تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/23 - 09:35
کد خبر: 379043

آمار تعداد مبتلایان به کرونا در دانشگاه امیرکبیر

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: براساس آخرین آماری که داریم، مجموعا ۱۹۰ نفر از دانشجویان، کارمندان و اساتید این دانشگاه به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیاوش خرسندی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات این دانشگاه در راستای حمایت از اساتید و کارکنان مبتلا به کرونا، گفت: در همین‌ رابطه یک هات لاین ایجاد کرده ایم و اساتید و کارکنان دانشگاه از طریق شبکه‌های اجتماعی به آن وصل می شوند و از پزشک مقیم، مشاوره های پزشکی در رابطه با کرونا و علائم احتمالی خود دریافت می کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: مرکز بهداشت دانشگاه نیز امکاناتی از جمله اکسیژن ساز، تب و سنج و هر آنچه که مربوط به غربالگری است، فراهم‌ کرده و این تجهیزات را به صورت موقتی در اختیار اساتید و کارکنانی که مبتلا می شوند می گذارد.

وی ادامه داد: همچنین با یک سامانه که مشاوره پزشکی تخصصی ارائه می دهد، تفاهم نامه ای امضا کردیم و در آن برای کارکنان و اساتید اکانت مشخصی تعریف شده است.

خرسندی خاطرنشان کرد: همچنین با بیمارستان فیروزگر تفاهم‌ نامه ای امضا کردیم و افرادی که احیانا دارای علامت هستند، برای انجام تست های پی سی آر و ویزیت پزشک به آنجا معرفی می شوند و مشکلی بابت پرداخت هزینه ندارند.

وی درباره آخرین آمار ابتلا در میان کارکنان، اساتید و دانشجویان گفت: آمار ابتلای کارکنان و اساتیدی که به دانشگاه تردد می کنند براساس قانون باید گزارش شود و ما آمار دقیقی از موارد ابتلا داریم اما در خصوص دانشجویان آمار دقیقی در دست نداریم. چرا که خیلی از دانشجویان گزارش نمی کنند. براساس آماری که داریم، حدود ۱۲۰ نفر کارکنان و اساتید دانشگاه به کرونا مبتلا شده اند و یک نفر از اساتیدمان درگذشت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: به منظور پایش وضعیت سلامت دانشجویان طرح خدا قوت را اجرا کردیم و در آن با دانشجویان تماس گرفتیم و از حال خود و خانواده هایشان مطلع شدیم و پرس و جو کردیم که آیا خودشان یا خانواده شان مبتلا شده اند یا خیر.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ نفر از دانشجویان اعلام کردند خودشان یا خانواده شان مبتلا شده اند اما احتمال می دهیم آمار بیشتر از این ها باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top