تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/09/26 - 18:41
کد خبر: 379518

هشدار به متخلفین بازار سرمایه

طی چند هفته گذشته هیئت رئیسه مجلس با کمک سایر دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی، متخلفین بازار را شناسایی و به قوه قضائیه ارجاع داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بورس توضیح داد: ما با مردم قرار گذاشتیم که از اموال و سرمایه هایشان در بورس حفاظت و صیانت کنیم و به همین منظور از سازمان بورس خواستیم تا کسانی که بازارگردانی نکردند را به ما معرفی کند، ولی این اتفاق نیفتاده لذا طی چند هفته گذشته هیئت رئیسه مجلس با کمک سایر دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی، متخلفین بازار را شناسایی و به قوه قضائیه ارجاع داد و در جلسه‌ای که با ریاست محترم قوه قضائیه داشتیم، دستور رسیدگی ویژه برای این تخلفات را صادر کردند

وی در ادامه بیان کرد: فعالیت نهاد‌های حقوقی در بورس طوری شده که حتی بازارگردان‌ها هم در حال ایجاد نوسان در بازار بورس هستند و این نشان می‌دهد ساختار مناسبی در سازمان بورس وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه توضیح داد: یکی از موضوعات مهم که در دستور کار کمیسیون قرار دارد استقلال کامل سازمان بورس است تا کاملا مشخص شود چه کسی را برای پاسخگویی در مجلس حاضر کنیم. اسامی متخلفین بازار بورس که در این بازار آشوب به پا کردند به قوه قضاییه معرفی شد و به تمام کسانی که در بازار بورس مسئولیت دارند هشدار می‌دهم که طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی، کمیسیون برای معرفی متخلفین به قوه قضاییه و پس از آن، پرونده این افراد بدون فوت وقت و گذراندن آیین دادرسی، پرونده شان مورد بررسی قرار می‌گیرد. این موضوع مشمول افراد چه در صدر وزارت و چه در پایین‌ترین لایه فعالیت می‌شود.

علیزاده در ادامه بیان کرد: همه افراد نسبت باید امانت مردم پاسخگو باشند چرا که از دست دادن اعتماد مردم، اتفاقی بود که نوسانات بورس به ارمغان آکرد و از این موضوع نمی‌توان به راحتی گذشت. باید افراد متخلف بازار بورس محاکمه شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شایعاتی در تیرماه، توسط رسانه‌های نزدیک به بازار بورس در میان مردم پراکنده شد و متخلفان توانستند با استفاده از این شایعات سود کلان کنند. حتی برخی از این افراد و سهامداران نزدیک به نهاد‌های دولتی با سود ناشی از این کار در خا رج از کشور ملک خریدند که البته تمامی آن‌ها رصد و شناسایی شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تقاضای نمایندگان برای تحقیق و تفحص از سازمان بورس هم توسط تعداد زیادی از نمایندگان مطرح شده است. همچنین، طرحی در مجلس سورای اسلامی دنبال می‌شود تمام مدیران و مسئولین حتی در لایه‌های میانی، تا چند سال پس از اتمام کار و بازنشستگی، ممنوع الخروج هستند تا مبادا در امانتی که از ملت به آن‌ها داده شده بود، خلل و مشکلی وارد شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top