تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/16 - 15:18
کد خبر: 378356

جنبش دانشجویی انقلابی همواره صدای مردم بوده است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با بیان اینکه جنبش دانشجویی همواره حل مشکلات مردم را مطالبه کرده و صدای مردم بوده، گفت: امروز بحث اقتصاد و معیشت مهم‌ترین مطالبه مردم است و ما هم این مطالبه را در دستورکار قرار دادیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مقصود دَرودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در میزگرد « 16 آذر و نقش جنبش دانشجویی در حل مشکلات کشور»  که در این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به وظایف جنبش دانشجویی درباره انتخابات 1400، گفت: با توجه به اینکه در سال 1400 ما یکی از مهمترین انتخابات کشور را پیش رو داریم، مطمئنا جنبش دانشجویی باید نقش خودش را ایفا کند و تلاش کند به هدف خودش که همواره مطالبه آرمان‌ها بوده برسد.

وی تاکید کرد: جنبش دانشجویی در باره انتخابات 1400، در قدم اول باید روی بحث مشارکت بالا در انتخابات کار کند، جنبش دانشجویی باید با ظرفیت‌ها و بسترهایی که دارد سعی کند مشارکت در انتخابات را بالا ببرد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: از آنجایی که دولت روحانی در بحث اقتصاد و معیشت ناموفق بوده و رسانه‌های غرب و معاند هم همواره تلاش کرده اند مردم را نسبت به انقلاب و نظام تلاش کرده اند، جنبش دانشجویی باید با تبیین این مسائل مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کند.

درودی گفت: رسانه‌های معاند همواره تلاش می‌کند مردم را از رفتن پای صندوق‌های رأی مأیوس کند و  جنبش دانشجویی باید با استفاده از فضای رسانه‌ای و فضای مجازی مشارکت مردم را بالا ببرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: در قدم دوم جریان دانشجویی باید با استفاده از درسی که از چند سال گذشته گرفته بتواند یک گفتمانی در کشور ایجاد کند که آن گفتمان ناظر باشد بر حل مسائل واقعی مردم و پیدا کردن راه حل‌هایی که به حل مشکلات ختم می شود تا دیگر عده ای نتوانند مشکلات را به خارج از کشور گره بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره نقش تشکل‌ها در باره تشکیل دولت جوان حزب الهی؛ یادآور شد: ما در ابتدا باید توصیفی از دولت جوان حزب الهی داشته باشیم تا در مرحله بعد بتوانیم کارکردهای تشکل‌ها را برای تشکیل این دولت تعریف کنیم.

درودی اضافه کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند علاج حل مشکلات تشکیل دولت جوان حزب الهی است و با تشکیل شدن این دولت مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی ادامه داد: البته وقتی ما می گوییم دولت جوان حزب اللهی، در مرحله منظور از دولت فقط قوه مجریه نیست، بلکه به معنای دولت‌سازی که یکی از 5 گام رسیدن به تمدن نوین اسلامی است که حالا یکی از زیرشاخه های آن می تواند قوه مجریه باشد، پس لزوما دولت جوان حزب الهی صرفا به معنای قوه مجریه نیست، اما قوه مجریه یکی از اجزای دولت به معنای عام است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: از آنجایی که در کشور ما قوه مجریه ما بالاترین امکانات و بیشترین پتانسیل و ابزارها را برای اجرائیات مدیریت کشورو دارد و با توجه به اینکه امروزه یک دولت ناکارآمد و فشل در کشورمان سر کار است ما در اینجا نیاز به تحول مدیریتی در راس این قوه داریم.

درودی اظهار داشت: بحث جوان بودن هم در اینجا به معنای این که یک نفر رئیس جمهور شود که مثلاً 25 سال سن داشته باشد، نیست، جوانی در اینجا یعنی داشتن روحیه جوانی و نشاط و کسی که روحیه کار کردن داشته باشد.

