تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/25 - 13:36
کد خبر: 376228

مقتدایی:

رئیس سازمان بورس را عوض کنید

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: کشور ما با وجود همه تحریم‌ها و فشارها موجود زنده به فضا فرستاده، اما در همین جامعه مدیرانی به غارت بیت‌المال می‌پردازند و جریانی مخرب به راه انداخته‌اند که آثار زیانبار آن باقی خواهد ماند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 25 آبان 99) مجلس گفت: ما با وجود همه تحریم‌ها موجود زنده به فضا فرستاده‌ایم اما در همین کشور مدیرانی دست به غارت بیت المال می‌زنند که آثار مخرب آن باقی خواهد ماند.

متن کامل نطق میان دستور نماینده مردم اصفهان در نشست علنی امروز مجلس به شرح زیر است:

نمایندگان عزیز ملت! خانمها و آقایان! آمریکا سالهاست با ما در افتاده است و ادعای ابر قدرتی دارد اما اینک تمام ویژگی‌های یک کشور جهان سومی را دارد. در حالی که ما در بحبوحه فشارهای نظام سلطه، موجود زنده به فضا فرستاده‌ایم و علم، پیشرفت و دانش در کشور ما نهادینه و بومی شده و مراتب پیشرفت را یکی پس از دیگری طی می‌کنیم؛ اما این سخنان بدین معنا نیست که ما مشکل و نقاط ضعفی نداریم که البته داریم. آری در همین جامعه مدیرانی دزد از آب درآمده و به غارت بیت المال پرداخته و یک جریان مخرب را به راه انداخته‌اند که آثار زیان بار آن باقی خواهد ماند. این خوب است که ساختار عدلیه قاطعانه ورود کرده است. دزدی و دزدان را محکوم می‌کند، ولو برادر رئیس جمهور باشد. دست اندازان به بیت المال را پشت میله های زندان می‌برد، ولو معاون رئیس جمهور باشد و به آنان دستبند می‌زند، اگرچه برادر معاون اول رئیس جمهور و یا پسر رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت باشند و یا داماد و دختر و پسر وزیر و و یا وکیل باشند.

ملت قهرمان ایران! مجلس، انقلابی است

ما نمایندگان ملت باید به درد مردم برسیم، درد ما ابعاد مختلف دارد. آنجا که در یک محله اصفهان یا در گوشه تبریز قهرمان،خراسان،یزد و کرمان و یا سیستان و بلوچستان می‌بینیم که حاشیه نشینی چه به روز موکلمان آورده است؛ دردمند می‌شویم.مواردی را که دیده ایم و شنیده ایم که مثلا مادری از سر ناچاری آب را به جوش می‌آورد و به آن زردچوبه می‌زند تا فرزندان خود را قانع کند غذایی برای خوردن دارد، عمق جانمان آتش می‌گیرد.از سوی دیگر آنجا که می‌بینیم یک مقام دولتی ارشد هستی این کشور را در نتیجه یک توهم به برباد داده است و باز دوباره ساده لوحانه اسم مذاکره با بدعهدان متقلب و جنایتکار را به میان می‌آورد در اینجا هم درد می‌کشیم.

آقای رئیس جمهور! قدرت پول ملی دچار کاهش شده است و این یعنی ناکارآمدی مدیریت اقتصادی، پولی و مالی.

بورس در مقاطعی دچار ریزش های ناگهانی و غیرمنطقی و نابسامانی شده است، این یعنی ناموفق بودن شما در تحقق وظایفی که قانونا برعهده دارید. حالا که ضعیف بوده اند، رئیس بورس را عوض کنید! آن هم سریع و فعالانه و افراد مدیران توانمند به کار گیرید.

