تاریخ انتشار: شنبه 1399/08/24 - 08:58
کد خبر: 376048

دعوت بسیج دانشجویی گیلان از رئیس قوه قضاییه

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان در نامه‌ای از رئیس قوه قضاییه خواستار رسیدگی به نا بسامانی‌های موجود در کارخانجات و واحد‌های تولیدی استان شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان در نامه‌ای از رئیس قوه قضاییه خواستار رسیدگی به نا بسامانی‌های موجود در کارخانجات و واحد‌های تولیدی استان شد.

متن نامه به شرح زیر است:

حضرت آیت ا... رییسی، ریاست محترم قوه قضائیه

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید، جریان دانشجویی و موذنین جامعه اسلامی طی سالیان اخیر با دنبال نمودن مدل مسئله محوری و با هدف تصمیم سازی جهت پیگیری و حل مسائل اولویت دار جامعه علی الخصوص در شرایط دشوار اقتصادی، با ابزار‌های گفتمان سازی و مطالبه گری در صدد این بوده است تا دردی از آلام ملت صبور ایران اسلامی بکاهد؛ جنبش دانشجویی نه تنها پرچم آرمانخواهی و نقد منصفانه را زمین نگذاشته بلکه دوشادوش تمامی دلسوزان جامعه، مسائل و مشکلات را از نگاه تخصصی مورد بررسی و تحلیل قرار داده و با پشتوانه علمی مکفی مطالبات خود را که همان حقیقتِ خواسته‌های مردم است، به همراه راهکار‌های پیشنهادی بیان می‌کند.

به جرات می‌توان گفت بحث تعطیلی کارخانجات و واحد‌های تولیدی در استان گیلان، از بزرگترین خیانت‌ها و ترک فعل‌های مسئولینی است که باید در قبال اعمال خود پاسخگو باشند؛ اگر از گیلانی‌ها بخواهید که چند نمونه از کارخانجات پویا و فعالی که طی سالیان متمادی به ورطه نابودی کشانده شده اند را نام ببرند، در لحظه لیست بلند بالایی از خاطرشان می‌گذرد؛ صنایع بزرگ تبدیلی همچون چای، نوغان، چوب و کاغذ و کارخانجات رشت الکتریک، چوب اسالم، پوشش، کاشی گیلانا، پوپلین، داماش گیلان و ... ده‌ها مورد دیگر که سهم بسیار بزرگی در اشتغال، بهره وری، توسعه تجارت و صادرات به اقصی نقاط دنیا را در کارنامه خود داشته اند؛ چنین واحد‌های مولدی که غالبا یا در آتشِ بی توجهی سوخته اند و خاکستر شده اند و یا معدودی از آن‌ها نفس هایشان به شماره افتاده و نیازمند اقدام عاجل و رسیدگی فوری به وضعیت نابسامان موجود هستند.

اگر تمامی این اسامی و موارد ازین دست را با کارشناسان و متخصصین هر حوزه در میان بگذاریم و به نقد و بررسی آسیب‌ها بنشینیم، به یک فصل مشترک برخواهیم خورد و آن چیزی جز، خصوصی سازی به شیوه نادرست، ترک فعل‌ها و سوء مدیریت ها، و از همه مهم‌تر سنگ اندازی جریان قدرت و ثروت که عامدانه کمر به نابودی اقتصاد مولد و صنایع با ارزش استان بسته اند نخواهد بود! یکی از مصادیق بارز این قضیه، شرکت‌هایی است که تحت مدیریت هلدینگ‌های وابسته به بانک‌های عامل هستند و متاسفانه به بدترین نحو ممکن اداره می‌شوند که این امر واحد‌های تولیدی را در مسیر رسیدن به بن بست‌ها و تعطیلی قرار می‌دهند.

ضمن قدردانی از تمامی اقدامات صورت گرفته توسط جنابعالی در سیر تحول دستگاه قضائی و ابلاغ آیین نامه ها، بخشنامه‌ها و دستور العمل‌های راهگشا، همچنان در استان‌ها شاهد بی تدبیری‌ها و دهن کجی به شعار سال‌های اخیر و حتی مصوبات "کارگروه رفع موانع جهش تولید" هستیم.

آقای رییسی، به فرموده یگانه حاکم عادل جامعه اسلامی، از نشانه‌های خرد نگه داری تجربه هاست؛ فلذا با توجه به این موضوع که سفر حضرتعالی در ماه‌های آتی به استان گیلان برنامه ریزی شده است، از شما دعوت می‌نماییم در نشستی صمیمی با دانشجویان دغدغه‌مند استان حضور بهم رسانده تا از نزدیک یافته‌های علمی و حاصل مدت‌ها تلاش، پژوهش و آسیب شناسی‌های کارشناسی خود را با ریاست عدلیه در میان بگذارند؛ به امید آنکه ترتیب اثر داده شده، دستورات لازم صادر و با پیگیری جنابتان محقق و اجرایی شود، ان شاء الله.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top