تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/09/18 - 22:02
کد خبر: 378653

فقط ۴۰ درصد از مدارس از شاد استفاده می‌کنند

تنها ۴۰ درصد مدارس از سامانه شاد استفاده می‌کنند و برخی از مدارس ابزارهای خاص خودشان را دارند و یا از سامانه‌های داخلی استفاده می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا؛ در حالی آموزش مجازی برای دانش‌آموزان در بستر سامانه شاد رایگان است که تنها ۴۰ درصد مدارس از سامانه شاد استفاده می‌کنند و برخی از مدارس ابزارهای خاص خودشان را دارند و یا از سامانه‌های داخلی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، از زمان شیوع کرونا در کشور از اسفند سال گذشته و تعطیلی تمامی مراکز آموزش، آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت و البته از همان زمان اتصال به شبکه شاد یا آموزش آنلاین دانش‌آموزان، با مشکلات زیادی همراه بود؛ گلایه خانواده‌ها، معلم‌ها و دانش‌آموزان برای چالش‌های اتصال به این برنامه یک سمت این ماجرا و ناتوانی در تامین سخت‌افزار مورد نیاز برای اتصال به شبکه آموزش مجازی طرف دیگر ماجراست.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چندی پیش درباره ارائه اینترنت رایگان به مدارس گفت: روزانه سه میلیارد تومان یارانه بابت اینترنت رایگان به آموزش و پرورش از طرف دولت پرداخت می‌شود. اینترنت رایگان را برای همه دانش‌آموزان و معلمان رسمی و غیررسمی ارایه دادیم بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در زمان اوج مصرف از اینترنت رایگان استفاده می‌کنند و ۸.۵ میلیون نفر روزانه از اینترنت رایگان استفاده می‌کنند.

آذری جهرمی همچنین آماری از استفاده از شاد منتشر کرد که مطابق آن، اعلام شده بود بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز عضو شاد هستند و این در حالی است که در یک نظرسنجی که در صفحه خود از کاربران درباره استفاده از شاد و یا سایر پیام‌رسان‌ها برای آموزش مجازی پرسیده بود،  کاربران ۲۷ درصد به شاد رای داده و ۷۳ درصد گزینه سایر ابزارها را انتخاب کردند.

همچنین در حالی که بسیاری از معلمان، به واسطه مشکلاتی که شاد دارد، آموزش را از طریق شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های دیگر دنبال می‌کنند، محسن حاجی میرزایی - وزیر آموزش و پرورش- چندی پیش اعلام کرده بود برای تمام مدارس استفاده از شاد، تعیین شده و آنها اجازه ندارند از دیگر پیام‌رسان‌های خارجی استفاده کنند و اگر مدرسه‌ای از اپلیکیشن دیگری استفاده کند، به ان موضوع رسیدگی خواهد شد.

البته آنطور که وزیر آموزش و پرورش می‌گوید، آمار استفاده و پیوستن به شاد روز به روز در حال افزایش است و مسائل و مشکلاتش کاهش می‌یابد، برخی از این مشکلات به زیرساخت‌های فنی مربوط می‌شود که شناسایی شده به اعتقاد او، شاد هر هفته با شاد هفته قبل متفاوت خواهد بود و خدمات بهتر و هموارتری را ارائه خواهد کرد.

با وجود این، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌تازگی بار دیگر درباره اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان گفت: بر اساس سیاستی که وزارت آموزش‌وپرورش اتخاذ کرد، آموزش‌ها به بستر سامانه شاد منتقل‌شده و این سامانه برای آموزش مجازی مورد تائید این وزارتخانه در مدارس دولتی است؛ بنابراین آموزش مجازی رایگان از طریق سامانه شاد فراهم‌شده است و برای استفاده از آن، هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و تمام هزینه‌های آن را دولت تأمین می‌کند.

به گفته آذری جهرمی، اگرچه بهتر است درباره میزان استفاده از سامانه شاد در کل کشور به آمار وزارت آموزش‌وپرورش اتکا شود، اما ارزیابی وزارت ارتباطات این است که ۱۱ درصد مدارس غیرانتفاعی از ابزارهای خاص خودشان استفاده می‌کنند، ازجمله برخی از سامانه‌های داخلی که همین امر باعث یک رشد تقریباً ۱۲۰۰ درصدی در ابزارهای آموزش مجازی در شبکه ارتباطی کشور شده است و نظرسنجی‌ها از مجموع مدارس باقی‌مانده از سراسر کشور نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از مدارس از سامانه شاد استفاده می‌کنند.

این روزها که به دلیل شیوع کرونا،‌ آموزش مجازی به یکی از ارکان مبارزه با این ویروس تبدیل شده، یکی از مشکلات آموزش مجازی در مدارس، هزینه‌های بالای آن برای دانش‌آموزان و معلمان است و اگرچه استفاده از سامانه شاد رایگان اعلام شده، اما هنوز حتی نیمی از مدارس هم از این سامانه استفاده نمی‌کنند، مشکلات فنی شاد یا افزایش ترافیک این سامانه در ساعات پرمصرف می‌تواند از دلایلی باشد که با وجود رایگان بودن ترافیک، باعث شده کاربران عطای شاد را به لقایش ببخشند و از ابزارهای دیگری استفاده کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top