تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/26 - 08:30
کد خبر: 376314

در گفتگو با ۷ فعال دانشجویی بررسی شد؛

استقبال تشکل‌های دانشجویی از جدیدالورودها چگونه بود؟

استقبال تشکل‌های دانشجویی از جدیدالورودها چگونه بود؟

نباید فراموش کرد که نودانشجویان بخشی از هویت دانشگاه محسوب می‌شوند و قطعا عضویت در تشکل‌ها به خود این دانشجویان کمک خواهد کرد و ما نیز از بسترهای موجود در شناخت استعدادها و عضویت دانشجویان علاقه‌مند بهره خواهیم گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها که دیگر همه به ماندگار شدن کروناویروس تا مدت نامعلوم عادت کرده‌اند، چاره‌ای جز تطبیق پیدا کردن با شرایط جدید دنیا در بخش‌های مختلف برای پیگیری امور گذشته باقی نمانده است. دنیای کرونایی باعث شده تا نه‌تنها حجم فعالیت‌ها توسط کادر بیمارستانی و در بخش‌های درمانی کشورها به شکل فزاینده‌ای افزایش پیدا کند، بلکه دیگر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی جوامع نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند. دانشگاه‌ها ازجمله مراکزی هستند که این روزها عجیب‌ترین شکل کاری خود را تجربه می‌کنند. جامعه آکادمیک کشور همانند بسیاری از دانشگاه‌های دنیا به ناچار برای دنبال کردن فعالیت‌های آموزشی و بعضا پژوهشی خود مجبور به استفاده از فضای مجازی شده تا بتواند علاوه‌بر تضمین سلامتی دانشجویان و اعضای هیات‌علمی‌اش، وظایفش را نیز کماکان دنبال کند. طولانی شدن حضور این ویروس چینی، باعث شد تا بستر لازم برای حضور دانشجویان جدیدالورود مهیا نشود و سال تحصیلی جدید بدون برگزاری جشن‌های استقبال از این دانشجویان شروع شد. در این میان تشکل‌های دانشجویی نیز که همه‌ساله برنامه‌های مختلفی را برای استقبال و البته عضوگیری و شناخت استعداد از میان دانشجویان جدید تدارک می‌دیدند، راهی جز تغییر شیوه برگزاری برنامه‌هایشان نداشتند. در این گزارش به سراغ تشکل‌های دانشجویی برخی از دانشگاه‌ها رفتیم تا برایمان از برنامه‌هایشان بگویند.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شهید بهشتی:
امسال شبکه‌سازی از طریق فضای مجازی انجام می‌گیرد
مهدی خطیب‌دماوندی، مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه کرونا چالش بزرگی برای جریان دانشجویی محسوب می‌شود، گفت: «نحوه تعامل، جذب، کادرسازی و شبکه‌سازی در شرایط فعلی دانشگاه‌ها کار بسیار دشواری است. در بحث جذب دانشجو نیز تعاملی را با معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برقرار کردیم که طبق آن بتوانیم اطلاعات اولیه این دانشجویان را دریافت کنیم، البته ما به‌صورت پاره وقت در محیط دانشگاه حضور داریم تا بتوانیم برای دانشجویانی که به‌صورت فیزیکی به دانشگاه می‌آیند و کارهای ثبت‌نام‌شان را انجام می‌دهند، برنامه‌ریزی کنیم.» او با تاکید بر اینکه جذب دانشجویان در تشکل‌مان را از طریق حضوری و غیرحضوری دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: «سایت رسمی دانشگاه شهیدبهشتی و همچنین صفحات مجازی آن اقدام به معرفی فعالیت‌های دانشجویی از قبیل تشکل‌ها، نشریات، انجمن‌های علمی و... کرده و اینها جزء راه‌های ارتباطی اولیه با دانشجویان جدید محسوب می‌شود.»

