تاریخ انتشار: شنبه 1399/10/06 - 10:31
کد خبر: 380480

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خبر داد؛

تصویب ۲ طرح پژوهشی دانشگاهی در شورای عالی اقتصاد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از تصویب دو طرح مرجع و ملی این دانشگاه در شورای عالی اقتصاد با اعتبار ۱۰ میلیون دلاری خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سعدالله نصیری قیداری، با اشاره به فعالیت اساتید این دانشگاه در ارتباط با صنعت گفت: بحث ارتباط با صنعت یک بحث بسیار مهم امروز است و همچنین یکی از شاخص‌های ما در ارزیابی عملکرد اساتید، طرح‌های برون سازمانی است.

تصویب ۲ طرح پژوهشی دانشگاهی در شورای عالی اقتصاد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ضمن اشاره به اینکه در حوزه ارتباط با صنعت تعداد قابل توجهی طرح با وزارت نفت، وزارت صنعت و معدن و وزارت نیرو در حال اجرا داریم، افزود: تعدادی از اساتید ما در حوزه صنعت فرصت مطالعاتی می‌گذرانند و به جای اینکه در دانشگاه باشند به صورت مستقیم در صنعت حضور می‌یابند و ۶ ماه یا ۹ ماه و حتی یکسال فرصت مطالعاتی دارند.

وی با بیان اینکه پردیس شهید عباسپور تجربه ارزشمند و موفقی در ارتباط با پروژه‌های وزارت نیرو دارد، خاطرنشان کرد: اخیراً یک طرح بزرگ را با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص ساخت توربین آغاز کرده ایم و حمایت ۱۰ میلیاردی از طرح صورت گرفته است.

نصیری قیداری خاطرنشان کرد: همچنین اخیراً ۴ طرح ملی را توانستیم به شورای عالی اقتصاد ببریم که ۲ طرح تصویب شد و ۲ طرح دیگر برای اصلاح به کمیسیون تخصصی بازگشت.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از طرح‌ها در رابطه با تجهیز یک آزمایشگاه مرجع برای اندازه گیری ریز ذرات اکتیوی که از اگزوز کامیون‌ها بیرون می‌آید که نامشان است. هزینه تست‌های فیلتر حدود ۶۰ میلیون تومان است و از خارج وارد می‌شود و ما حتی نمی‌دانیم این فیلترها واقعاً استاندارد هستند یا نه.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: این کار در رابطه با حفظ محیط زیست و جلوگیری از ایجاد آلودگی بسیار حائز اهمیت است که مراحل مختلف کارشناسی در دانشگاه، وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه را گذرانده و در نهایت در شورای عالی اقتصاد تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح دیگر در رابطه با اندازه گیری ترک‌هایی است که در لوله‌های انتقال نفت و گاز ایجاد می‌شود و این تکنولوژی در ایران وجود ندارد. ما می‌خواهیم وسیله اندازه گیری ترک دیواره‌های لوله‌های نفتی عظیم را در ایران بسازیم و یک آزمایشگاه مرجعی هم برای آن ایجاد کنیم.

نصیری اظهار داشت: برای این دو طرح در شورای عالی اقتصاد ۱۰ میلیون دلار بودجه تصویب شده است. این بودجه از تبصره ماده واحده بودجه سال ۹۹ است که یک میلیارد دلار برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: براساس این تبصره دانشگاه‌ها می‌توانند با ارائه طرحی که توجیه فنی و اقتصادی و مالی داشته باشد، برای تجهیز آزمایشگاه خود بودجه بگیرند که البته تاکنون هیچ دانشگاهی در سال ۹۵، ۹۶، ۹۷، ۹۸ و ۹۹ نتوانسته از این بند قانونی بودجه‌ای بگیرد.

نصیری افزود: دانشگاه شهید بهشتی اولین دانشگاهی است که چنین بودجه‌ای را از این محل می‌گیرد و آن هم به دلیل داشتن اساتید و همکاران متخصص فنی و همچنین پتانسیل‌های پردیس شهید عباسپور است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: امیدوارم مرحله آخر تخصیص بودجه نیز اجرایی شود و دو طرح مرجع بسیار مهم ملی را برای اولین بار در ایران عملیاتی کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top