درد دیگر این است که بیش از 11 میلیون نفر از جوانان این کشور در سن ازدواج قرار دارند، قانون تسهیل ازدواج مصوب 1384 بر زمین مانده است. آقای وزیر کشور! وزیر اقتصاد و آقای وزیر راه به وظیفه قانونی خود عمل کنید.مجلس یازدهم مجلس نظارت است و در عین حال مجلس همکاری با دولت است. مجلسِ مدبرانه عمل کردن است. اجازه نخواهیم داد فرصت سوزی شود.

دولتمردان،وزرای کابینه و آقای رئیس جمهور مشاهده کردید در راستای همکاری با شما و برای تحقق منافع ملت درحالیکه می‌شد استیضاحتان کنیم، استیضاح نکردیم.نه از سر ضعف، بلکه برای تحقق آرامشی که در پرتو آن بتوانید و بتوانیم منافع بیشتری را برای ملت ایجاد کنیم.

اصفهان امروز همان اصفهانی است که چنین روزی در 25 آبان، 350 شهید در یک روز تشییع کرد تا ثابت کند ما مدافع اسلامیم.مرزهای خوزستان مقاوم و مظلوم ، ایلام دلاور، کرمانشاه و کردستان آنجایی است که برای حفاظت از آن جان می‌دهیم تا فرمان اماممان، رهبر عزیزمان، دینمان در دفاع از آرمانها و  کشور بر زمین نماند.

در همان روز بیش از هزارنفر به جبهه اعزام شدند تا نتیجه این مقاومتها امنیتی باشد که امروز در سطح جهانی مثال زدنی است.

گفتم امنیت، حافظان امنیت! ما قدردان شماییم. نیروهای مسلح ما قدرتان را می‌دانیم.

آقای رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و دولت ماموریت بدهید تا برای تامین معیشت نیروهای مسلح و حافظان امنیت در بودجه 1400 ارقام موردنیاز را پیش کنند.

آقای رئیس جمهور، بازنشستگان، فرهنگیان، کارگران،کارمندان، کشاورزان و روستاییان هر یک از آنها مطالباتی دارند که بر زمین مانده است.

آخرین ماههای دولت شماست! جبران کنید و به مطالبات اقشار و اصناف کشور رسیدگی کنید.
من و همکارانم در مجلس به صراحت اعلام کرده ایم که منتظر لایحه دولت هستیم.لایحه ای که در آن بالاترین سطح آسایش برای مردم عزیز کشورم پیش بینی شده باشد.

خبرنگاران و اهالی فرهنگ و رسانه،منتظر خبر خوشی از سوی دولتند.

اصناف خرد و کسبه و بازاریان از فشار مالیاتی به تنگ آمده اند.همانگونه که تولیدکنندگان، فعالان صنعت و معدن و زحمتکشان بخش تعاون انتظار رسیدگی دارند.آیا کارگران قراردادی، زنان سرپرست خانوار، کارگران ساختمانی، هنرمندان، فرش دستباف و صنایع دستی و حتی نویسندگان و فعالان عرصه هنر به حقوق و مطالباتشان دست یافته اند؟

این حرفها و مطالبات و نیازها را هم در بودجه 1400 و هم در برنامه هفتم توسعه عملی کنید، منتظر چه هستید؟ مجلس در این جهت تمام قد همراه شماست.

وزیر محترم نیرو! نابسامانی های زاینده رود و خشکی امروز آن نه تنها کشاورزان و روستاییان ما را به زحمت انداخته است و زمین های حاصله خیز بن رود، جلگه، براآن، کوهپایه و جرقویه را در عطش آب نگه داشته است، بلکه تامین آب شرب بیش از 5 میلیون نفر از مردمان کشور را به خطر انداخته! آیا نمی شنوید صدای اعتراض مردم را! چرا طرح های قانونی را متوقف کرده اید؟

شورای عالی آب! معاون اول رئیس جمهور! وظایفتان را که فراموش نکرده اید. نمایندگان اصفهان یک پانزدهم نمایندگان مجلس هستند. زمینه سازی کنید که با آرامش مشکلات را حل کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top