تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/09 - 20:25
کد خبر: 377671

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج در پی شهادت دکتر محسن فخری زاده

بار دیگر دشمنان قسم خورده این مرز و بوم دست به خیانت دیگری علیه ملت ایران زدند و با به شهادت رساندن دانشمند بزرگ هسته ای، شهید دکتر محسن فخری زاده، باز هم ذات جنایتکار خود را به جهانیان نشان دادند و داغی دیگر بر دل مردم شهید پرور ایران گذاشتند. اما حقیقت همان است که معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: « بکشید ما را! ملت ما بیدارتر می شود». آری به برکت خون دانشمندانی همچون دکتر فخری زاده است که دانشمندان و پژوهشگرانی قوی تر برمی خیزند و این راه را با صلابت و قدرت بیشتری می پیمایند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج در پی ترور بزدلانه شهید محسن فخری زاده بیانیه ای منتشر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّتِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ ... وَمَنْ یَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ

ای اهل ایمان! دشمنان من و دشمنان خودتان را دوستان خود مگیرید. شما با آنان اظهار دوستی می کنید، در حالی که آنان به طور یقین به آنچه از حق برای شما آمده کافرند ... و هر کس از شما با دشمنان من رابطه دوستی برقرار کند، مسلماً از راه راست منحرف شده است.

سوره ی مبارکه ی ممتحنه، آیه 1

بار دیگر دشمنان قسم خورده این مرز و بوم دست به خیانت دیگری علیه ملت ایران زدند و با به شهادت رساندن دانشمند بزرگ هسته ای، شهید دکتر محسن فخری زاده، باز هم ذات جنایتکار خود را به جهانیان نشان دادند و داغی دیگر بر دل مردم شهید پرور ایران گذاشتند. اما حقیقت همان است که معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: « بکشید ما را! ملت ما بیدارتر می شود». آری به برکت خون دانشمندانی همچون دکتر فخری زاده است که دانشمندان و پژوهشگرانی قوی تر برمی خیزند و این راه را با صلابت و قدرت بیشتری می پیمایند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج شهادت دانشمند فرزانه، شهید دکتر محسن فخری زاده را خدمت خانواده ی محترم ایشان، جامعه ی علمی کشور، ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری تبریک و فقدان ایشان را تسلیت عرض می کند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه شهید بزرگوار، دکتر محسن فخری زاده از مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری درخواست دارد هرچه سریع تر پاسخی کوبنده و دندان شکن به این عمل نابخشودنی داده شود تا دیگر شاهد از دست دادن سرمایه های میهن عزیزمان نباشیم و بیش از این به ملت شریف ایران بی حرمتی نشود.

سخنی چند با مردم شریف ایران

سال هاست دشمن این گونه القا می کند که ایران کشوریست که تنها زبان جنگ را می فهمد اما عکس این موضوع توسط رفتار متناقض خود دشمنان از جمله نقض آشکار برجام، عدم التزام عملی به آن، خروج علنی از برجام، وضع تحریم های ضد بشری، ترور دانشمندان هسته ای و شخصیت های نظامی و ... به همگان ثابت کرد که این استکبار است که ابزارش زور و تزویر و ترور است. تروری که وحشیانه ترین و البته آخرین راهکاری است که می توان به آن دست زد و صد البته استکبارِ وقیح، این جنایت و اقدام غیرانسانی را بارها تکرار کرده است.
آگاه باشید که شهید فخری زاده مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، یک شخصیت ملی و میهنی است؛ پس ترور ایشان نیز مسئله ای ملی و فراجناحی است؛ نه جناحی و حزبی. دستان پشت پرده ی این جنایت نابخشودنی را جز صهیونیسم، مستکبران غربی و پیروان آنان نمی دانیم.

 سخنی چند با مسئولان کشوری و لشکری

مسئولان نظام نباید تنها به پیام تسلیت و محکوم کردن این جنایت اکتفا کنند؛ چرا که چنین اقداماتی، مرهمی برای دل مردم داغ دیده ایران نمی شود. از دولتمردان درخواست می شود به جای دل سپردن به برجام بی فرجام، راه مقاومت را در پیش بگیرند؛ نه راه مذاکره را

در این شرایط که همه ی ظرفیت ها باید در راستای اقدامی قاطعانه و کوبنده خرج شود، مبادا خون شهید به جای تقویت وحدت ملی تبدیل شود به ابزاری برای تسویه حساب های جناحی و داخلی که در این صورت با دست خود، آب به آسیاب دشمن و نمک به زخم مردم ریخته اید.

در جریان اتفاقاتی مانند ترور سردار عزیزمان قاسم سلیمانی، انفجار نطنز، ربودن اطلاعات سایت های موشکی و اتمی، دسترسی آزاد بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت های همه جانبه آژانس و ... اگر دشمن با واکنشی مناسب و قاطعانه از سوی نیروهای مسلح روبرو می شد و دولت با صحبتِ دوباره از مذاکره پیام ضعف به دنیا مخابره نمی کرد، قطعاً به خود جرأت نمی داد برای بار پنجم دست به ترور دانشمندان هسته ای کشور بزند. به جای مذاکره، بهتر است به فکر تحقق وعده ی انتقام سخت و بازیابی اقتدار ملی کشور باشید.

دانشجویی که چند دهه پیش سفارت آمریکا را لانه ی جاسوسی دید، در این برهه ی تاریخی، محفل بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را مصداق همان لانه ی جاسوسی می ببیند. درخواست ما، توقف نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی و خروج بازرسان از سایت های هسته ای کشور است.

از مجلس نشینان درخواست می شود با تنظیم مصوبه ای، پرونده ی ننگ آلود مذاکره با غرب را بسته و با این مصوبه، کمی از غم مردم شریف ایران بکاهند.

 و اما در پایان بر این باور هستیم که تحقق واقعی وعده ی انتقام سخت در گرو ادامه ی راه این شخصیت علمی برجسته است و امیدواریم برخی از مسئولین خواب زده ی دانشگاهی و اساتید انقلابی بیش از پیش دریابند که دانشگاه های امروز باید پرورش دهنده ی احمدی روشن ها و فخری زاده ها باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top