تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/12 - 17:02
کد خبر: 374903

رستمی: جریان دانشگاهی همواره بازوی پرتوان انقلاب بوده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: جریان دانشگاهی ما همواره بازوی پرتوان انقلاب بوده و هر جایی که انقلاب نیاز داشته پای کار آمده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آیین افتتاحیه ۸۰ مرکز خیریه دانشگاهی که عصر امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: نظام دانشگاه از زمان تاسیس تا کنون به واسطه مواجه شدن با مسائل جدید، رویکردهای جدیدی پیدا کرده و نسل‌های جدید دانشگاهی ایجاد شده که دانشگاه نسل چهارم دانشگاه امروز، نسل دانشگاهی است که علاوه بر آموزش و پژوهش و کارآفرینی، دانشگاه اجتماعی است.

رستمی: جریان دانشگاهی همواره بازوی پرتوان انقلاب بوده است

وی ادامه داد: باید اعتراف کنیم براساس معیارهایی که در بیانات امامین انقلاب وجود دارد و هم براساس جریان تحول خواهی که انقلاب براساس آن بوجود آمد و براساس آن هم دوام خواهد داشت، در جریان دانشگاه ما هنوز به دانشگاه طراز در نگاه انقلابی، اسلامی و ایمانی نرسیدیم.

وی گفت: هر زمان انقلاب از تحول‌خواهی بایستد و جامعه، نظام، مکتب و جریان فکری ما دست از تحول ‌خواهی بردارد، آن زمان پایان انقلاب است که خیلی ها هم آرزوی آن را دارند. حیات جریان انقلابی این است که انقلابی بماند و برای این کار نیاز به تحول خواهی است.

رستمی تاکید کرد: در دانشگاه طراز، رسالت اخلاقی، ایمانی، انقلابی و علمی حکم می کند که به مسائل جامعه توجه کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: جریان دانشگاهی ما همواره بازوی پرتوان انقلاب بوده و هر جایی که انقلاب نیاز داشته پای کار آمده است. توانمندی که امروز جوانان ما در حوزه دفاعی و امنیتی دارند به این معنی است که دانشگاه به وظایف خود در قبال جامعه و مردم عمل کرده است.

وی ادامه داد: در بحث مواسات همدلی و توجه به نیازهای محرومیت‌زدایی دانشگاه های ما مسئولیت دارند، البته تاسیس این مراکز خیریه در دانشگاه به معنای این نیست که دانشگاه های ما تاکنون کاری انجام ندادند و تاکنون فعالیت های ارزشمندی در حوزه جهادی و خیریه داشته اند اما این مراکز نیکوکاری که کار کمیته امداد امام خمینی است ظرفیت ارزشمندی را در اختیار مجموعه‌های مختلف قرار می‌دهد.

رستمی تاکید کرد: جریان دانشگاهی الگوهای ارزشمندی دارد، چهره ارزشمند دانشگاهی چهره ای است که در مقابل محرومیت و در مقابل بیچارگی بیچارگان بی تفاوت نیست، در بین اساتید ما فراوان دیده می شوند کسانی که به محرومین خدمت می کنند، اساتیدی مانند شهید شهریاری از اساتیدی بود که حتی بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان هم نگران هزینه های زندگی آنها بود.

وی گفت: برکت اولی که مراکز خیریه دانشگاهی می‌توانند داشته باشند این است که نیازمندان واقعی شناخته می شوند ، برکت دوم برکت توفیقی است که برای جریان دانشگاهی ایجاد می شود برای عمل به تحول و وظایف خودش.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top