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شهید‌بهشتی تصریح کرد: «ما دو نشریه الکترونیکی نیز تولید کرده‌ایم و در کنار آن بحثی با عنوان «دانشگاهت را بهتر بشناس» در صفحات مجازی بسیج راه‌اندازی کرده‌ایم و از طریق آن دانشکده‌های مختلف، نحوه انتخاب‌واحد، عضوگیری و... را معرفی کرده‌ایم و تلاش‌مان این بود تا در مدت زمان ثبت‌نام و آغاز کلاس‌ها به نوعی دانشجویان را با دانشگاه و فعالیت‌های دانشجویی آشنا کنیم

استقبال تشکل‌های دانشجویی از جدیدالورودها چگونه بود؟

خطیب‌دماوندی با بیان اینکه تصور نمی‌کنم امسال عضوگیری از دانشجویان جدید به معنی عامه آن صورت بگیرد، گفت: «در سال جاری خدماتی که تشکل‌ها و بسیج دانشجویی ارائه می‌دهند از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد. به همین دلیل نمی‌توان گفت در این ترم بحث جذب نیروی جدید را همانند گذشته خواهیم داشت. همچنین موضوع اول‌مان این است که بتوانیم یک نوع آشنایی بین دانشجویان جدید با فضای دانشگاه و فعالیت‌های تشکیلاتی انجام دهیم و صرفا به دنبال ایجاد دریچه ارتباطی میان آنها هستیم. البته با راه‌اندازی گروه در فضای مجازی قطعا بحث شبکه‌سازی دانشجویان جدید را دنبال خواهیم کرد.»

مسئول بسیج دانشگاه صداوسیما:
برنامه‌های تبلیغاتی و معرفی دانشگاه از 2 هفته آینده آغاز خواهد شد
فخرایی، مسئول بسیج دانشگاه صداوسیما بابیان اینکه برنامه‌هایی را برای دو هفته آینده در نظر گرفته‌ایم، گفت: «در وهله اول با دانشجویان ورودی جدید ارتباط خواهیم گرفت تا بتوانیم از این طریق برای جذب دانشجویان در تشکل‌مان استفاده ببریم. همچنین برنامه‌هایی را برای معرفی دانشگاه در نظر گرفته‌ایم و تبلیغاتی نیز به صورت اینفوگرافیک، پوستر و... مدنظر داریم که درحال طراحی آن هستیم و قرار است از طریق این مسیر فضا و فعالیت‌های بسیج را برای دانشجویان جدید معرفی کنیم.» او ادامه داد: «دانشجویان از طریق تبلیغاتی که در آینده انجام خواهیم داد، می‌توانند نسبت به اعلام حوزه‌های مورد علاقه‌شان اقدام کنند و طبیعتا این دانشجویان بر همین اساس جذب خواهند شد، البته تا حدی این کار را آغازکرده‌ایم، چراکه پیش از ورود دانشجویان جدید گروهی را در فضای مجازی تشکیل داده بودیم و تا حدودی با بخش زیادی از دانشجویان ارتباط داریم و قطعا از همین ظرفیت برای ورودی‌های جدید نیز بهره خواهیم برد

مسئول بسیج دانشگاه صداوسیما اظهار داشت: «قطعا شرایط جدید باعث شده تا روند کاری تشکل‌ها نیز تغییر کند و بیشتر به سمت بهره‌مندی از بستر فضای مجازی روی بیاورند، ما نیز تلاش کردیم تا بتوانیم از ظرفیت موجود این حوزه برای معرفی دانشگاه، شناخت استعدادها و بالطبع عضوگیری از دانشجویان جدیدالورود بهره ببریم.»

استقبال تشکل‌های دانشجویی از جدیدالورودها چگونه بود؟

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه خوارزمی: 
راه‌اندازی گروه پرسش و پاسخ برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان
عباسعلی خوانساری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه با همکاری معاونت فرهنگی، کلیپی برای معرفی دانشگاه تهیه کرده‌ایم، گفت: «با کمک معاون پژوهشی درحال تهیه بروشوری برای معرفی امکانات رفاهی دانشگاه اعم از خوابگاه، سالن‌ها و... هستیم. همچنین با معاونت آموزشی نیز درصدد هستیم تا به سوالات دانشجویان در این حوزه پاسخ دهیم. با این حال گروه پرسش و پاسخی را هم با همکاری بسیج دانشگاه راه‌اندازی کرده‌ایم تا از طریق آن بتوانیم به سوالات مختلف دانشجویان پاسخ دهیم.»

