تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/25 - 13:35
کد خبر: 376227

نقش موثر مرحوم اژه‌ای در رساندن نامه‌های رهبر انقلاب به جوانان اروپایی

دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا با اشاره به نقش موثر مرحوم اژه‌ای در توزیع نامه‌های رهبری بین جوانان اروپایی گفت: مرحوم همواره از تلاش‌های عناصر ضدانقلاب برای رخنه در انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا جلوگیری کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شهاب نوروزیان‌ دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، پی درگذشت حجت‌الاسلام اژه‌ای نماینده رهبر معظم انقلاب در امور دانشجویانی اروپا و آمریکا نوشت: مهمترین ثمره بیش از 30 سال حضور و سکانداری مرحوم اژه‌ای در انجمن‌های اسلامی اروپا، ثبات و قوام این شجره طیبه بوده است.

وی گفت: مرحوم اژه‌ای پس از بیش از 50 سال حضور و تلاش مجاهدانه در عرصه‌های علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی در حالی دار فانی را وداع گفت که یکی از بارزترین اثرات این حضور پر ثمر در انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا جلوه می‌کند.

این استاد دانشگاه افزود: مرحوم اژه‌ای به دلیل ارتباط نزدیکی که با شهیدبهشتی داشت، از بدو شروع فعالیت‌های انجمن اسلامی اروپا و فعالیت‌های ضد طاغوتی آن زمان به صورت پر رنگ حضور داشته و پس از شهادت شهید مظلوم نیز در واقع میراث‌دار این شجره طیبه بودند، شجره طیبه‌ای که شهید بهشتی نهال آن را کاشت و امروز اثرات آن را در اروپا می‌بینم. سکانداری و راهبری بیش از 30 ساله مرحوم اژه‌ای در انجمن‌های اسلامی در اروپا جایگاه پدارانه‌ای را برای ایشان در نزد اعضا ایجاد کرده بود که این فقدان را بسیار سخت می‌کند.

وی ادامه داد:‌ از مهمترین ثمرات حضور ایشان در اتحادیه را می‌توان تداوم و ثبات فعالیت انجمن‌های اسلامی و مصون نگه داشتن انجمن ها از گزند آسیبها و خطراتی که همواره در کمین انجمن‌ها بوده، دانست. خطراتی نظیر نفوذ عناصری که در ضدیت با آرمان‌های جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند و حتی و بعضا تلاش‌های عناصر مرتبط با گروهک‌های ضد انقلاب جهت رخنه و منحرف کردن این تشکیلات انقلابی‌.

نوروزیان تاکید کرد: اهمیت و حساسیت این ثبات و قوام از آنجایی مشخص می‌شود که از گستردگی جغرافیایی و حتی رویکردی اعضای انجمن از غرب اروپا در ایرلند و انگلیس تا شرق اروپا در روسیه آگاه باشیم.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا بیان داشت: از ابعاد شخصیتی مرحوم اژه‌ای نیز می توان به گشاده رویی و ارتباط مستقیم با تک تک اعضای انجمن اشاره کرد که عمدتا ناشی از استفاده از ابزارهای روانشناسانه ایشان جهت ارتباط هرچه بیشتر و بهتر با افراد بود.

نوروزیان اظهار داشت: با توجه به تجربه حضورم در انجمن‌های اسلامی اروپا در کسوت‌های مختلفی از عضو عادی و مسئولیت علمی تا دبیری اتحادیه، می‌توانم به فعالیت‌های اثرگذار متعددی در طی سال های اخیر اشاره کنم. از جمله این فعالیت ها، تشکیل یک شبکه علمی منسجم و متشکل از دانشجویان، دانش آموختگان و متخصصان ایرانی در سراسر اروپا و پخش گسترده نامه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی بود که به جرات می توان گفت بار اصلی پخش این نامه به صورت میدانی به دوش اعضای انجمن‌های اسلامی در اروپا بود.

وی گفت: از دیگر فعالیت های میدانی که در راستای معرفی قیام عاشورا و اشاعه فرهنگ حسینی (ع) در اروپا که به ابتکار انجمن‌های اسلامی شکل گرفت، راه اندازی کارزار و کمپین "عاشورا" بود که در این حرکت علاوه بر انجام راهپیمایی در شهرهای مختلف اروپایی، به تبیین چهره به چهره قیام عاشورا پرداخته می شود.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان  اروپا گفت: این ها مثال‌هایی است از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی که در اروپا شکل گرفته که علاوه بر به میدان آوردن نیروهای متعهد هموطن، باعث ارتباط گیری مستقیم و جذب مسلمانان و بخصوص شیعیان بومی و مقیم مقیم اروپا شده و ظرفیت عظیمی را ایجاد کرده که می‌تواند به صورت بالقوه در راستای اهداف عالیه جمهوری اسلامی ایران بکار گرفته شود. ظرفیت هایی که به نظر بنده گرچه بسیاری از آن ها (همانطور که گفته شد) فعال شده اند ولی قطعا همچنان امکان ها و ظرفیت های بالقوه بسیار بیشتری وجود دارد که در صورت به فعلیت در آمدن می توانند انرژی و نیروی محرکه قوی برای اسلام و انقلاب اسلامی باشند.

وی اظهار داشت: به فعلیت رسیدن این قوای محرکه نیازمند توجه ویژه به این ظرفیت و ادامه راهی است که به نظر در ابتدای آن هستیم. بخصوص با شرایط رو به زوال گفتمان لیبرال غربی (به روایت و شهادت بسیاری از منقدین و تحلیل گران غربی و شرقی) و فرصتی تاریخی که در اختیار گفتمان انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی درباره راهکارهایی که می توان در این راستا پیشنهاد داد، افزود: انسجام هرچه بیشتر فعالیت های تشکیلاتی در اروپا، تلاش در جهت هویت بخشی نظام مند و ساختارمند به این تشکیلات، استفاده از این ظرفیت جهت ب الا بردن تعاملات علمی، فناوری با مراکز علمی و پژوهشی، ارتباط مستمر، هدفمند و پایدار با بدنه انجمن های اسلامی در اروپا بعنوان سفیران و رایزنان اقتصادی غیر رسمی و استفاده از ظرفیت دیپلماسی عمومی و ارتباط مردمی و چهره به چهره با بدنه جامعه غربی جهت تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی، که قطعا مثمرثمرتر از ارتباط های رسمی دولت ها خواهد بود، بخشی از این راهکارهای.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: درگذشت مرحوم مغفور دکتر اژه‌ای را خدمت مقام معظم رهبری، خانواده معزز و بخصوص اعضا و فعالین انجمن‌های اسلامی دانشجویان دراروپا تسلیت می‌گویم و علو درجات و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان و صبر جزیل برای اهل بیت محترم (بخصوص همسر مکرمه) از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد صادق امینیان
1399/08/29 - 18:37

البته در این دوره که بنده مسئولیت شورای مرکزی را از طرف حجت الاسلام و المسلمین برعهده داشتم. با توجه به نزدیکی جناب دکتر نوروزیان به جریانات خاص خیلی بنده را از ارتباط با ایشان برحذر داشتند. اما عظمت جایگاه و شخصیت حاج آقا به نوعی است که حتی افرادی که علم دشمنی با ایشان برداشتند این چنین سخنان دلنشنینی بیان می نماید. خداوند روح ایشان را در آرامش قرار دهد و با بزرگان محشور نماید انشالله.
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top