داشته است متاسفانه می‌بینیم در بعضی تریبون‌های دولت، آنها از مردمی بودن و تلاش برای کاستن از درد مردم نه تنها دفاع نکرده بلکه با واژه‌های بسیار سخیف از آن یاد می‌شود. در صورتی که سیره شهدا ما تلاش برای مردم و در دل مردم بود. لذا لحظه‌ای خود را از مردم جدا نمی‌دانستند، بارها در حیات شهید شوشتری دیده بودیم که مشورت و همراهی با مردم به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان تصمیم‌گیری ایشان بود.

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران اسلامی تلاش خود را در راستای یادآوری این سیره و مرام از زندگی شهدا مانند شهید سپهبد قاسم سلیمانی و سردار شهید  شوشتری اعلام و ادامه داد: اگر امروز تلاش ما این باشد که مانند سردار شوشتری ماهیت دشمنان را برملا کنیم، دشمن‌شناسی درستی انجام می‌دهیم، این عزیز، شیوه‌ها و روش‌های دشمن را خوب می‌شناخت و تلاش می‌کرد در روشن کردن ماهیت دشمنان مردم در شناخت دشمن دچار تردید نشود، تلاش ما این است که جبهه دوست و دشمن را خوب تشخیص دهیم؛ می‌بینیم در شرایط امروز هم کسانی هستند که ماهیت دشمن را با عدم شفافیت مواجه کنند که نیروهای ما در شناخت دشمن دچار اشتباه شوند. در پس این القا، کمرنگ کردن پستی دشمن است.

وی خطاب به اصحاب رسانه متذکر شد: در قلم شما چیزی جز واقعیت، ماهیت دشمن، امید و دشمن شناسی نباشد، مردم باید بدانند در چله اول انقلاب ما چه گذشت، ضرورت تبیین سیره شهدا ما الزامی است، اگر ساعت‌ها و کتاب‌های مختلفی هم صرف این کار شود باز هم کم است. ما تلاش خود را برای تمدن جهانی اسلام و فراهم شدن دولت منجی عالم بشریت بیشتر کرده و همه توان خود را به کار می‌بندیم، از شایستگی‌های رزم و نکات بارز و تأثیر گذار خود نباید غافل باشیم.

خودسازی و جامعه‌پردازی دو اصل گام دوم انقلاب

مرتضوی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، خودسازی و جامعه‌پردازی را به عنوان مقدمه تمدن جهانی اسلام و لازمه گام دوم انقلاب دانست و تصریح کرد: ابزار آن شناخت سیره عملی شهدا است، ما بنا به بیانات ولی امر خود آیت‌الله خامنه‌ای باید به جامعه بپردازیم، باید فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان موفقیت شرح دهیم. شاهد هستیم که این شهدا بودند که این پیروزی را رقم زدند.

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران اسلامی ادامه داد: توفیق داشتیم در همه سال‌های پس از شهادت شهدا مقاومت از نقطه محل شهادت تا سراسر ایران مراسماتی را طی 11 سال داشته باشیم و امسال هم با همت همه مسؤولان استان از شخص نماینده ولایت فقیه تا تولیت آستان قدس رضوی همچنین استانداری و نیروهای کل یازدهمین سالگرد شهدای وحدت با حضور عزیزان برگزار خواهد شد.

۲۴ مهرماه مراسم یادواره در مجتمع آیه‌ها برگزار خواهد شد

وی از برگزاری یازدهمین یادواره شهدای وحدت خبر داد و تکمیل کرد: پنجشنبه ۲۴مهرماه یادواره شهدای وحدت را در سالن انقلاب مجتمع آیه‌ها ساعت ۸:۳۰ خواهیم داشت، امسال حال و هوای دیگری هم در این یادواره حاکم خواهد بود، عزیزانمان از اهل سنت و علمای شیعه حضور خواهند داشت و همچنین از حضور فرزند خراسان و یکی از سرآمدان استان هم در دفاع مقدس و پس از آن استفاده کنیم، سخنران این یادواره، فرمانده همه ما خراسانی‌ها که امروز سکاندار مجلس شورای اسلامی است، دکتر قالیباف خواهد بود، چرا که ایشان بی‌شک او یکی از بهترین کسانی بودند که سال‌های سال تقرب خاصی با شهید شوشتری داشتند که می‌توانند به تبیین سیره شهید شوشتری بپردازند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top