تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/08/21 - 08:31
کد خبر: 375813

اهمیت بازاریابی تولید محتوا در فروش

بازاریابی تولید محتوا یک روش ایجاد اعتماد بین شما و مخاطب است و تا زمانی که اعتماد شکل نگیرد شما نمی توانید چیزی را به مخاطب خود بفروشید در نتیجه اگر قصد جذب مشتری و افزایش فروش را دارید باید محتوای ارزشمند تولید کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اگر روند بازاریابی و تولید محتوای تبلیغاتی را در 100 سال گذشته بررسی کنیم می توان گفت تمرکز صاحبان کسب و کار در تبلیغات تنها به فروش و کسب سود در کوتاه مدت معطوف بوده است. به عنوان مثال یک تبلیغ تلویزیونی را در نظر بگیرید که در مورد یک محصول اطلاعات می دهد و در نهایت موفق می شود از میان انبوه بینندگان تعدادی مخاطب کسب کند اما پس از مدتی این تبلیغ تاثیر خود را از دست می دهد و دیگر توجه کسی را جلب نمی کند. یا یک بیلبورد را در نظر بگیرید که روزهای اول رنگ بندی و محتوای آن چقدر برای شما جدید و جذاب است و پس از گذشت چند هفته اگر در طراحی آن تفاوتی ایجاد نشود چطور دیگر آن را نمی بینید و توجه خود را نسبت به آن از دست می دهید.

"توجه" واژه ی جادویی تبلیغات است و به عنوان یک کسب و کار تنها زمانی موفق می شوید که بتوانید نگاه مخاطب را به خود جلب کنید. سالها پیش تبلیغات تلویزیونی هیجان انگیز و جدید بود اما امروزه با شروع تبلیغات ما شبکه را عوض می کنیم و یا ترجیح میدهیم تا تمام شدن آن در اینترنت وقت تلف کنیم. نمی شود گفت تبلیغات تلویزیونی یک روش بازاریابی شکست خورده است اما بهتر است با توجه به اهداف خود یک روش تبلیغات با تاثیرگذاری بلند مدت پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید خود را در ذهن مخاطب تثبیت کنید نیاز به یک استراتژی بلند مدت دارید و تولید محتوا در هر قالبی یک روش بازاریابی بلند مدت است.

اهمیت بازاریابی تولید محتوا در فروش

بازاریابی تولید محتوا چیست؟

اجازه دهید قبل از اینکه بگوییم چرا داشتن یک استراتژی بلند مدت در پیشرفت کسب و کار ضروری است به بررسی ماهیت بازاریابی تولید محتوا و تاثیر آن بپردازیم.

بازاریابی تولید محتوا به معنای اشتراک گذاری یک محتوای ارزشمند آموزشی یا سرگرم کننده است. در واقع شما می توانید با شناسایی نیاز و علاقه ی مشتری اقدام به تولید محتوا کنید و با استفاده از آن به مخاطب کمک کنید تصمیم بهتری بگیرد یا خرید دقیق تری انجام دهد. تفاوت بازاریابی تولید محتوا با سایر اشکال بازاریابی همین است، شما مخاطب را وادار به خرید نمی کنید بلکه به او کمک می کنید که بتواند خرید بهتری داشته باشد و در این میان می توانید خود را به عنوان بهترین گزینه ی خرید معرفی کنید.

ظهور بازاریابی تولید محتوا

با بررسی تغییرات ایجاد شده در الگوریتم گوگل باید گفت "تولید محتوا" رمز موفقیت هر کسب و کاری است. از اوایل سال 2004 تا امروز اصطلاح " بازاریابی تولید محتوا" یکی از پر تکرار ترین جستجوهای کاربران گوگل بوده و این نشان دهنده ی اهمیت تولید محتوا در دنیای تبلیغات است. البته این افزایش توجه یک جنبه منفی دارد زیرا همه فکر می کنند تنها با کلیک کردن روی دکمه ی انتشار می توانند تعداد قابل توجهی بازدید کننده و مشتری جذب کنند. در نتیجه ی این تصور غلط ما روزانه شاهد انتشار تعداد زیادی محتوای کپی شده، تاریخ گذشته و بی ارزش هستیم.

