تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/07/23 - 11:30
کد خبر: 373233

سوژه جالب نشریه دانشجویی «صبح صادق»؛

پیدا و پنهان دولت روحانی!

پیدا و پنهان دولت روحانی!

اما آیا همه‌ این غیبت‌ها باعث می‌شود باز هم آقای رئیس جمهور صبح جمعه از تمام اتفاقات مطلع شوند؟! صبح جمعه‌ای که بعد از هفته‌ها گله و شکایت وزیر بهداشت، با پاسخ کوتاه رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی پیدایش شد، آن هم زمانی که وزیر طاقتش طاق شد...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تاکنون از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا بارها در سطح جامعه این پرسش برای همگان مطرح شده که رئیس جمهور کجاست و چرا در انظار عمومی حاضر نمی‌شود؟! و این پرسش زمانی شدت گرفت که رئیس مجلس یازدهم و رئیس قوه قضائیه سفرهای استانی و بازرسی‌های میدانی خود را آغاز کردند و اما، هم‌چنان جناب محترم رئیس جمهور تمام دیدار ها، افتتاحیه ها، دستور ها، پیگیری‌ها و حتی دفاع از وزیر پیشنهادی خود را به صورت ویدئو کنفرانسی انجام می‌دهند.

رئیس جمهور پنهانی که دستور بازگشایی مدارس را صادر می‌کند و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را خود از پشت دوربین‌ها به صدا در می‌آورد.

رئیس جمهور پیدای پنهانی که حتی حاضر نیست برای دفاع از از وزیر جنجالی پیشنهادی صمت، آن هم بعد ماه ها تاخیر در مجلس حاضر شود.

پاسخ این پرسش مهم را چندی پیش رئیس دفتر رئیس جمهور اینگونه عنوان کرد: "خون مقامات از مردم رنگین‌تر نیست، اما تردید نکنید اگر رئیس‌جمهور ۱۴ روز یا ۲۱ روز بخواهد در منزلش بماند قطعا به کشور و تصمیم‌گیری‌ها لطمه وارد می‌شود."

لطمه‌ای که اگر خیر نباشد، قطعا شر نیست ...

پیدا و پنهان دولت روحانی!

اما آیا همه‌ی این غیبت‌ها باعث می‌شود باز هم آقای رئیس جمهور صبح جمعه از تمام اتفاقات مطلع شوند؟! صبح جمعه‌ای که بعد از هفته ها گله و شکایت وزیر بهداشت، با پاسخ کوتاه رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی پیدایش شد، آن هم زمانی که وزیر طاقتش طاق شد و در دل‌نوشته‌ای خطاب به سردار دلها گفت: "هنوز بعد از چندین ماه اجازه‌ی رهبرانقلاب برای برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی چیزی کمتر از ۳۰ درصد به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده است‌."

به راستی دولت اضافی این پول را برای چه کار مهمی صرف می‌کند؟!

عدم اختصاص این پول به وزارت بهداشت به دلیل افزایش نقدینگی در کشور برای اقتصاد از دست رفته ما بهانه جالبی نیست و بیشتر به یک شوخی تلخ شبیه است!

و صبح جمعه‌هایی که هنوز از راه نیامده‌اند، و اصلا نمی‌دانیم می‌آیند؟!

چون چندی پیش دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا در مصاحبه‌ای عنوان کردند: "آقای حسن روحانی سن بالایی دارند و بیماری قلبی و ریوی دارند و در صورتی که کرونا بگیرند ممکن است عوارض جبران ناپذیری برایشان داشته باشد."

شاید به همین دلیل است که اطرافیان رعایت حال می‌کنند و صلاح نمی‌دانند ایشان از احوالات مردم و کشور آگاه شوند!

دولت پیدای پنهان دارد ۸ ساله می‌شود، و در این مدت رئیس جمهور ام المصائب را در امور حاشیه‌ای قرار داد و از ام‌المشکل و معیشت مردم و اشتغال آن‌ها غفلت کرد. دولت پنهان با اختیار کاری کرد که مردم در صف گوشت، مرغ، شکر و اکنون تخم مرغ ساعت‌‌ها بمانند. با اختیار تورم را بر مردم تحمیل کرد، رکود را بیشتر و اختیار خانه دار شدن مردم را تبدیل به یک آرزو کرد، با اختیار هر روز قیمت یک جنس را به عرش رساند.

لیکن ناگفته نماند، هم شخص آقای رئیس جمهور و هم وزاری محترم مدام دستورات ویژه برای سامان دادن به بازار صادر می‌کنند، و این بازار است که هربار شرمسار می‌شود از این همه توجه و صدور دستور ویژه!!

همه این‌ها در سایه حمایت جبهه‌ای از دولت پنهان صورت گرفت که اکنون از موضع حمایتی خود، بزدلانه عقب نشینی کرده‌ است.

البته از اصولگرا و اصلاح‌طلب در فساد و ناکارآمدی در کشور مقصرند و بازی "کی بود من نبودم"، دیگر جواب نخواهد داد.

"دولتِ پنهان" پاسخگوی ناکارآمدی ها نیست اما تا لحظه آخر اتمام زمان ریاست جمهوری باید بر مسند خود بماند. روا نیست برخی که شعار " به عقب باز نمیگردیم" را سر میدادند حال خود به عقب بازگردند.

بگذارید بازگشت برای مردمی باشد که سخت تحت فشارند اما عقب نشینی و تسلیم در زمره عزت و کرامت آنان نیست.

گزارش از زهرا محمدزاده

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
Kasim
1399/07/24 - 12:03

ایران میلیاردها دلار در کره جنوبی دارد و باید توسط سازندگان ایرانی بازگردانده شود و این موضوع نیاز به نابغه دارد تا میلیاردها دلار بازگرداند . این ساده و ممکن است, اما کارکنان عادی نیست, اما نوابغ.
Yosef
1399/07/29 - 05:47

انتقال لیگ عرب به الجزایر. چون الجزایر با ایران است . بنابراین ، قدرت اقتصادی ایران در منطقه عرب می تواند افزایش یابد . افتتاح بازارهای عرب برای ایران
Zada
1399/07/29 - 06:28

افتتاح یک کنسولگری ایران در هنگ کنگ دروازه ورود به بازار چین است, که در آن بزرگترین معامله گران جهان . برای کسب سود بزرگ برای ایران .
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top