تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/09/17 - 10:33
کد خبر: 378448

در جلسه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان با عضو کمیسیون آموزش چه‌گذشت؟

در جلسه ای که به صورت مجازی با ایشان برگزار شد، به موضوعاتی از جمله عدالت آموزشی، شبکه آموزشی شاد ، نیروهای خرید خدمات و ماده ۲۸ ، بودجه آموزش و پرورش و توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی پرداخته شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدای بحث به عدالت آموزشی در بستر فضای مجازی و مشکلات آن از جمله عدم توانایی مالی در خرید تبلت های هوشمند، عدم آنتن دهی در روستا ها، عدم کارآمدی محتوای آموزش تلویزیونی برای سطوح مختلف جامعه و عدم نظارت بر آموزش مجازی بیان شد و از ایشان خواسته شد بعنوان نهاد نظارتی مطالبه ای جدی در این راستا داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در این زمینه ضمن اشاره به عدم آمادگی آموزش و پرورش در جهت مقابله با بحران کرونا ، ضعف ابتدایی در آموزش مجازی را طبیعی قلمداد کردند .

ایشان در راستای بحث آموزش مجازی، آن را جزئی از یک کل به نام عدالت آموزشی خواندند و انواع مشکلات اینترنتی را مختص به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانسته و کار مجلس را در این رابطه تنها تذکر به جناب آقای وزیر و دولت اعلام کردند.

علاوه بر این به موضوعات استخدام نیروهای خریدخدمات، سرباز معلم ها و نهضتی ها پرداخته شد.

محمد مهدی زاهدی در این راستا ضمن تاکید بر رسالت مهم دانشگاه فرهنگیان بر شیوه ی نادرست گزینش که بدون در نظر گرفتن مهارت های معلمی می باشد، نقد وارد کردند.

در قسمت دیگری از گفت وگو مساله  بودجه آموزش و پرورش مطرح شد

که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشتند افزایش بودجه به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل نماید و این نگاه دولت است که باید نسبت به دانشگاه فرهنگیان و بحث مهم تربیت معلم عوض شود تا با در اولویت قرار دادن آن و افزایش ظرفیت استخدام و بودجه راه را برای رسیدن به وضعیت مطلوب هموار سازد.

در ادامه به موضوع نامه وزیر علوم و اظهارات غیر کارشناسی ایشان در رابطه با دانشگاه فرهنگیان پرداخته و ماده ۲۸ اساسنامه به طور کامل تشریح شد . در این راستا دانشجویان خواستار تامین زیر ساخت لازم جهت توسعه کمی دانشگاه شدند تا راه بر بهانه جویی هایی که به دنبال کاهش ظرفیت جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان می باشد، بسته شود.

زاهدی اظهار داشت که نوشتن این نامه و انتشار آن در فضای مجازی اشتباه محض بوده که طی صحبتی با جناب وزیر، ایشان اشتباه خود را پذیرفته و  سعی بر اصلاح نامه نمودند.

در ادامه ایشان ضمن اشاره به این نکته که تامین نیروی انسانی ماهر در راستای عدالت آموزشی می باشد، اظهار داشتند که این امر از طریق بالا بردن ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و محدود شدن جذب به این مسیر محقق می گردد.

راهکار ایشان توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و استفاده از ظرفیت های خالی سایردانشگاه‌های وزارت علوم  بود که ضمن اشاره به این نکته از موافقت وزیر علوم در این راستا، یاد کردند.

نماینده محترم مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در پایان  خواستار ادامه جلسات جهت دنبال کردن مطالبات دانشجویان در مجلس شورای اسلامی شدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top