تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/10/15 - 10:54
کد خبر: 381508

کاربرد انواع لوله و اتصالات جوشی در صنعت: صنعت پایپ

لوله و اتصالات بازوهای صنعت پایپینگ هستند که به روش های مختلف و با نقشه کشی های دقیق و ساختار یافته توسط مهندسین و خبرگان این حوزه به یکدیگر متصل می شوند، و یک سیستم بی عیب و نقص پایپینگ را به نمایش می گذارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سیستم پایپینگ و تأسیسات در تمامی ساختمان ها از مهمترین ارکان ساخت و ساز ساختمان ها به حساب می آید و در اغلب اوقات طول عمر یک سازه را برحسب کیفیت ساخت و زیرساخت آن محاسبه و تعیین می شود، که اهمیت انتخاب و خرید لوله و اتصالات جوشی و پیلیمری مناسب را مشخص می کند. لوله و اتصالات همیشه همراه یکدیگر هستند و تولید و پیشرفت آن ها همگام با یکدیگر صورت گرفته است، بطوریکه هر نوع از آن ها از نظر ضخامت و سایز داخلی و خارجی از استاندارد های مشخص و یکسانی استفاده می کنند، تا بتوان آن ها را به راحتی با یکدیگر به کاربرد و همبندی و نصب آن ها را انجام داد. تمامی مصارف صنعتی و خانگی تحت تأثیر سیستم پایپینگ و تأسیسات هستند، با این تفاوت که نوع شبکه تأسیساتی و تجهیزات به کار رفته در آن ها تغییر می کند، به عنوان شبکه آبرسانی کشاورزی و خانگی، خطوط انتقال گاز، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، موتورخانه ها، نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی و غیره تنها نمونه هایی از کاربرد انواع لوله و اتصالات در صنعت می باشند، که نشان دهنده جایگاه ویژه این صنعت در توسعه و نوآوری های دیگر صنایع برای بهره وری بهتر تأسیسات و رفاه بیشتر در زندگی می باشد. انواع لوله و اتصالات صنعتی و خانگی برحسب نوع متریال مصرفی و استاندارد های تولید در گروه های لوله و اتصالات فلزی و لوله و اتصالات پلیمری یا غیر فلزی قرار می گیرند که هر کدام از آن ها از ویژگی های فیزیکی و کیفیتی متفاوتی برخوردار است و کاربرد خاص خود را دارد. بنابراین برای انتخاب و خرید لوله و اتصالات جوشی و رزوه ای در ابتدا باید ظرفیت، حساسیت، نوع سیستم، انتظارات مشتریان و بودجه و هزینه مصرفی پروژه را بررسی نمود و سپس نسبت به انتخاب و خرید بهترین لوله و اتصالات جوشی فلزی و غیر فلزی مناسب از مراکز و نمایندگی های رسمی واردات و فروش آنلاین لوله و اتصالات جوشی و دنده ای مانند مجموعه لوله و اتصالات صنعت پایپ اقدام نمود.

کاربرد انواع لوله و اتصالات جوشی در صنعت: صنعت پایپ

روش های اتصال در صنعت پایپینگ

لوله و اتصالات بازوهای صنعت پایپینگ هستند که به روش های مختلف و با نقشه کشی های دقیق و ساختار یافته توسط مهندسین و خبرگان این حوزه به یکدیگر متصل می شوند، و یک سیستم بی عیب و نقص پایپینگ را به نمایش می گذارند. از انواع روش های اتصال در صنعت پایپینگ که برای همبندی لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد می توان به اتصالات رزوه ای، اتصالات ساکت ولد، اتصالات جوشی و اتصالات فلنجی اشاره کرد، که ضریب ایمنی و کیفیت اتصالات در هرکدام از آن ها بایکدیگر متفاوت است ، به عنوان مثال انواع اتصالات جوشی به دلیل آب بندی دائمی و کیفیت بالای جوش از دوام و پایداری بیشتری نسبت به اتصالات رزوه ای و فلنج دار برخوردار هستند و به همین دلیل اغلب در تأسیسات صنعتی و صنایع پتروشیمی که کوچکترین نشتی ممکن است خطرات سنگینی را به همراه داشته باشد، استفاده می شود. بنابراین اتصالات جوشی از مهمترین و باکیفیت ترین نوع اتصالات هستند که به روش های مختلفی از جمله جوش لب به لب، جوش مستقیم، بات ولد و ساکت ولد اتصال بین دو قطعه به یکدیگر را ممکن می سازند و  ضریب اطمینان در آن ها دو برابر بیشتر از روش های پیچی و رزوه ای می باشد. روش اتصال جوشی یک پیوند بسیار قوی بین انواع لوله و اتصالات فلزی به وجود می آورد که به راحتی و با لرزش های سطحی این سیستم از یکدیگر گسسته نمی شود و ضریب اطمینان در آن ها بسیار بالا است، البته نوع لوله، استانداردهای تولید و نوع متریال مصرفی نیز در ماندگاری و ثبات سیستم های لوله کشی خانگی و صنعتی نقش بسیار مهم و موثری دارد. برای خرید انواع لوله و اتصالات جوشی و دنده ای با مناسب ترین قیمت و  همراه با گارانتی اصالت کالا می توان به فروشگاه اینترنتی لوله و اتصالات صنعت پایپ مراجعه کرد و محصولات مورد نظر خود را خریداری نمود.

