تاریخ انتشار: جمعه 1399/08/16 - 16:48
کد خبر: 375279

حل پرونده‌های سنگین سرخابی‌ها

درست است که به وزارت ورزش و جوانان بابت انتصاب های صورت گرفته طی سال های اخیر و نحوه مدیریان این دوباشگاه تا کنون انتقادات جدی و به جایی وارد است اما در جایی که این وزارتخانه اقدام موثر می کند نیز نباید نادیده گرفته شود. در واقع، تمرکز راهبردی و عملیاتی معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش بر حل این مشکل، نقش ویژه ای داشت تا این دو معضل اصلی، مرتفع شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری فارس، دو پرونده شکایتی مهم استقلال و پرسپولیس در فیفا که معضلات جدی برای سرخابی ها ایجاد کرده بود، سرانجام حل شد تا سایه سنگین این بدهی های کلان و کمرشکن از سر این دو باشگاه برداشته شود.

مشکلات به وجود آمده در پی این دو پرونده به قدری زیاد بوده که بررسی و چرایی آنها ضمن اینکه بارها به آن پرداخته شده، در این مقال نمی گنجد اما این سوال وجود دارد که چه عاملی باعث شد تا بالاخره این دو باشگاه بتوانند از پس شکایت های برانکو و شفر برآیند.

درست است که به وزارت ورزش و جوانان بابت انتصاب های صورت گرفته طی سال های اخیر و نحوه مدیریان این دوباشگاه تا کنون انتقادات جدی و به جایی وارد است اما در جایی که این وزارتخانه اقدام موثر می کند نیز نباید نادیده گرفته شود. در واقع، تمرکز راهبردی و عملیاتی معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش بر حل این مشکل، نقش ویژه ای داشت تا این دو معضل اصلی، مرتفع شود.

در پس تصمیمی که فدراسیون فوتبال با حمایت وزارت ورزش بابت ممنوعیت ورود خارجی هاگرفت، همین راهبرد و دوراندیشی وجود داشت. این قانون اگرچه مقطعی و متناسب با الزامات و شرایط روز گرفته شده اما با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی و بی مدیریت های صورت گرفته در این دو باشگاه بابت عقد قراردادهای بی حساب و کتاب، بهترین راه برون رفت از انباشت چنین بدهی هایی به شمار می رفته است. اگر چنین تصمیمی و عزمی جدی در اجرای آن نبود، چه بسا به پرونده های شکایتی دو باشگاه در فیفا اضافه می شد. با توجه به اینکه در سال جاری قیمت ارز هم نوسان و افزایش چشم گیری داشته حضور هر بازیکن یا مربی خارجی می توانست تبعات کمرشکن تری برای دو باشگاه داشته باشد.

در هر صورت، پرداخت پول برانکو و شفر از اتفاقات مثبت چند وقت اخیر در استقلال و پرسپولیس است که باید آن را به فال نیک گرفت. هر چند دو باشگاه در آینده ای نزدیک باید پرونده های بودیمیر، کالدرون و استراماچونی را حل و فصل کنند تا مثل برانکو و شفر باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی آنها نشود و چالش هایی دیگر نیز در راه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top