تاریخ انتشار: شنبه 1399/10/13 - 11:43
کد خبر: 381264

هزینه‌های پشتیبانی شبکه خود را چگونه کاهش دهیم؟

اکثر سازمان ها برای آنچه که دارند شبکه ای می سازند و پس از تغییر، به آرامی شبکه خود را گسترش می دهند. تجزیه و تحلیل نیازهای شبکه به شما کمک می کند تا به نیاز و دلیل آن پی ببرید و شبکه تان را براساس نیازهایتان طراحی کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، هزینه های پشتیبانی شبکه بخش قابل توجهی از بودجه فناوری اطلاعات شرکت ها و سازمان ها را تشکیل می دهد که بسیاری از مدیران این شرکت ها و سازمان ها به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه های شبکه خود هستند. خبر خوب این است خوشبختانه راه هایی وجود دارد که به سازمان ها این امکان را می دهد که هزینه های شبکه خود را کاهش دهند.  

با این حساب، در ادامه ما راه حل این مساله را بیان نموده ایم. راه هایی که می تواند به متخصصان فناوری اطلاعات کمک کند هزینه های شبکه خود را کاهش دهند.

هزینه‌های پشتیبانی شبکه خود را چگونه کاهش دهیم؟

  1. برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه

ممکن است رایانه ها در هر زمانی خراب شوند و درصورتیکه شما تیم قابل اتکایی برای رسیدگی به این مسائل نداشته باشید، تمام فعالیت های تجاری شما بی ثبات خواهد شد. برای جلوگیری از این مسائل، برون سپاری پشتیبانی شبکه بهترین راه حل می باشد. با برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه در هر ساعتی از شبانه روز که با یک مسئله شبکه روبرو شوید، متخصصان این شرکت ها برای رسیدگی به این مشکلات همیشه در دسترس خواهند بود.

بخصوص اگر صاحب یک شرکت کوچک هستید، برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه به جای استخدام کارمند IT در شرکت، گزینه ی بسیار مناسبی است.

در دنیای امروز، محافظت از شبکه در برابر خطرات احتمالی امنیتی بسیار ضروری است. با برون سپاری امنیت شبکه خود به یک شرکت ارائه دهنده خدمات باتجربه و معتبر، خیالتان از این مساله مهم راحت خواهد بود. این شرکت ها به طور بی وقفه شبکه شما را از نظر آسیب پذیری بررسی میکنند. همچنین خیالتان راحت است که چارچوب شبکه با فایروال های پیشرفته، سیستم مکان وقفه و بررسی های امنیتی بازنگری می شود.

طبیعتاً یکی از بزرگترین اولویتهای تجاری، مسائل هزینه است. در بیشتر موارد، برون سپاری خدمات فرصت کاهش هزینه های فناوری اطلاعات را فراهم می کند .

در اصل پشتیبانی شبکه از اصلی ترین بنای فناوری اطلاعات می باشد. شرکت های پشتیبانی شبکه باید خدماتی از قبیل : 24 × 7 از راه دور نظارت، مدیریت، عیب یابی و اصلاح شبکه LAN، WAN، روترها، سوئیچ ها، فایروال ها، WAP ها و اتصال شبکه از راه دور به مشتریان خود بدهد تا سازمان و کسب و کار مودر نظر دچار اختلال و زیان نشود.

تجهیزات استفاده شده از شبکه باید بسیار پیشرفته باشد. که شبکه در صورت نیاز شب  روز به صورت صحیح و سالم کار کند و خدمت رسانی کند. قطعی شبکه شاید در نگاه اول پر اهمیت به چشم نیاید اما به عمق ماجرا که پی ببریم میفهمیم که واقعا میتواند بزرگترین خسارت های زمانی و مالی برای ما به جا بگذارد مخصوصا که امروزه  زمان در کسب و کار ها حرف اول را میزند.  پس به همین دلیل در تلاش باشید که بهترین شرکت را برای برون سپاری خدمات شبکه خود انتخاب کنید، و با خیال راحت به کسب و کار خود تمرکز کنید.

در انتخاب شرکت پیمانکار خود حتما از آنها بپرسید که سیستم های کنترل از راه دور آن ها به چه صورت است و از چه تجهیرات و امکاناتی استفاده می کند. که در صورت  وجود مشکل در شبکه در هر زمان به سیستم های آن ها پیام ارسال کند و پشتیبان بکه سریع پیگیر ماجرا شود و مشکل شما را حل کند. اگر شرکتی فاقد این امکانات باشد شما ضرر خواهید کرد و جبران آن در بسیاری از مواقع سخت و نفس گیر خواهد شد و دوباره تکرار میکنیم برای انتخاب یک شرکت برای پشتیبانی از شبکه بسیار دقت و حوصله به خرج دهید که با خیال راحت بتوانید به کار خود تمرکز کنید.

هزینه‌های پشتیبانی شبکه خود را چگونه کاهش دهیم؟

  1. شبکه خود را بر اساس نیازهای برنامه طراحی کنید

اکثر سازمان ها برای آنچه که دارند شبکه ای می سازند و پس از تغییر، به آرامی شبکه خود را گسترش می دهند. تجزیه و تحلیل نیازهای شبکه به شما کمک می کند تا به نیاز و دلیل آن پی ببرید و شبکه تان را براساس نیازهایتان طراحی کنید.

 

  1. شبکه خود را کنترل کرده و اتوماسیون را ادغام کنید.

مدیریت و نظارت بر شبکه از کارهای پرمصرف در فناوری اطلاعات هستند، اما شما بهتر است برای کاهش هزینه های خود از مدیریت خودکار شبکه استفاده کنید. 

در اینجا، شما باید به دنبال ابزاری بگردید که امکان نظارت و علامت گذاری مستقیم، هدایت مجدد خودکار، اندازه گیری های سلامتی سرورها و محرک های زمان واقعی را فراهم کند. اکثر سازمانها نظارت تمام وقت روی شبکه ی خود ندارند، فقط به این دلیل که هزینه های آن زیاد است. یکپارچه سازی نرم افزار برای انجام این کار باعث کاهش هزینه های نظارت می شود.

  1. تهیه پشتیبان گیری خودکار

لازم است که هر شرکتی پشتیبان گیری خودکار را داشته باشد.  اگر شرکت شما به دنبال کاهش هزینه های فناوری اطلاعات است، باید همیشه موارد را به نوعی از روش راه حل ابری ذخیره کنید. در اینصورت بازیابی پرونده های از دست رفته به آسانی کلیک یک دکمه است. علاوه بر این، درصورتی که بخواهید پرونده های از دست رفته را بازیابی کنید، میتوانید از طریق پایگاه داده خود جستجو کنید که باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد.

  1. بروز رسانی سخت افزارها

نگهداری از سخت افزارهای قدیمی بسیار پرهزینه تر از سخت افزارهای جدید است که در نتیجه می تواند هزینه های پشتیبانی فناوری اطلاعات را افزایش دهد. فناوری صنعتی است که به طور مداوم در حال پیشرفت است، بنابراین اگردر سازمان یا شرکت شما از سرورهای قدیمی، رایانه ها، سایر سخت افزارها استفاده میشود، روند کار شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

  1. بروز رسانی نرم افزارها

وقتی شرکت شما از نرم افزارها و سیستم عامل های منسوخ شده استفاده کند، نهایتا سرعت آنها کندتر خواهد شد و رفع مشکلات پیش آمده پر هزینه تر خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top