وی افزود: بحث حزب الهی بودن هم به معنای پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و مبنای انقلاب اسلامی است، که ما می‌بینیم در میان سیاست‌مداران ما این موضوع یک مقدار کم‌رنگ شده است و شما می‌بینید مقام معظم رهبری بارها می‌فرمایند مذاکره با آمریکا را قبول نداریم ولی باز برخی مسؤولان حل مشکلات را به مذاکره و به خارج گره می‌زنند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: جنبش دانشجویی باید تشکیل دولت جوان حزب الهی را به عنوان گفتمان در دانشگاه و جامعه جا بیاندازد و برای تشکیل این دولت تلاش کند. باید بگوید با چه برنامه‌هایی می‌شود مثلاً در مباحث اقتصادی، مبارزه با فساد و... کشور را اداره کرد.

وی گفت: از طرفی تشکل‌های دانشجویی می‌کوشند با معرفی نیروهای کارآمد، نخبه و متعهد به دولت جوان حزب الهی کمک کنند تا این دولت بتواند به کمک این نیروها کارآمدی انقلاب اسلامی را به دنیا نشان دهد.

درودی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های جنبش دانشجویی که همواره همراه آن بوده بحث آرمانخواهی و مطالبه آرمان‌های انقلاب از مسؤولان مختلف است که تا امروز انجام شده، هر چند گاهی دچار ضعف و قوت شده است، اما نکته مهم این است که جنبش دانشجویی هیچ وقت از وضع موجود راضی نیست و همواره برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش می‌کند.

وی گفت: ما از یک طرف دولتی را داریم که فشل و ناکارآمد است، از این دولت انتظار کوچکترین تحرکی هم برای اداره کشور داشته باشیم، جای خوشحالی دارد ولی متأسفانه می‌بینیم این دولت فقط گفتمان مذاکره با غرب را پیگیری می‌کند؛ شما می بینید در بحث ترور شهید فخری‌زاده هم دولت در ابتدا سعی کرد بحث دانشمند هسته‌ای بودن این شهید را پنهان کند تا به گفتمان مذاکره خودش لطمه وارد نشود، برای همین مطالبات جنبش دانشجویی از دولت نتیجه‌ای نداشته است و از طرفی هم دولتی سر کار است که خیلی به گفت و گوی دو طرفه و بحث و شنیدن صدای دانشجویان اعتقادی نداشته است.

وی افزود: شما در سال گذشته دیدید که دولت تا یکی دو روز مانده به 16 آذر هیچ برنامه ای برای حضور رئیس جمهور در میان دانشجویان نداشت و امروز هم می‌بینیم که در آستانه روز دانشجو رئیس جمهور برنامه‌ای برای شنیدن صدای دانشجویان ندارد.

دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی درباره عملکرد مجلس هم تصریح کرد: در رابطه با مجلس هم ما مطالبات زیادی از نمایندگان داریم که آنها را پیگیری کرده و می کنیم، ما به مجلسی که با روحیه انقلابی روی کار آمده امید زیادی داریم و امیدواریماین مجلس انقلابی بماند و در این چند ماه پایانی عمر دولت بتوانند دولت را وادار به کار کنند و با دولت بعدی هم تعامل خوبی داشته باشند تا ان‌شاءالله مشکلات کشور حل شود.

درودی ادامه داد: البته مجلس در این مدت قدم‌های خوبی مخصوصا در بحث ازدواج و خانواده که یکی از مطالبات جنبش دانشجویی بوده برداشته است. در بحث معیشت مردم و سهمیه بندی عادلانه بنزین هم برنامه های خوبی دارد که این موضوع هم از مطالبات جنبش دانشجویی بوده، در بحث تصویب طرح کاهش تعهدات برجامی هم اگرچه انتقاداتی وجود دارد ولی در کل این مصوبه، مصوبه خوبی بود و در کل قدم‌های خوبی برداشته است.

وی گفت: ما همواره سعی کردیم تا مسئله اصلی جنبش دانشجویی همان مسأله‌ مردم باشد و مسلما جنبش دانشجویی انقلابی همواره حل مشکلات مردم را مطالبه کرده است.

درودی در پایان گفت: امروز بحث اقتصاد و معیشت مهم‌ترین مطالبه مردم است و ما هم این مطالبه را در بسیج دانشجویی در دستورکار قرار دادیم و در این مسیر به سراغ مطالبه‌گری تخصصی رفتیم و در هر زمینه‌ای که نیاز به ورود جنبش دانشجویی باشد، ورود خواهیم کرد تا مشکلات مردم کمتر شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top