تاریخ انتشار: شنبه 1399/08/17 - 13:41
کد خبر: 375390

افزایش حساسیت مردم نسبت به آلودگی هوای پایتخت

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه در آلودگی هوای پایتخت دو عامل «میزان تولید آلودگی» و «مقدار خروج این آلودگی از طریق تهویه طبیعی» مؤثر است، گفت: اگر تناسب هر کدام از این عوامل به هم بریزد، آلودگی هوا افزایش می‌یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، حسین شهیدزاده با اعلام اینکه از ۲۰ تا ۲۷ مهر امسال، هشت روز متوالی باد مؤثری نوزید که بتواند آلودگی را از هوای تهران خارج کند، اظهار کرد: در این هشت روز به علاوه یک روز دیگر در مهر ماه، متوسط روزانه سرعت وزش باد در تهران دو متر بر ثانیه بود.

وی با اشاره به اینکه به همین دلیل آلاینده‌های هوای تهران انباشته شد و غلظت آلودگی هوا بالا رفت، گفت: مهر امسال با ۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، هوای تهران نسبت به پارسال آلوده‌تر بود اما در ۱۰ سال گذشته، چهار مهر دیگر داشتیم که وضعیت هوا در آن‌ها نامطلوب‌تر از مهر امسال بود و روزهای ناسالم حتی به ۲۰ روز نیز رسیده بود.

شهیدزاده با بیان اینکه پیش از این شهروندان در مقابل آلودگی هوا خیلی حساس نبودند، مگر اینکه شاخص آلودگی هوا از ۱۵۰ رد می‌شد و شرایط برای همه ناسالم می‌شد، تصریح کرد: اما اکنون به محض اینکه شاخص کیفیت هوا از عدد ۱۰۰ رد و شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود، همه افراد نسبت به این موضوع حساس می‌شوند که البته از این حساسیت و مطالبه مردمی استقبال می‌کنیم و آن را یک دستاورد مثبت می‌دانیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مدیر عامل این شرکت با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین منبع تولید آلودگی هوای پایتخت، حمل و نقل است که بیش از ۶۰ درصد ذرات معلق هوای تهران را تولید می‌کند، گفت: پاییز امسال به دلیل حذف ۲۵ درصدی سفرهای آموزشی در مجموع سطح شهر، مقداری کاهش تراکم ترافیک داشتیم اما در محدوده مرکزی شهر به‌دلیل کاهش زمان طرح ترافیک و ورود خودروهای بیشتر به محدوده این طرح به دلیل شرایط کرونا و الزامات ناشی از از آن، نسبت به قبل افزایش تراکم ترافیک را شاهد بودیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top