تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/30 - 08:07
کد خبر: 379804

حریرچی: غفلت کنیم کرونا دوباره اوج می‌گیریم

حریرچی تاکید کرد: همچنان باید پروتکل‌ها و فاصله گذاری را رعایت و از تجمعات و دورهمی‌ها به جد دوری کرد، کرونا ایدئولوژی ندارد هر نوع تجمعی با هر نیتی و رسمی منجر به انتقال ویروس و افزایش بیماری خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ایرج حریرچی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، گفت: خواهش من از مردم و مسئولان این است که همانطور که مدافعان سلامت مراقب سلامت شما و ما هستند شما هم با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها از آنها مراقبت کنید.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه اوضاع خیلی بهتر شده است، افزود: میزان مرگ و میر که به کانال ۵۰۰ رسیده بود الان به زیر ۲۰۰ رسیده و موارد بستری و سرپایی خیلی کاهش یافته است.

حریرچی با قدردانی از تلاش و همکاری بسیج و سپاه و تمام مدافعان سلامت، ادامه داد: باید از مردم تشکر کنم که هیچ کاری در مورد کرونا بدون همراهی مردم امکان موفقیت ندارد.

وی گفت: با وجود همه موفقیت ها در کنترل و کاهش بیماری و مرگ و میر، مبارزه با کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد و با کوچک‌ترین غفلتی دوباره کرونا روند صعودی می‌گیرد. هنوز تعداد زیادی از مردم در معرض ابتلاء به کرونا هستند، حتی کسانی که قبلاً مبتلا شده اند و خیال می‌کنند ایمن شده اند هنوز در معرض خطر هستند.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: کسی که کرونا می‌گیرد مرتکب گناه و جرمی نشده و گناهکار نیست او بیمار شده و در اکثر موارد علت ابتلای او بی احتیاطی دیگران است و در موارد کمتری خود فرد مقصر است و بی احتیاطی کرده است و این هیچ ننگی نیست کرونا هم بیماری است مانند بیماری‌های دیگر و مردم باید خوشحال باشند وقتی زود مورد شناسایی و درمان قرار می‌گیرند.

حریرچی با اشاره به افزایش مرگ و میر بیماران غیر کرونایی مثل بیماران قلب و عروق و سرطان، افزود: بیماران غیر کرونایی حتماً برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند، بیمارستان‌ها ایمن است و بیماران کرونایی از غیر کرونایی کاملاً جدا هستند.

وی با اشاره به سیر بیماری در استان‌های مختلف، گفت: در همه استان‌ها سیر بیماری کاهشی است به غیر از استان مازندران که شیب ملایم صعودی دارد.

حریرچی با اشاره به تأثیر عوامل اقلیمی و فرهنگی در استان‌های مختلف بر میزان و کیفیت بیماری کرونا، افزود: در استان گرمسیری مثل خوزستان باید در ۲ ماه آینده مراقب بود به واسطه اینکه حضور در فضاها و اتاق‌های بسته از عوامل شیوع بیماری در این استان‌ها است.

معاون کل وزارت بهداشت، با ابراز خشنودی از این که دیگر استانی قرمز نیست و اکثر استان‌ها نارنجی و زرد شده اند، گفت: هرگونه ساده انگاری، هر گونه عادی انگاری و هر گونه تسامح در رعایت کردن پروتکل‌ها و مقاومت در برابر اجرای دستورالعمل‌ها باعث بازگشت بیماری به سیر صعودی و افزایش مرگ و میرها و بازگشت محدودیت‌ها می‌شود، ویروس کرونا ثابت کرده که با کمترین غفلت به مردم آسیب خواهد زد.

حریرچی تاکید کرد: همچنان باید پروتکل‌ها و فاصله گذاری را رعایت و از تجمعات و دورهمی‌ها به جد دوری کرد، کرونا ایدئولوژی ندارد هر نوع تجمعی با هر نیتی و رسمی منجر به انتقال ویروس و افزایش بیماری خواهد شد.

وی همچنین گفت: با توجه به معیار جمعیت و مرگ در میلیون، ما کشور سی و سوم در جهان هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top