تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/08/27 - 17:38
کد خبر: 376478

حافظ منافع کانادا به وزارت خارجه ایران فراخوانده شد

سفیر ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا به وزارت خارجه فراخوانده و مراتب اعتراض به رفتارهای ضدحقوق بشری دولت کانادا و ریاکاری آنها در ارتباط با رعایت حقوق شهروندی و کنسولی اتباع ایرانی مقیم این کشور به وی ابلاغ شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ سفیر ایتالیا در تهران به عنوان حافظ منافع کانادا امروز سه شنبه ( ۲۷ آبان ۱۳۹۹) از سوی مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه  فراخوانده شد و مراتب اعتراض کشورمان به رفتارهای ضدحقوق بشری دولت کانادا و ریاکاری آنها در ارتباط با رعایت حقوق شهروندی و کنسولی اتباع ایرانی مقیم این کشور به وی ابلاغ شد. 

در این دیدار با اشاره به محروم بودن بیش از ۴۰۰ هزار ایرانی مقیم کانادا از دریافت خدمات کنسولی طی چند سال گذشته و به دنبال قطع روابط دو کشور و ضرورت تضمین برخورداری آنها از حقوق شهروندی و دریافت تسهیلات کنسولی، ادامه بی توجهی دولت کانادا به درخواست های ارائه شده برای ایجاد دفتر کنسولی یا دفتر حفاظت منافع و فرار از این مسئولیت انسانی، امری غیرقابل قبول و مغایر با ادعاهای حقوق بشری این کشور عنوان شد.

همچنین در اعتراض به دیگر اقدامات دولت کانادا، به حافظ منافع این کشور در تهران تاکید شد: دولت کانادا از سوی دیگر با تبدیل کردن این کشور به بهشت امن مفسدان اقتصادی و مجرمان مالی دنیا، همچنان از زیر بار مسئولیت تعقیب و دستگیری و استرداد مجرمانی نظیر محمودرضا خاوری که به دلیل اختلاس ۲.۶ میلیارد دلاری در این کشور و همانند شهروندان عادی به سر می برد، شانه خالی می کند، این در حالی است که خاوری در لیست هشدار قرمز اینترپل قرار دارد و دولت کانادا موظف به همکاری با اینترپل به منظور بررسی موضوع و استرداد نامبرده است.

در ادامه نیز این پیام به حافظ منافع کانادا ابلاغ شد که این ها تنها دو نمونه از اقدامات ضدحقوق بشری دولت کاناداست و ادامه برخوردهای سیاسی و ابزاری این کشور، صلاحیت آن را در جایگاه مدعی دفاع از حقوق بشر برای نقد وضعیت حقوق بشر سایر کشورها، زیر سوال می برد.

به گزارش فارس، هفدهم شهریور ماه ۱۳۹۱ دولت کانادا اعلام کرد که سفارتش در تهران را تعطیل و روابط با جمهوری اسلامی ایران را تعلیق کرده و فرصت پنج روزه‌ای به دیپلمات‌های ایرانی داد تا خاک این کشور را ترک کنند. از آن زمان تاکنون مناسبات دیپلماتیک دو‌کشور قطع است و مشکلات زیادی برای ایرانیان مقیم این کشور در زمینه دریافت تسهیلات کنسولی به وجود آمده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top