تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/07 - 15:35
کد خبر: 380650

درخواست جنبش عدالتخواه از دادستان کشور برای برخورد با دروغ‌پراکنان درباره ارتباط FATF با خرید واکسن کرونا

جنبش عدالت‌خواه دانشجویی طی نامه ای از دادستان کل کشور خواست به عنوان مدعی العموم علیه خلاف واقع گویی‌ها برخی درباره ارتباط FATF با خرید واکسن کرونا اعلام جرم کرده و برخورد قانونی لازم را با مسببان این دروغ پراکنی‌ها داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جنبش عدالت‌خواه دانشجویی طی نامه ای با اشاره به اظهارات عوام فریبانه برخی درباره ارتباط پرونده FATF با بحث خرید واکسن کرونا از حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم خواست که علیه این قبیل خلاف واقع گویی‌ها اعلام جرم کرده و برخورد قانونی لازم را با مسببان دروغ پراکنی داشته باشد. 

متن این‌ نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حجت الاسلام و المسلمین منتظری
دادستان محترم کل کشور

در روزهای گذشته شاهد آن بودیم که برخی از چهره‌های سیاسی با اظهارات خلاف واقع خودشان در رابطه با واردات واکسن کرونا دست به تشویش اذهان عمومی زدند.

به طور مشخص جناب آقای علی مطهری نماینده سابق مجلس در اظهاراتی فرمودند "به خاطر این که در لیست سیاه FATF قرار داریم نتوانستیم پنجاه میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای هشت میلیون ایرانی را منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد".

همچنین جناب آقای علی ربیعی سخنگوی محترم دولت اظهار داشتند که: "در مورد واکسن قبلاً همکاران من در وزارت بهداشت توضیحات مفصلی ارائه دادند اما در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله امکان انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی رو به رو بودیم."

هر دو این بزرگواران درحالی تامین واکسن کرونا را با حل مسئله FATF گره زده‌اند که رئیس بانک مرکزی و همچنین وزیر محترم بهداشت که عالی ترین مقامات در زمینه تامین واکسن و تامین مالی مربوط به آن هستند اظهار کردند که از این جهت مشکلی برای ایران وجود ندارد و تاثیر FATF در تامین واکسن جدی نیست.

واضح است که با توجه به مطرح شدن مجدد مسئله FATF در مجمع تشخیص این قبیل اظهارات با جنبه‌هایی عوام فریبانه قصد تشویش اذهان عمومی را در رابطه با پرونده FATF دارد درحالی که مشکلات پیش رو کاملا مرتبط با تحریم های ظالمانه آمریکا است.

لذا جنبش عدالتخواه دانشجویی از شما به عنوان مدعی العموم درخواست دارد که علیه این قبیل خلاف واقع گویی ها اعلام جرم کنید و برخورد قانونی لازم را با مسببان دروغ پراکنی داشته باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top