تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/08/21 - 14:54
کد خبر: 375864

بیانیه کانون‌ دانشگاهیان ایران در واکنش به حمله تروریستی دانشگاه کابل

کانون دانشگاهیان اعلام کرد در کنار جامعه دانشگاهی، اساتید و دانشجویان دانشگاه کابل و سایر مراکز علمی و آموزشی افغانستان برای پیروزی سپاه نور بر ظلمت ایستاده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای در واکنش به حادثه تروریستی دانشگاه کابل اعلام کرد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به تبع به تبعیت از رهبری حکیم و همراه با ملت غیور و به ویژه میلیونها دانشجو، استاد و جامعه دانشگاهی ایران، همراهی و تسلیت خود را با همه وجود تقدیم ملت عزیز و همسایه و مظلوم در افغانستان جان می نماید و با صدای رسایش که برخاسته از منطق دینی و صلابت اسلامی و علمی است اعلام می‌دارد که در کنار جامعه دانشگاهی اساتید معزز و دانشجویان پرجوش و با انگیزه دانشگاه کابل و سایر مراکز علمی و آموزشی آن سرزمین برای پیروزی سپاه نور بر ظلمت و اعلاء کلمة الله بر سخن سست و بی مقدار خداناباوران چون کوه ایستاده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

حکایت غربی است، ۸ روز پیش دانشگاه کابل همزمان شاهد دو نمایشگاه بود یکی برنامه ریزی شده با عنوان نمایشگاه کتاب مشترک ایران و افغانستان و دیگری تراژدی و مرگ و ناقوس و تباهی دست آموزان پست و تروریست شیطان بزرگ اروپای آدمکش و تمام سگ سیرتانی که برگِرد دنیا عوعو کنانند و در عین حال با تمام وقاحت ادعای صیانت از حقوق بشر دارند.

شاهدی از آن ماجرای تلخ می گوید با صدای تیر، استادی بر زمین افتاد و فریادها بلند شد که انتحاری ها آمدند. دل سیاهان قسی القلبی که چهره های خود را زیر نقاب پنهان کرده بودند و درنده تر از وحوش مغز متعلمان و معلمانی را بر زمین می پاشیدند که رسول اعظم می‌گویند: « ملائکه الله بالهای خود را در تکریم آنان فرش راهشان می سازند».

چقدر سخت و مایه ناشکیبایی است که جوان دانشجویی با صدای لرزان بگوید « آخرین دیدارم با رفیق هم شاگردی و هم اتاقی و مونس روزها و شب‌های دوری از خانواده ام در مسجد دانشگاه بود» تو گویی مقدر چنان بوده تا پاره های بدن و لخته های جگر رفیقش بر سر و صورتش بپاشد تا شاید هر بار که وضو میسازد مغز و ذهن و دل را ناخودآگاه به یادش بیاندازد و با نوای تکبیر و قنوتش بنوازد.

کجای عالم روا می‌دارند یا تاریخ کدام سرزمین سراغ دارد که دانشجوی جوانی را که شاگرد ممتاز شده است و همکلاسی ها را به کام شیرین کردن مهمان می نماید به جای اعطای نشان دانش و لوح افتخار، سرب داغ و پیشانی‌اش بنشانند!

راستی چه عجیب‌اند طایفه بی‌خردان و تمثال جاهلیت جهلای دیرین و مدرن که کتاب‌ها و دفترچه‌های خونین زمره علم جویان و ره به نور بردگان را در زیر چکمه‌های نادانی و تباهی خود در پایمال می سازند و با زدن تیر خلاص به کسانی که تنها جرمشان جویندگی و علم محوری بوده است با کمال خونسردی آمار کشتگان را لحظه به لحظه برای اربابان شان هجی می کنند.

و سخن آخر اینکه ...

سلام استادان، ای دانشجویان و ای همه جامعه علمی و دانشگاهی کشور زخم خورده، برادر، مسلمان و مظلوم افغانستان...

سلام ای شهیدان علم و جانبازان راه دانش در دانشگاه کابل...

امروز یک بار دیگر برای جهانیان ثابت شد که هدیه ملت ایران برای برادران همسایه و مسلمانش کتاب و دانش و آگاهی و اندیشه و معرفت و دینداری و برادری و دوستی است و تحفه غریبه های غاصب و به زور جاخوش کرده در این سرزمین ها آتش است و گلوله و کاشتن بذر نفاق و کینه و نشاندن هزاران هزار در سوگ عزیزترین عزیزانشان.

اینک کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به تبع به تبعیت از رهبری حکیم و همراه با ملت غیور و به ویژه میلیونها دانشجو، استاد و جامعه دانشگاهی ایران، همراهی و تسلیت خود را با همه وجود تقدیم ملت عزیز و همسایه و مظلوم در افغانستان جان می نماید و با صدای رسایش که برخاسته از منطق دینی و صلابت اسلامی و علمی است اعلام می‌دارد که در کنار جامعه دانشگاهی، اساتید معزز و دانشجویان پرجوش و با انگیزه دانشگاه کابل و سایر مراکز علمی و آموزشی آن سرزمین برای پیروزی سپاه نور بر ظلمت و اعلاء کلمة الله بر سخن سست و بی مقدار خداناباوران چون کوه ایستاده است و هم نوای همه مومنان با هم به ترنم کلام وحی می ایستیم که « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ »

20 آبان 1399 خورشیدی 

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top