تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/09/27 - 17:50
کد خبر: 379610

بیانیه جمعی از نهادها و تشکل‌های انقلابی دانشگاه رازی درپی هتاکی به سردار شهید

ضمن قدردانی از اساتید پیرو خط امام و رهبری، کارکنان با غیرت و انقلابی و دانشجویان بصیر و آتش به اختیار دانشگاه، خواهان برخورد فوری و قاطع مسئولین دانشگاه و استان با فردی می باشیم که با جسارت نابخردانه خویش سردار محبوب دلهای آزادگان ایران و جهان و سرباز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را تروریست خوانده و آقازاده‌ای خائن به ملت و مروج جنایت در کشور را مردمی معرفی می نماید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» جمعی از نهادها و تشکل‌های انقلابی دانشگاه رازی در پی هتاکی برخی افراد در فضای مجازی به سردار شهید بیانیه ای مشترک صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر می باشد.

بسم رب الشهداء و الصدیقین

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ
مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا نور خود را کامل خواهد گردانید اگر چه کافران را ناخوش آید (سوره مبارکه صف آیه ۸)

گوئی قومی را می‌بینم که از شرق در طلب حق قیام کرده‌اند ولی حق را به ایشان نمی‌دهند. باز آن را مطالبه کرده و به آنها داده نمی‌شود. چون چنین می بینند شمشیرهای خویش را به دوش می‌گیرند و آن هنگام هر چه می‌خواهند به آنها می‌دهند اما آنها نمی‌پذیرند تا این که حق را اقامه می‌کنند و آن را جز به صاحب امرتان تسلیم نمی‌کنند. کشته شدگان آنان شهید هستند. من اگر آن زمان را درک کنم جانم را برای صاحب این امر می‌گذارم.

امام باقر علیه‌السلام/ کتاب غیبت نعمانی، ص ۲۷

انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران زلزله‌ای بود ویرانگر بر خیالات و امیال سردمداران استکبار جهانی که به هر جا که می‌خواستند دست می‌انداختند و از سرتاسر عالم، قلدرانه باج‌خواهی می‌کردند و امید تازه‌ای بود برای ملّت‌های زیر ستم و جریانات آزادی‌خواه و استقلال طلب جهان. ظهور انقلاب، خواب فرعون‌های در بسترِ راحت آرمیده را برهم زد تا جائی که هژمونی سلطه و ستم احساس خطر نموده و تقابل جدی «اسلام و استکبار» را به وجود آورد و خصومت‌ها، شقاوت‌ها، توطئه‌ها و خباثت‌های ایشان را علیه ملت ایران رقم زد اما ملت رشید ایران با گام‌های استوار بیش از چهل سال در راه تحقق اهداف خویش مردانه ایستادند و ایران عزیز را به جایگاهی متعالی رسانیدند.

قطعاً چنین چیزی، مطلوب دنیای استکبار نبود و طبیعی است که با تمام توان و تجهیزات، درصدد تخریب آن باشند. در این راستا ما شاهد تهاجم همه‌جانبه و جنگ ترکیبی آنان در حیطه‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، روانی، شناختی و فرهنگی می‌باشیم. تهاجماتی با هدف تغییر در ارزش‌ها و یا زمین‌گیر کردن ملّت در برابر فشارهای روانی و اقتصادی تا بتوانند مردم را در همراهی با نظام مردمی دچار تردید نموده و به اهداف پلید خود دست یابند.

در اینجا نقش و اهمیت رسالت نخبگان پدیدار میشود. جامعه‌ای به سعادت می‌رسد که نخبگان آن به جای عافیت‌طلبی فردی، نقش خود در مجاهدات اجتماعی در مسائل علمی، اقتصادی، فرهنگی و آگاهی بخشی را به خوبی شناخته و به خوبی ایفاء نمایند. دانشگاه بستر چنین جریانی است. دانشگاه باید در تمامی زمینه ها انقلابی باشد.

در زمانی که رسانه‌های غربی _ عربی _ عبری، در تلاشند که با ترفندهای فریبکارانه خود، جای جلاد و شهید را با هم عوض کنند و در اذهان عمومی، مقام والا و جایگاه رفیع شهدا را ناچیز جلوه دهند، سزاوار نیست که دانشگاه بستر امنی برای هتاکان به ارزش‌های ملت شریف ایران و اسطوره های ارزشمند ملی و تاریخی کشور بوده و جامعه ی نخبگانی دانشگاه در برابر شنیدن  صدای منحوس تخریب مقام غیرت و شهادت و تطهیر مقام خیانت و جنایت بی تفاوت بماند.

به همین مناسبت، ضمن قدردانی از اساتید پیرو خط امام و رهبری، کارکنان با غیرت و انقلابی و دانشجویان بصیر و آتش به اختیار دانشگاه، خواهان برخورد فوری و قاطع مسئولین دانشگاه و استان با فردی می باشیم که با جسارت نابخردانه خویش سردار محبوب دلهای آزادگان ایران و جهان و سرباز اسلام، حاج قاسم سلیمانی را تروریست خوانده و آقازاده‌ای خائن به ملت و مروج جنایت در کشور را مردمی معرفی می نماید. همچنین اعلام می داریم که حریم انسان‌ساز دانشگاه را مناسب حضور این نوع افکار نمی‌بینیم و منتظر تصمیم قاطع حضرات در پیگیری این جریان می باشیم.

و السلام علی من اتبع الهدی

نهادها و تشکل های انقلابی صادر کننده بیانیه به شرح زیر می باشند.

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان؛

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ رازی؛

بسیج اساتید استان کرمانشاه؛

بسیج اساتید دانشگاه رازی؛

بسیج کارمندی دانشگاه های استان؛

بسیج کارمندی دانشگاه رازی؛

بسیج کارمندی بانوان دانشگاه رازی؛

بسیج دانشجوئی دانشگاه های استان؛

بسیج دانشجوئی دانشگاه رازی؛

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی؛

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی؛

هیأت محبان اهل بیت (ع) دانشگاه رازی؛

و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه رازی؛

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top