بازاریابی تولید محتوا یک روش ایجاد اعتماد بین شما و مخاطب است و تا زمانی که اعتماد شکل نگیرد شما نمی توانید چیزی را به مخاطب خود بفروشید در نتیجه اگر قصد جذب مشتری و افزایش فروش را دارید باید محتوای ارزشمند تولید کنید. طبق تحقیقات اگر محتوای شما شامل اطلاعاتی از یک محصول یا برند باشد بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد و 40 درصد مردم ترجیح می دهند به جای دریافت پیام های تبلیغاتی پیام های حاوی اطلاعات محصول را دریافت کنند.

چگونه بازاریابی تولید محتوا بر افزایش فروش تاثیر می گذارد؟

ایجاد حس اعتماد

تولید یک محتوای خوب و صادقانه این حس را در مخاطب ایجاد می کند که شما قصد کمک و اطلاع رسانی دارید در نتیجه قابل اعتماد هستید. افزایش حس اعتماد در مخاطب نه تنها باعث صمیمت و خرید بیشتر می شود بلکه این امکان را برای شما فراهم می کند که توسط مشتریان دائم خود به دیگران معرفی شوید. اشتراک گذاری و معرفی شما توسط مشتریان دائمی حس اعتماد را در مخاطبان جدید نیز تقویت می کند.

بهینه سازی سئو

تولید محتوای جدید بر اساس قواعد سئو به شما کمک می کند رتبه ی سایت خود را در موتور جستجوی گوگل ارتقا دهید. هر چه رتبه ی سایت شما در گوگل بالاتر باشد میزان بازدید و فروش شما نیز بیشتر خواهد بود.

افزایش ترافیک سایت

 تولید محتوای ارزشمند مخاطب را ترغیب می کند شما را با دیگران به اشتراک بگذارد و هر چه بیشتر مطالب شما به اشتراک گذاشته شود بیشتر دیده می شوید و ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کند. بر اساس الگوریتم گوگل هر چه ترافیک سایت بالاتر باشد و موفق به جذب مخاطب بیشتر شده باشید رتبه ی بهتری نیز کسب می کنید.

پشتیبانی از کلیه مراحل سفر خریدار

آگاهی، علاقه مندی، اعتماد، تلاش و خرید پنج مرحله سفر خریدار است. مهم نیست مشتری در کدام مرحله قرار دارد شما باید بتوانید با ارائه ی یک محتوای خوب و کاربردی او را در هر یک از این مراحل راهنمایی و هدایت کنید.

ایجاد یک رابطه ی پایدار

اگر محتوای سایت شما بتواند مشکل یا نیازی از مخاطب برطرف کند شما موفق شده اید با او وارد یک رابطه ی پایدار شوید. شما باید دلیلی به مخاطب بدهید که مجدد به سایت شما سر بزند در نتیجه باید اساس تولید محتوا را بر رفع نیاز مخاطب و جلب اعتماد او بنا کنید. انتشار مرتب مطالب مختلف در تاریخ های از پیش تعیین شده نیز یک روش خوب برای بازگرداندن مخاطب به سایت است. پیشنهاد می کنیم به دیگر مطالب تکمیلی سایت بیزون در این حوزه سری بزنید.


 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
Luther
1401/06/04 - 00:59

در وب سایت GlWeb Studio من، می توانید توسعه و ارتقاء وب سایت، شتاب دادن به PageSpeed ​​Insights، راه اندازی تبلیغات PPC و شتاب نمایه سازی صفحه را خریداری کنید. ما سال هاست که کار می کنیم و همه مشتریان ما نتیجه مناسبی می گیرند.
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top