او ادامه داد: «درصدد هستیم تا برای دانشجویانی که خواهان عضویت در تشکل‌ها هستند، بتوانیم طی هفته‌های آتی جلسه‌ای را به صورت وبینار برگزار کنیم تا در جریان کم و کیف تشکل‌ها قرار بگیرند. البته این مساله جدا از بحث استعدادیابی دانشجویان است و تلاش داریم تا بتوانیم از دانشگاه، شماره تماس دانشجویان جدید را بگیریم و با استفاده از رباتی که راه‌اندازی کرده‌ایم، فرم‌هایی را در اختیار دانشجویان بگذاریم و آنها بعد از تکمیل کردن آنها زمینه‌های مورد علاقه‌شان را برای فعالیت به ما معرفی کنند.»

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: «براساس اطلاعاتی که دانشجویان در اختیارمان می‌گذارند، برای جذب نیرو نه‌تنها در این تشکل، بلکه در تشکل بسیج و حتی انجمن‌های علمی استفاده خواهیم کرد؛ با این حال از آنجایی که همچنان کلاس‌ها به صورت کامل برگزار نشده، بازه زمانی مشخصی را برای جذب دانشجویان در نظر گرفته‌ایم و قطعا در صورت مهیا شدن شرایط مسئولان پذیرش تشکل‌ها این کار را دنبال خواهند کرد.»

خوانساری گفت: «با توجه به اینکه شرایط امسال در دانشگاه‌ها کاملا متفاوت بوده و از طرف دیگر بخشی از دانشجویان اصلا با فضای دانشگاه آشنا نیستند، نمی‌توانیم بازه زمانی مشخصی را برای جذب نیرو در نظر بگیریم. به همین دلیل در ابتدا باید منتظر بمانیم تا در جریان علاقه دانشجویان قرار بگیریم و بعد آن دسته از دانشجویانی که خواهان فعالیت در تشکل‌ها هستند را بنا به سابقه فعالیت‌شان عضو کنیم.»

استقبال تشکل‌های دانشجویی از جدیدالورودها چگونه بود؟

مسئول بسیج دانشگاه تهران:
در طول سال تحصیلی از طریق فضای مجازی با دانشجویان در ارتباط خواهیم بود
محسن نراقی، مسئول بسیج دانشگاه تهران با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا دانشجویان ورودی اصلا وارد دانشگاه نشده‌اند، گفت: «با توجه به اینکه دوران تحصیل در مدارس با تحصیل در دانشگاه‌ها کاملا متفاوت است، مشکلاتی را در آینده درخصوص نودانشجویان شاهد خواهیم بود و با توجه به اینکه وظیفه تشکل‌ها آشنایی دانشجویان با فضای دانشگاه است، تلاش کردیم با انجام برخی فعالیت‌ها مانند ساخت کلیپ‌ها، اینفوگرافیک‌ها و... بخش‌های مختلف دانشگاه و تشکل‌های فعال را به این دانشجویان معرفی کنیم. خوشبختانه توانستیم در همین مدت با تعدادی از دانشجویان جدیدالورود در بستر فضای مجازی ارتباط گرفته و بخش‌های مختلف دانشگاه و تشکل‌مان را در چارچوب ضوابط بسیج دانشجویی به آنها معرفی کنیم.» او ادامه داد: «طرح‌هایی را در دست اجرا داریم تا براساس آن در طول ترم و حتی سال تحصیلی با این دانشجویان در ارتباط باشیم و در حوزه‌های مختلف اعم از درسی و غیردرسی به آنها در حد ممکن کمک‌رسانی کنیم تا مشکلات کمتری برای آنها ایجاد شود. البته در کنار همه این فعالیت‌ها، ارکان مختلف بسیج دانشجویی هرکدام برنامه‌های خاص خود را متناسب با حیطه فعالیت‌شان درنظر گرفته‌اند و درحال اجرا هستند.»