کاربرد انواع لوله و اتصالات جوشی در صنعت: صنعت پایپ

انواع لوله و اتصالات جوشی

فلزات از قوی ترین و مستحکم ترین متریال تولیدی هستند که در انواع استیل استنلس، چدن، آهن و فولاد و غیره در ساخت و تولید انواع لوله و اتصالات فلزی به کار می روند، بنابراین برحسب کیفیت تولید و ماندگاری و دوام این محصولات در صنایع مختلف می توان آن ها را در گروه های انواع لوله و اتصالات مانیسمان، لوله و اتصالات سیاه درزدار، لوله و اتصالات گالوانیزه قرار داد، که به مراتب قیمت آن ها نیز تغییر می کند. اتصالت جوشی لب به لب و اتصال با استفاده از فلنج جوشی دو نمونه از پرکاربردترین اتصالات در سیستم های تأسیساتی صنعتی است، که  ثبات و پایداری سیستم را چند برابر می کند، ناگفته نماند که هزینه های طراحی و اجرای انواع اتصالات جوشی مانیسمان نسبت به دیگر روش ها بالاتر است و معمولا در پروژه هایی که توجیه اقتصادی خوبی به دنبال خود داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرند. ارتعاشات و لرزش های سیستم های پایپینگ که بر اثر دو عامل فشار و دما به وجود می آید از مهمترین هامل های خرابی این سیستم ها هستند که طراحان سیستم پایپینگ معمولا برای کاهش آن ها در مسیر حرکت مولدهای انرژی، توربین ها، پمپ های هیدرولیک و غیره از انواع لرزه گیر ارتعاشات صنعتی که در دو نوع لرزه گیر لاستیکی و آکاردئونی عرضه می شوند و آستانه تحمل دما و فشار هرکدام از آن ها متفاوت است استفاده می کنند، و در اتصال آن ها به شیرآلات صنعتی و دیگر قطعات از انواع فلنج جوشی یا فلنج دنده ای استفاده می کنند. در میان تمامی اتصالات جوشی و دنده ای خرید فلنج بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده است زیرا در بیشتر پروژه های خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و در نتیجه دوام و پایداری سیستم های تأسیسات را دوچندان می نمایند.

انواع اتصالات جوشی و دنده ای

اتصالات اهرم و نقطه قوت سیستم پایپینگ هستند و تمامی روند طراحی و نقشه برداری این سیستم ها براساس استفاده از انواع اتصالات جوشی و دنده ای پیاده سازی می شود، زیرا این اتصالات به شکل گیری و طراحی صحیح این سیستم ها کمک می کند. تغییر مسیر سیالات، کورکردن مسیر، اتصال انواع شیرآلات صنعتی، افزایش طول خطوط لوله کشی و کمک به حفظ و پایداری سیستم از جمله کاربردهای انواع اتصالات دنده ای و رزوه ای است، که در مدل های مختلفی نظیر بوشن، زانویی، تبدیل، سه راهی مساوی، انواع شیلنگ شیلان ، لرزه گیر ارتعاشات صنعتی ، فلنج جوشی مشهد و غیره  در سیستم های خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. توجه به استانداردهای تولید، تناسب سایز و ابعاد لوله ها با یکدیگر از مهمترین نکات خرید انواع لوله و اتصالات جوشی و دنده ای می باشد، که فعالان این صنعت همواره مورد توجه و بررسی قرار می دهند، تا ثبات و ایمنی سیستم را بتوانند تضمین نمایند. 

کاربرد انواع لوله و اتصالات جوشی در صنعت: صنعت پایپ

فروش انواع لوله و اتصالات ارزان قیمت

فروشگاه بزرگ و معتبر لوله و اتصالات صنعت پایپ از رسمی ترین مراکز فروش انواع لوله و اتصالات ارزان قیمت در تمامی برندهای معتبر داخلی و خارجی است، که تمامی محصولات خود را به روش های آنلاین و حضوری در اختیار متقاضیان خرید انواع لوله و اتصالات پلیمری و فلزی قرار می دهد، و سالهاست با ارسال فوری و مطمئن کالا در کوتاه ترین زمان ممکن همراه با گارانتی اصالت کالا به سراسر کشور توانسته اعتماد و رضایت خریداران را جلب نماید و به یکی از بزرگترین قطب های تأمین کننده لوله و اتصالات فلزی و پلیمری در کشور مبدل شود.

برای سفارش و دریافت لیست قیمت انواع لوله اتصالات به وب سایت مراجعه نمایید.

https://sanatpipe.com/

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
فیلم/ روضه شهادت امام صادق حاج محمود کریمی
فیلم/ نماهنگ شهادت امام صادق
فیلم/ مداحی حاج مهدی رسولی در رثای شهادت امام صادق
ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top