تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/12 - 21:43
کد خبر: 374936

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت ۱۳ آبان

در قسمتی از این بیانیه آمده است: سیاست های کلی آمریکا بر این است، دولتهایی را که محوریت مقاومت، آزادی و عدالت را که برای خود برمیگزینند به نابودی بکشاند. حال ممکن است برای این مهم بهانه هایی مانند انرژی هسته ای را دستاویز قرار دهند اما مسئله چیز دیگری است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت 13 آبان و روز استکبارستیزی بیانیه صادر کرد.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ
محمد (ص) پیامبر خداست و کسانى که با اویند بر کافران سخت‌گیر و با همدیگر مهربانند.
سوره فتح - آیه 29

هر ملتی برای رسیدن به هدف خود مسیری را انتخاب میکند. بعضی از ملتها زیر بار سلطه میروند و استقلال و شرف ملی خود را در مقابل  مستکبران زورگو می‌بازند. سرنوشت این ملتها، دیگر در دست خودشان نیست زیرا قدرتهایی که دارای امکانات مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی هستند در جهت اهداف خود در امور داخلی این کشورها دخالت نابجا میکنند ولی بعضی دیگر از ملتها بر خلاف موج شنا می‌کنند، به عبارت دیگر این ملتها زیر یوغ ظلم و زور و تزویر نمیروند و در مسیر استقلال خود تلاش میکنند.

أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّار از وظایف مومنان و مبارزه با مستکبر و ظالم است، اگر چنین نکنند ذلیل و حقیر خواهند شد. جمهوری اسلامی برای اولین بار در جهان قدرتهای ظالم و ناعادل را به چالش کشید و از یک کشور سلطهپذیر به کشوری مستقل تبدیل شد. کشوری مستقل از همه ابرقدرتهای شرق و غرب؛ این درحالی بود که هنوز نهال انقلاب آنقدری رشد نکرده و ضعیف بود. نیرو و توان این حرکت ضداستکباری نیز جوانان و علی‌الخصوص دانشجویان بودند. دانشجویان خط امام با شجاعت و روحیه انقلابی خود توانستند هیمنه قدرتهای بزرگ را بشکنند و اتفاقاً از قله این قدرت مستکبرانه نیز شروع کردند. این حرکت به تمام ملت‌ها نشان داد که میتوان با ایمان و توکل بر خدا و تکیه بر اراده ملی از پس قدرتهای زورگو برآمد.

سیاستهای کلی آمریکا بر این است، دولتهایی را که محوریت مقاومت، آزادی و عدالت را که برای خود برمیگزینند به نابودی بکشاند. حال ممکن است برای این مهم بهانههایی مانند انرژی هستهای را دستاویز قرار دهند اما مسئله چیز دیگری است. مشکل نظام استکبار جهانی این است که برنمیتابد جمهوری اسلامی ایران در منطقه حساس غرب آسیا سربلند کرده و با او مخالفت کند. دشمنی او هم محدود به نابودی نظام نیست و نابودی مردمی را هم که از این نظام و ارزشهای آن دفاع میکنند را میخواهد.

امروز در حالی به روز مبارزه با استکبار جهانی رسیدیم که آینده‌ی سیاسی مستکبرترین، ظالمترین و خبیث‌ترین نظام جهان به زودی مشخص میشود. انتخابات ریاستجمهوری ایالات متحده مثل همیشه بین دو حزب حاکم در حال برگزاری است. فرق این دو حزب هم در مقابله با ایران این است که برای نابودی نظام جمهوری اسلامی شاید روش متفاوتی داشته باشند ولی در عمل یکسان هستند، چرا که هدف استکبار جز به زانو درآوردن مقاومت جمهوری اسلامی نیست.

انقلاب اسلامی با وجود تمام دشمنیها، سنگاندازیها و مانع‌تراشیهایی که در این چهار دهه با آن روبرو بوده، آرمان‌های خود را حفظ کرده و در رسیدن به آن تلاش میکند . جمهوری اسلامی با اتکا به مردم مؤمن و انقلابی توانسته است تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. کلید قفل خیلی از مشکلات را پیدا کرده و در جهت رفع آن برآمده است، کلید این مشکلات هم عموماً در داخل کشور است و رمز آن مقاومت و تلاش است. همچنین برای حل مشکلات کشور می‌توان با اتکا به جوانان و ظرفیت داخلی، ریشه حل مشکلات را در اصلاح ساختارها و سیاست‌های غلط داخلی پیدا کرد، نه حواله دادن حل مشکلات به واشنگتن دی سی.

سردمداران ایالت متحده برای نابود کردن نظام و ملت ایران از همه قدرت خود استفاده میکنند. رژیم زورگوی آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه، ملت ایران را به خاطر پایداری و صیانت از حقوق خود به طور دسته جمعی مجازات می‌کنند و حتی اجازه دسترسی به دارو را هم نمی‌دهند و همچنین هیچ فرصتی را برای تهاجم فرهنگی و نظامی نیز از دست نمیدهند. حال خودشان برای مشکلاتی که بوجود آوردهاند پیشنهاد مذاکره میدهند.

در پشت این لبخندها و دعوت به میز مذاکرهها چهره پلید آن‌ها پنهان شده است و ما این خوی وحشیگری و لاابلاگری را به وضوح در به شهادت رساندن سردار سلیمانی دیدیم. آمریکا با ترور سردار عزیز ما که نماد مقاومت و مبارزه با استکبار بود نشان داد از هیچ فرصتی برای دشمنی با جمهوری اسلامی نمیگذرد. لکن عدهای از مسئولان کمخرد جمهوری اسلامی هنوز هم کلید حل مشکلات اقتصادی را در دست آمریکاییها میبینند و با ساده‌لوحی تمام در انتظار نتیجه انتخابات ریاستجمهوری آمریکا هستند. در این راه هم از هیچ چیز ابایی ندارند تا آنجا که عمل امام معصوم را نیز تفسیر به رأی می‌کنند. 

با تمام این توضیحات اینکه هنوز هم چشم به آمریکاییها داشته باشیم و بخواهیم به بهانههای مختلف با مستکبر کنار بیاییم چیزی جز مخالفت با آرمانهای انقلاب و پایمال کردن خون شهیدان نیست. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) نیز ضمن پاسداشت روز 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، یادآوری می‌کند که گره زدن حل مشکلات کشور به آمریکا و ایادی استکبار نتیجه‌ای جز انباشت مشکلات کشور ندارد و با این سیاست‌های غلط روز به روز معیشت مردم سخت‌تر می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top