تاریخ انتشار: شنبه 1399/08/03 - 07:50
کد خبر: 374046

تحریم چند رسانه ایران به دلیل اختلال در انتخابات آمریکا

شرکت «بیان رسانه گستر»، «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» و «اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» سه سازمانی هستند که واشنگتن آنها را به «تلاش برای اثرگذاری روی انتخابات آمریکا» متهم کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای گفت که آمریکا مداخله خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.

وی در این بیانیه با اشاره به تحریم چند نهاد ایرانی به بهانه مداخله در روند انتخابات این کشور گفت: «تمام دولت آمریکا از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای هدف قرار دادن کسانی که تلاش در مداخله در روند دموکراتیک ما دارند استفاده خواهد کرد.»

روز پنجشنبه وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه از اعمال تحریم‌های جدید علیه چند نهاد ایرانی به بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ۳ سازمان رسانه‌ای ایران به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند و آمریکا اطلاعات تحریمی مربوط به ۲ نهاد ایرانی دیگر را به‌روزرسانی کرده و برای آن بهانه‌های تحریمی جدید در نظر گرفته است.

شرکت «بیان رسانه گستر»، «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» و «اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» سه سازمانی هستند که واشنگتن آنها را به «تلاش برای اثرگذاری روی انتخابات آمریکا» متهم کرده است.

دولت آمریکا علاوه بر تحریم این ۳ سازمان رسانه‌ای اطلاعات تحریمی مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سپاه را هم به‌روزرسانی کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری، «فرمان اجرایی شماره ۱۳۴۸۴» که مربوط به تحریم عاملان ادعایی دخالت در انتخابات آمریکا است به بهانه‌های تحریمی این دو ۲ نهاد ایرانی اضافه شده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا ۵ نهاد ایرانی را به دلیل تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات در ایالات متحده آمریکا در فهرست تحریم قرار داد.»

  پامپئو در بیانیه روز جمعه خود مدعی شد که ایران با استفاده زیرساخت های رسانه‌ای خود در تلاش برای تضعیف انتخابات در آمریکا است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top