تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/26 - 15:38
کد خبر: 376367

راهنمای جامع مراقبت از کولرهای آبی و گازی در برابر سرمای زمستان

بدین منظور می‌توان از متخصصان خبره جهت تعمیر و تعویض قطعات کولرهای آبی و گازی، کمک گرفت. تعمیرکاران و سرویس‌کارانی که به اندازه کافی در زمینه تعمیر این ابزار، آموزش دیده هستند و دسترسی به آنان نیز آسان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» کولرهای آبی و گازی برای تولید هوای خنک و مطبوع در فصول گرم سال، مورد استفاده قرار می‌گیرند و از تاسیسات بسیار ضروری در این فصول هستند. اما با پایان یافتن فصل گرم لازم است این وسایل سرمایشی را جمع آوری نمود. این اقدام جهت مراقبت از کولرهای آبی و گازی در برابر سرمای زمستان، بسیار موثر است تا این تاسیسات عمر و دوام بیشتری برای استفاده در سال‌های بعد را کسب نمایند.

راهنمای جامع مراقبت از کولرهای آبی و گازی در برابر سرمای زمستان

بدین منظور و برای مراقبت از کولرهای آبی و گازی در برابر سرمای زمستان توجه به مجموعه نکاتی لازم است که در این مقاله به ارائه این نکات خواهیم پرداخت.

نکات لازم جهت مراقبت از کولرهای آبی و گازی در برابر سرمای زمستان

1-پوشاندن دریچه کولر و برطرف کردن هر گونه انسداد و یا گرفتگی لوله‌ها و دریچه

یکی از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین کارهایی که برای مراقبت از کولرهای آبی و گازی در برابر سرمای زمستان باید به آن توجه شود، پوشاندن دریچه آن است. بسته شدن این دریچه موجب می‌شود تا از ورود سرما و باد در فصل سرد به داخل خانه جلوگیری شود. هم‌چنین پوشاندن این دریچه موجب می‌گردد تا گرمای خانه از دریچه‌های کولر، خارج نشود. بنابراین با آمدن فصل سرد باید درهای کولر را باز کرد و سپس با یک نایلون یا پلاستیک و یا پارچه ضخیم دریچه و ورودی کانال کولر را بست. از دیگر اقدامات لازم در این زمینه، برطرف ساختن هر گونه انسداد و یا گرفتگی است که برای افزایش عمر مفید این تاسیسات ملزم به انجام آن هستیم.

راهنمای جامع مراقبت از کولرهای آبی و گازی در برابر سرمای زمستان

2-جداکردن پوشال‌های کولر از درپوش‌ها و شستشوی آن‌ها

از دیگر نکات مورد توجه برای مراقبت از ابزار و تاسیسات سرمایشی در فصول سرد سال، این است که با شروع این فصول باید پوشال‌های کولر آبی را از درپوش‌های آن جدا نمود و آن‌ها را به خوبی شستشو داد. چرا که رطوبتی که در این پوشال‌ها گردآوری شده است باعث می‌شود باکتری‌های زیادی در این ناحیه تجمع کنند و محیطی آلوده در میان این پوشال‌ها ایجاد گردد. این کار در کولرهای گازی با تمیز کردن پره‌های فن و فیلترهای آن انجام می‌شود.

3-قطعی جریان برق متصل به کولر

با آمدن فصل سرما که دیگر نیازمند استفاده از کولرهای آبی و گازی نیستیم دیگر نیازی به اتصال جریان برق به این تاسیسات نیست. بنابراین جهت مراقبت از کولرهای آبی و گازی در برابر سرمای زمستان لازم است جریان برق را نیز از این ابزار قطع نمود.

4-بستن شیرآب ورودی به کولر

در این زمینه باید شیرآب ورودی به کولر بسته شود و شلنگ آب نیز باز شده در در کیسه‌ هیی برای استفاده در سال‌های بعد، تعبیه شود.

5-باز کردن در پوش کف کولر برای خروج آب از آن

توجه به این نکته در افزایش عمر تاسیسات سرمایشی خانه بسیار مهم است. چرا که جمع شدن آب در کولر، منجر به آسیب دیدن قطعات و ابزار آن می‌شود بنابراین لازم است درپوش کف کولر را باز کنیم تا آب موجود در آن تخلیه شود. سپس می‌توانیم کف کولر را نیز تمیز کنیم.

