تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/09/19 - 11:16
کد خبر: 378706

نشریات دانشجویی از بنیادی‌ترین بخش‌های فعالیت‌های دانشجویی هستند

کتاب روزنامه نگاری دانشجویی به صورت تخصصی برای فعالین دانشجویان در تمام حوزه ها که علاقه مند به حضور در عرصه نشریات دانشجویی هستند، تدوین شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشریات دانشجویی از بنیادین ترین بخش های فعالیت های دانشجویی هستند که متاسفانه در دانشگاه ها با بهانه های مختلفی از جمله اینکه دانشجویان مطالعه نمی کنند و غیره چاپ نشده و با بی توجهی مسئولین روبه رو هستند.

کتاب فوق با در نظر داشتن سوابق حضورم در در نشریات دانشجویی و برگزاری دوره های تخصصی آموزشی این حوزه در تعدادی از استان های کشور یک تجربه¬نگاری است که تقریبا اغلب موارد ذکر شده، توسط بنده سنجیده و اجرایی شده است. در دوره فعلی حضور و فعالیت در نشریات دانشجویی با در نظر داشتن شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها و ضرورت فعالیت و حضور نشریات دانشجویی در فضای مجازی، آموزش تخصصی روزنامه نگاری و نحوه مطلوب استفاده از ابزارهای متنوع این رشته با نگاه حضور در فضای مجازی نیاز امروز دانشجویان فعال در این حوزه است که از این جهت مطالعه کتاب کمکی مفید و بسیار کاربردی است.

کتاب روزنامه نگاری دانشجویی به صورت تخصصی برای فعالین دانشجویان در تمام حوزه ها که علاقه مند به حضور در عرصه نشریات دانشجویی هستند، تدوین شده است. کتاب در 9 فصل، شامل آغاز راه، نام نشریه، ارکان نشریه، مراحل آماده سازی نشریه، اصول نگارشی و ویرایشی، جذب دانشجو، تولیدات چند رسانه ای، جشنواره نشریات دانشجویی و اصول اخلاقی تدوین شده که در هر بخش مباحث مورد نیاز فعالین دانشجویی جهت حضور و فعالیت در حوزه نشریات دانشجویی بدون ذکر مطالب اضافی و بدون کاربرد، ارائه شده است.

کتاب در 154 صفحه و قطع رقعی توسط انتشارات پژوهشگر برتر که از ناشران قدیمی عرصه نشر کتب علمی و تخصصی است، آماده چاپ و توزیع شده که با صدور مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

در تلاش هستیم که بزودی نسخه های مکتوب و مجازی کتاب برای استفاده دانشجویان منتشر بشود. در همین راستا با توزیع کنندگان اینترنتی و اپلیکیشن های فروش نسخه های مجازی کتاب مذاکراتی شده است که بزودی نحوه دسترسی به کتاب از طریق صفحات رسمی به آدرس¬ های S.journalism.B در اینستاگرام و تلگرام S_journalism_B در پیام -رسان¬ های داخلی و خارجی اعلام خواهد شد.

باتوجه به پایان حضور بنده در فعالیت های دانشجویی و رصدی که داشته ام خلاء های محتوایی و منابع مطالعاتی تشکیلاتی شناسایی شده است و دو جلد کتابی که تا به امروز تولید شده است یعنی کتاب روابط عمومی تشکیلاتی و کتاب روزنامه نگاری دانشجویی در جهت کمک به فعالین دانشجویی تدوین و منتشر شده است.

محمد زادمهر
نویسنده کتاب
17 آذر 1399

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top