مسئول بسیج دانشگاه تهران تصریح کرد: «در بحث استعدادیابی برای عضوگیری از دانشجویان جدیدالورود اقداماتی توسط دانشگاه صورت گرفته و در کنار آن ما نیز برنامه‌هایی را اجرا خواهیم کرد که یکی از آنها ارائه فرم‌هایی به دانشجویان است که با تکمیل آن می‌توان بخش مهمی از استعدادیابی را انجام داد، قطعا در مرحله بعد از ظرفیت هرکدام از دانشجویان که خواهان فعالیت در بدنه تشکل دانشجویی هستند، استفاده خواهیم کرد. البته ارائه این فرم‌ها طی هفته‌های آینده و درصورت آماده بودن بستر لازم و همکاری دانشگاه دراختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.»

مسئول بسیج دانشگاه خوارزمی:
عضوگیری دانشجویان از طریق برگزاری فعالیت‌های جهادی صورت می‌گیرد
نیما آذری، مسئول بسیج دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه تمام ثبت‌نام‌ها به صورت غیرحضوری انجام شده است، گفت: «ما نیز برای سهولت دانشجویان رباتی را راه‌اندازی کردیم که در آن علاوه‌بر معرفی دانشگاه، نحوه آموزش مجازی، انتخاب‌واحد و... را به دانشجویان معرفی کردیم تا دانشجویان جدید با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.» او ادامه داد: «بحث فعالیت‌های جهادی را نیز در همین مدت دنبال کرده‌ایم و با انتشار اطلاعیه‌ای از دانشجویان کرجی و تهرانی خواستیم تا تحت عنوان کار جهادی با ما در راستای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی همکاری کنند و قطعا به محض رسیدن تعداد به حدنصاب بحث توزیع این اقلام را در مناطق محروم آغاز خواهیم کرد.» مسئول بسیج دانشگاه خوارزمی در توضیح بیشتر این مساله اظهار داشت: «اطلاعیه‌ای که در حوزه فعالیت جهادی منتشر کرده‌ایم، صرفا مختص جذب نیروها خواهد بود و در زمان ثبت‌نام نیز فرمی را توسط معاونت فرهنگی در اختیار دانشجویان گذاشتیم که براساس آن دانشجویان علاقه‌شان را در حوزه‌های مختلف از قبیل هنری، فرهنگی، جهادی و... اعلام کرده‌اند و قطعا عضوگیری نیز براساس همین فرم‌ها صورت می‌گیرد.» آذری با بیان اینکه از همین هفته کلاس‌های دانشگاه آغاز شده است، گفت: «بعد از اینکه تعداد دانشجویان برای همکاری در بحث توزیع اقلام به حد مدنظر برسد، توزیع اقلام را در پایان هر هفته انجام می‌دهیم؛ چراکه نمی‌خواهیم به زمان درسی دانشجویان آسیبی وارد شود.»

استقبال تشکل‌های دانشجویی از جدیدالورودها چگونه بود؟

مسئول تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران:
عمده انرژی‌مان را صرف پاسخگویی به سوالات نودانشجویان خواهیم کرد
محمدامین ساغندی، مسئول تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه امسال چالش‌های جدی روبه‌روی تشکل‌ها وجود دارد، گفت: «قطعا در حوزه جذب نیرو بحث ارتباط چهره‌به‌چهره مولفه بسیار مهمی است اما در بستر فضای مجازی چنین امکانی وجود ندارد و این مساله کمی مشکل‌ساز می‌شود؛ از سوی دیگر طی این مدت حرف‌های ضدونقیض زیادی درباره چگونگی شروع ترم زده می‌شد که درنهایت به یکباره صحبت از ثبت‌نام به‌صورت غیرحضوری به میان آمد و همین باعث شد روند برنامه‌هایمان دچار تغییر شود، البته ما از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را برای این شرایط انجام داده بودیم.»

