تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/14 - 15:33
کد خبر: 381426

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رستمی:

اقتدار و رفتار مقتدرانه دین‌دارانه، جزو ویژگی‌هایی است که در مسیر حرکت حاج ‌قاسم دیده می‌شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: شاید اولین و پررنگ‌ترین شاخصی که در نگاه به مکتب دین‌داری حاج قاسم دیده می‌شود، دین‌داری ولایت‌گرا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در وبینار «تبیین مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» که در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر بخواهیم به برخی از شاخصه‌های مکتب دین‌داری حاج قاسم سلیمانی اشاره کنیم، شاید اولین و پررنگ‌ترین شاخصی که در نگاه به مکتب دین‌داری حاج قاسم دیده می‌شود، دین‌داری ولایت‌گرا است.

وی ادامه داد: بعضی‌ها دین را می‌پذیرند، اما پذیرش ولایت اولیای الهی برایشان سخت است. پذیرش ولایت یکی از سخت‌ترین امتحانات مکلفین در درگاه خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی افزود: در مکتب دین‌داری حاج قاسم، موضوع ولایت‌مداری، موضوع پررنگی است. هم ولایت اهل بیت(ع) که او یک دلداده و مدافع و عاشق ولایت است و اینکه او روزهای فراوانی از عمر شریفش را در روضه ها و عزاداری مصائب اهل بیت(ع) به سر برده است .او خود را یکی از خادمان عزاداری سیدالشهداء نیز می داند.

وی در ادامه اظهار داشت: یک جلوه دیگر از ولایت مداری او دغدغه اش در دفاع از حریم ولایت فقیه است . در بخشی از  وصیت‌نامه نورانی ایشان اینگونه آمده است: «سخنی کوتاه از یک سرباز ۴۰ساله در میدان، به علمای عظیم‌الشأن و مراجع گران‌قدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی   ... سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود.

این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است، این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی‌نمی‌ماند. راه صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است» فدایی ولایت بودن جزء برجسته‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: محور دیگر دین‌داری حاج قاسم، دین‌داری اخلاق‌مدار و دین‌داری شریعت‌ محور است. حاج قاسم کسی نیست که با ادعای رفتار دینی، تمسک به قواعد شرعی را کنار بگذارد و نسبت به تقیدات شرعی بی‌توجه باشد، بلکه کوچکترین حدود در قواعد شرعی را ایشان رعایت می‌کرد. همانند نامه دست نوشته ایشان به اهالی منزلی در سوریه که در طی یک عملیات در خانه آنها مستقر شده بودند و پس از ترک خانه طلب حلالیت و اعلام آمادگی برای جبران خسارت می‌کنند.

رستمی بیان کرد: دینداری او با معنویت و نجواهای شبانه همراه است . خاطراتی که از نماز شب‌های ایشان از نزدیکان و دوستان ایشان نقل شده است را ببینید. در نامه‌ای که برای برادرزاده خودشان نوشته است، مانند یک استاد و سالک اخلاقی توصیه می‌کند که «در هر حالتی تلاش کند از نماز شب فاصله نگیرد».

حجت الاسلام و المسلمین رستمی اظهار داشت: ویژگی دیگر دین‌داری حاج قاسم، دین‌داری واقع‌گرا است. دین‌داری حاج‌قاسم، مبتنی بر واقعیت‌ها بود نه تخیلات و آرزوها. دین‌داری عزتمندانه یکی دیگر از خصوصیات حاج قاسم است. او نه ذلت را برای دین خداوند می پسندید و نه برای مومنین اجازه می‌داد . در این مسیر نیز ذلتی دامن‌گیر او نشد.

وی گفت: همراهی و همزمانی دین‌داری و حماسه، جزء ویژگی‌هایی است که در مسیر حرکت حاج ‌قاسم دیده می‌شود . شهادت مظلومانه او که به ظاهر بسیار سخت و ناگوار است، اما آنچه از او باقی می‌ماند حماسه عظیمی است که در کشورهای مختلف منطقه سوریه، عراق ،یمن و در شهرهای مختلف دنیا دیده می‌شود و روح حماسه را به ملت ها منتقل می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:  ایشان کسی است که در هر نوع دینداری پیشرو است.شهید سلیمانی در هر موضوع دین‌مدارانه‌ای پیش‌قراول است. در خدمت به آسیب دیدگان حوادث طبیعی و حرکتهای جهادی و امدادی نیز پیشرو است.حرکت می‌کند و به هم رزمان و جهادگران نیز می‌گوید بیایید .چه حرکتی هم اتفاق می افتاد. این نشان‌دهنده نفوذ در دل‌ها در عرصه ایثار و دینداری است.

وی اظهار داشت: عقلانیت در دینداری، ویژگی درس آموز دیگری از این شهید عزیز است ؛ به تعبیر مقام معظم رهبری، نوعی شجاعت همراه با تدبیر در این شهید مشاهده میشود . ایشان در ضمن اینکه عالی‌ترین اعتقاد را به نصرت الهی دارند، اما هرگز بدون تدبیر و تفکر وارد میدان نمی‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top