6-تمیز کردن رسوب‌های بدنه کولر

رسوب‌هایی که در طی زمان، به درپوش‌ها و بدنه کولر، می‌چسبند باعث می‌شوند این بدنه به زودی دچار پوسیدگی شود. بنابراین لازم است قبل از جمع آوری کولرها، با استفاده از ابزاری مثل فرچه سیمی، این رسوب‌ها کاملا تمیز شوند و از بدنه کولر جدا گردند.

تمام خدمات تعمیرات و سرویس کولر آبی توسط تعمیرکاران کولر آبی آچارباز در کمترین زمان انجام می شود، برای ثبت درخواست وارد صفحه https://a4baz.com/cooler-service شوید.

راهنمای جامع مراقبت از کولرهای آبی و گازی در برابر سرمای زمستان

7-تمیز کردن شناور

یکی از قطعات مهم در کولر، شناور آن است که نیاز به مراقبت در برابر سرمای زمستان را دارد. شناور کولر باید قبل از جمع آوری تاسیسات سرمایشی، کاملا تمیز و شسته شود تا بر عمر آن افزوده گردد.

8- باز کردن تسمه

تسمه باید از پروانه آن، جدا شود و به صورت جداگانه در بدنه کولر واقع شود.

9- گرفتن گرد و غبار از اطراف موتور کولر

وجود گرد و غبار در اطراف موتور کولر، از عمر مفید آن کم می‌کند. بنابراین باید با یک دستمال سطح آن را تمیز کرد و سپس موتور را روغن کاری نمود. سپس تمامی پوشال‌ها و ابزار باز شده از کولر را در درون بدنه آن قرار می‌دهیم و درب آن را می‌بندیم.

10- پوشاندن کولر

در انتهای جمع آوری کولرهای آبی و گازی باید بدنه کولر با استفاده از یک کاور  و یا پوشش پلاستیکی به طور کامل پوشانده شود تا در برابر بارش باران و برف، محفوظ باشد. اگر کولر دارای سایبان است همین سایبان کافی است.

برای جمع آوری تاسیسات سرمایشی لازم است چنانچه این ابزار نیازمند تعمیر و تعویض قطعه هستند و یا گرفتگی در لوله‌ها و دریچه‌ها در کولر مشاهده می‌شود نسبت به رفع نقص از این ابزار اقدام نمود.

بدین منظور می‌توان از متخصصان خبره جهت تعمیر و تعویض قطعات کولرهای آبی و گازی، کمک گرفت. تعمیرکاران و سرویس‌کارانی که به اندازه کافی در زمینه تعمیر این ابزار، آموزش دیده هستند و دسترسی به آنان نیز آسان است.

از جمله این تعمیرکاران ماهر می‌توان متخصصین سامانه آنلاین آچارباز را نام برد. سرویس‌کاران این مجموعه تعمیراتی آنلاین، تمامی ابزار و قطعات مورد نیاز برای برطرف کردن مشکلات کولرهای آبی و گازی ساختمان‌ها را به همراه دارند و می‌توانند به راحتی و با حضور در محل زندگی شما، تاسیسات سرمایشی مد نظرتان را تعمیر و یا قطعات آن را تعویض نمایند و در جمع آوری این تاسیسات جهت مراقبت بهینه این ابزار به شما کمک کنند و گارانتی یک ماهه انجام خدماتشان را نیز در اختیار شما بگذارند.

برای هر گونه ثبت سفارش در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی از قبیل وسایل سرمایشی منزل و محیط کار به صورت آنلاین می‌توانید با شماره تلفن 02154591616 تماس حاصل نمایید. برای ثبت درخواست تعمیر کولر گازی می توانید از طریق صفحه https://a4baz.com/air-conditioner-service درخواست خود را ثبت کنید.

هم‌چنین می‌توانید هر گونه درخواست خود را از طریق سامانه آنلاین آچارباز به آدرس https://a4baz.com ثبت کنید. آچارباز ارائه دهنده خدمات تاسیسات ساختمان، نصب و راه اندازی و تعمیر پکیج https://a4baz.com/hvac/heating-package و همچنین تعمیرات آبگرمکن ها دیواری https://a4baz.com/hvac/water-heater نیز هست و شما به راحتی می توانید تمامی خدمات گرمایشی و سرمایشی منزل و محل کار خود را با ثبت درخواست از طریق سایت یا اپلیکیشن آچارباز با لینک دانلود https://play.google.com/store/apps/details?id=com.falnic.acharbaz_customer  بدون خارج شدن از منزل تمامی دستگاه های منزل خود را سرویس و تعمیر کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top