او ادامه داد: «از طریق فضای مجازی گروه‌هایی را ایجاد کردیم تا دانشجویان در آن عضو شوند و بیشتر انرژی‌مان نیز صرف پاسخگویی به سوالات نودانشجویان می‌شود، چراکه این قشر با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و در شرایطی وارد دانشگاه می‌شوند که نه‌تنها اساتید را نمی‌بینند بلکه حتی با مسئولان و ترم بالایی‌ها نیز در ارتباط نیستند، به همین دلیل آنها سوالات زیادی درباره ابتدایی‌ترین مسائل مانند چگونگی ورود به سامانه، انتخاب‌واحد و... دارند و ما نیز از طریق فضای مجازی درصدد رفع این مشکلات هستیم.» مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سایت نگارستان را راه‌اندازی کرده است، اظهار داشت: «در این سایت برای هر تشکل بخشی درنظر گرفته شده که بتواند از طریق آن اقدام به اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌ها، فعالیت‌ها و... کند، هرچند تا امروز چندان استقبالی از آن صورت نگرفته است. البته ما بسترهای خاص به خود را تعریف کرده‌ایم تا هم‌راستا با این سایت بتوانیم با دانشجویان ارتباط بگیریم.» ساغندی افزود: «ما وبینارهای مختلفی را در حوزه تحصیلی دانشجویان برگزار کرده و خواهیم کرد که در آن اساتید مطرح هر رشته‌ای نیز حضور خواهند داشت تا از این طریق دانشجویان بتوانند آشنایی بیشتری با رشته خود پیدا کنند. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته چالش فعلی را پشت‌سر بگذاریم.

نباید فراموش کرد که نودانشجویان بخشی از هویت دانشگاه محسوب می‌شوند و قطعا عضویت در تشکل‌ها به خود این دانشجویان کمک خواهد کرد و ما نیز از بسترهای موجود در شناخت استعدادها و عضویت دانشجویان علاقه‌مند بهره خواهیم گرفت.»

استقبال تشکل‌های دانشجویی از جدیدالورودها چگونه بود؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی:
انتشار پک‌های آشنایی با دانشگاه در فضای مجازی
محمد هوشنگ، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی گفت: «در ابتدا رایزنی‌هایی را با مسئولان دانشگاه برای فعالیت در فضای مجازی انجام دادیم و درنهایت پک‌هایی را در این بستر آماده کردیم که در آن فیلم‌هایی برای آشنایی با سایت‌های دانشگاه وجود دارد، متنی را نیز برای دانشجویان ورودی جدید آماده کردیم که بتواند کمی از استرس دانشجویان به دلیل شرایط جدید آموزشی در دانشگاه بکاهد و فضای امیدوارانه‌ای را با در نظر گرفتن واقعیت‌ها به دانشجویان منتقل کند.»

او با بیان اینکه کلیپی را هم در دست ساخت داریم که معرف بخش‌های مختلف دانشگاه خواهد بود، افزود: «متاسفانه امسال شرایط حضور دانشجویان در فضای دانشگاهی حداقل تا این لحظه فراهم نشده است، از این رو در نظر داشتیم تا با ساخت این کلیپ بتوان آنها را از طریق فضای مجازی با دانشگاه آشنا کرد. همچنین نشریه و ویژه‌نامه‌ای را برای ورودی‌های جدید منتشر کرده‌ایم که تا پایان هفته در اختیار گروه‌هایی که توسط انجمن‌های علمی ایجاد شده، قرار می‌گیرد تا از این طریق به دست دانشجویان برسد.»

استقبال تشکل‌های دانشجویی از جدیدالورودها چگونه بود؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی اظهار داشت: «در متن امیدوارانه‌مان آدرس واحد اجتماعی‌مان را نیز درج کردیم تا بتوانیم مشکلات آموزشی دانشجویان را برطرف کنیم. پیش از اینکه بحث ورودی‌های جدید مطرح شود، ما مشکلاتی را در حوزه آموزشی داشتیم که تمام آنها را پیگیری کرده و درصدد رفع آنها هستیم. قطعا هرچه جلوتر برویم فضای مطالبه‌گری خود را نیز در بستر فضای مجازی دنبال خواهیم کرد.» هوشنگ بیان داشت: «برای دانشجویانی که در ابتدا وارد انجمن می‌شوند، یک‌سری دوره‌های آموزشی طراحی شده است و علاوه‌بر آن، کارهایی نیز به آنها سپرده می‌شود تا از این طریق بتوانند با بخش‌های مختلف تشکل دانشجویی ارتباط بگیرند. قطعا در شرایط امروز مجبور هستیم تا با کارسپاری به دانشجویان جدید بحث استعدادیابی آنها را دنبال کنیم، البته در کنار استعدادیابی، تشکل نیز نیازهایی دارد و بخشی از عضوگیری ما براساس نیاز تشکل انجام می‌شود.»

منبع: فرهیختگان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top