تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/30 - 12:44
کد خبر: 379847

به روایت روزنامه سعودی؛

آخرین تحولات در تشکیل دولت لبنان

یک روزنامه سعودی مدعی شد، رئیس‌جمهور لبنان و جریان متبوع وی از درخواست برای دستیابی به یک سوم تعیین کننده در دولت آینده لبنان دست کشیده‌اند اما برای تسهیل در تشکیل دولت، خواستار وزارتخانه‌های کشور و دادگستری هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» به نقل از منابع سیاسی آگاه نوشت، رایزنی‌هایی که با «میشل عون» رئیس‌‌جمهور و «جبران باسیل» وزیر خارجه پیشین لبنان و رئیس حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی) صورت گرفته، باعث شده آنها از درخواست خود برای دستیابی به یک سوم تعیین کننده در دولت جدید در مقابل اختصاص کرسی‌های وزارتخانه‌های کشور و دادگستری به جریان متبوعشان دست بکشند.

این روزنامه افزود، اعضای تیم فرانسوی که از طرف «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور مسؤول تماس و رایزنی با مقامات لبنانی شده‌اند، با عون و باسیل تماس گرفته‌اند و درباره اصرار آنها برای دستیابی به یک سوم تعیین کننده در دولت لبنان صحبت کرده‌اند.

عون و باسیل در پاسخ گفته‌اند، مانعی برای دست کشیدن از این درخواست ندارند اما خواهان وزارتخانه‌های دادگستری و کشور هستند. تیم فرانسوی گفته‌های عون را به «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف انتقال داده اما الحریری با آن مخالفت کرده است.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع سیاسی به تحرکات جنبش حزب‌الله در این خصوص پرداخته شده و آمده است، «حسین الخلیل» معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله نیز در کاخ «بعبدا» با عون دیدار داشته، علاوه آنکه جبران باسیل نیز با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله دیدار کرده است.

الشرق الاوسط افزود، عون و باسیل همان پاسخی را به تیم فرانسوی داده‌اند به نصرالله اعلام کرده‌اند و گفته‌اند حاضر به تسهیل تشکیل دولت به شرط دستیابی به وزارتخانه‌های دادگستری و کشور هستند.

دولت «حسان دیاب» در پی انفجار مهیب بندر بیروت استعفا کرد؛ «مصطفی ادیب» که در دهم شهریور مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شده بود نیز پنجم مهرماه انصراف خود را از این موضوع اعلام کرد و عقب کشید. اکنون «سعد الحریری» مأمور به تشکیل کابینه جدید شده اما پیشرفتی در این روند دیده نمی‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسامی برگزیدگان دانشجویان نمونه کشوری اعلام شد/ تحصیل ۹۴ هزار دانشجوی خارجی در کشور/ نامه ابوترابی به زلفی‌گل درباره وام دانشجویی
برگزاری همایش‌های اربعینی در دانشگاه‌های ایران گامی مفید است
«حامد کرزی» پیروزی پزشکیان را تبریک گفت
خزعلی: انجام بیمه اجتماعی زنان روستایی برای اولین بار
کسب ۲ کرسی بین المللی در سازمان جهانی هواشناسی توسط ایران
واکنش مغرضانه آمریکا به انتخابات ریاست‌ جمهوری در ایران
پیام تبریک رئیس ونخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق به رئیس جمهور منتخب
حزب‌الله و مقاومت، ایران را پشتیبان قوی، ثابت وهمیشگی خود می‌دانند
اعطای بورس به دانشجویان ممتاز بین‌المللی در دانشگاه امیرکبیر
پیام تبریک نماینده جهاد اسلامی فلسطین به پزشکیان
مفروش شدن حرم امام حسین(ع) در آستانه محرم +عکس
اردوغان:در دولت جدید همکاری بین ایران و ترکیه تقویت می‌شود
تکذیب ارسال پیام محرمانه به وزیر خارجه اسرائیل توسط لبنان
میراث‌دار شهید رئیسی از جهت تقوا بی‌شک سعید جلیلی است
۱۷ مدال برای ایران در روز نخست پرورش اندام قهرمانی آسیا
حرم امام علی (ع) در آستانه محرم سیاه‌پوش شد
تبریک رئیس شورای عالی سیاسی یمن به پزشکیان
دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رهبر انقلاب اسلامی
تبریک«تبون» به پزشکیان و تاکید بر تقویت روابط ایران و الجزایر
رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد
سعید جلیلی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top