تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/10/10 - 12:02
کد خبر: 381009

تازه ترین آمار از میزان پرداخت وام کرونا

معاونت اشتغال وزارت کار از پرداخت ۱۴ هزار میلیارد تومان وام به کسب و کارهای آسیب دیده در مرحله نخست پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست های وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این اساس ۱۴ رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، برای استفاده از تسهیلات مذکور به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کردند.

بر اساس آمارها، در مرحله نخست پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا، نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کشور پرداخت شده و متقاضیان به ۱۹ بانک تعیین شده در این حوزه معرفی شده اند. این ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات، در ۱۴ رسته و حدود ۸۵۸ زیر رسته تعریف شده است.

آنطور که معاون اشتغال وزیر کار گفته پرداخت تسهیلات به بخشهای آسیب دیده به تدریج ادامه پیدا کرده و تلاش شده تا فرصت تنفس و بازپرداخت در مرحله دوم بیشتر باشد به گونه ای که تا بهار آینده متقاضیان فرصت داشته باشند.

به گفته منصوری، در مرحله دوم نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا ۲۰۰۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری، ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش ورزش اختصاص یافته است.

در مرحله دوم از پرداخت تسهیلات کرونا، چهار حوزه گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل، فرهنگ و هنر و ورزش مورد توجه قرار گرفته و رقمی در حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بخشها پرداخت خواهد شد.

پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگ و هنر در ادامه حمایت دولت از صاحبان مشاغل شدیدا آسیب دیده از کرونا صورت گرفت و بر این اساس ستاد ملی مقابله با کرونا مصوباتی را به تصویب رساند.

مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بازپرداخت تسهیلات کرونا به شاغلان و کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر با سه ماه تنفس از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد تا به تاب آوری بیشتر این دسته کسب و کارها کمک شود. بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی مشاغل حوزه گردشگری نیز از اول اردیبهشت ماه و بازپرداخت اقساط تسهیلات کسب و کارهای حوزه ورزش و جوانان از ابتدای خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا با نرخ ۱۲درصد بوده و متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات باید از طریق ثبت نام در سامانه کارای وزارت کار مراحل ثبت نام خود را دنبال و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

برابر اعلام بانک مرکزی، تا تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ جمعا ۵۳۳ هزار و ۷۵۲ واحد به منظور دریافت تسهیلات کرونا به بانکهای عامل معرفی شده که از این تعداد، ۳۶۵ هزار و ۸۴۱ واحد یعنی حدود ۷۰ درصد، با میزان اشتغال ۶۲۱ هزار نفر مبلغ ۷۶.۹۳۳ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده و پرونده مابقی واحدهای کسب و کار نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top